Geplaatst op: 11-05-2016
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Amerikaanse toeristen blijven Europa trouw

Amerikaanse toeristen blijven Europa trouw
Het beeld dat Amerikanen bij het minste of geringste signaal van onveiligheid een bestemming de rug toekeren, blijkt niet te kloppen. Dat blijkt uit onderzoek van de Travel Leaders Group onder 3.431 Amerikanen. Van de ondervraagden die concrete plannen hadden voor een vakantie naar Europa in 2016 zit ook Frankrijk in de top vijf van te bezoeken landen, naast het Verenigd Koninkrijk, Italië, Duitsland en Ierland. Maar een heel klein deel van de ondervraagden (1,7%) die nadachten over een vakantie naar Europa heeft die plannen laten varen. Verheugend voor Nederland is dat ons land in de top 5 van bezochte Europese landen staat.

"Het nieuwe normaal in de tegenwoordige wereld betekent dat risico's overal bestaan, ook thuis. Het is daarom niet verwonderlijk dat uit ons nieuwste onderzoek blijkt dat Amerikanen in hun wens om de wereld te ontdekken zich niet laten lijden door angst", zei CEO Ninan Chacko van de Travel Leaders Group.

België en Rusland worden gemeden
Gevraagd naar landen die ze in het licht van de recente gebeurtenissen in Europa zouden mijden, worden alleen België (14%) en Rusland (14%) genoemd. Een grote meerderheid (64%) trekt zich qua bestemmingskeuze niets aan van de recente gebeurtenissen. De belangrijkste redenen om überhaupt niet naar Europa op vakantie te gaan, zijn andere vakantieplannen (49%), de kosten (31%) en pas dan zorgen over de veiligheid (26%). Van de ondervraagden is 16% niet geïnteresseerd in een vakantie naar Europa en heeft 6% geen vakantie.

Nederland in de top 5
De Amerikanen die dit jaar al naar Europa zij gereisd (8% van de ondervraagden) hebben het Verenigd Koninkrijk (1), Frankrijk (2), Italie (3), Duitsland (4) en Nederland (5) bezocht.
Topics:Toerisme
Trefwoorden: internationaal toerisme

CELTH
 




   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

28/11/24
Exclusief voor leden
Certificaat SDG doelen voor Center Parcs
Center Parcs Europe heeft het SDG Pioneer-certificaat van de Verenigde Naties ontvangen voor de 29 Europese parken. Een belangrijke stap voor de duurzame ontwikkeling van deze keten.
28/11/24
Kinepolis biedt Cosy Loungers voor business class-ervaring
Bij Kinepolis Leidschendam krijg je vanaf 4 december niet alleen een film in perfecte projectie en ultiem geluid, maar lig je zelfs goed.
28/11/24
Aantal kampeerauto’s in 8 jaar tijd verdubbeld, grootste groei in Utrecht
Uit de cijfers van branchevereniging Kampeer & Caravan Industrie (KCI) en databureau VWE blijkt dat er nu 200.000 campers zijn geregistreerd in Nederland.
26/11/24
KLM wil lonen bevriezen
Terwijl de wereld om ons heen snel verandert, van wereldwijde verkiezingen tot razendsnelle AI-ontwikkelingen en stijgende kosten, wordt de drang om te ontsnappen sterker dan ooit. Toch willen reizigers zich niet zomaar afsluiten, blijkt uit onderzoek van Booking.com; in plaats daarvan zoeken ze juist naar diepere verbindingen, betekenisvolle ervaringen en avonturen die hen laten herontdekken wat reizen voor hen betekent.
26/11/24
Exclusief voor leden
KLM werkt samen met Kolet voor internet op reis
Sinds 25 november biedt KLM in samenwerking met Kolet, een Franse specialist in eSIM-technologie, een oplossing aan voor betaalbaar internet op de reisbestemming in meer dan 190 landen wereldwijd.
25/11/24
Publieksstemming open voor Parkvakanties Awards 2025
De Parkvakanties Awards 2025 is van start. Op het grootste vakantieparkenplatform van Nederland zijn de genomineerde vakantieparken en aanbieders bekendgemaakt.
25/11/24
Zomervakantieplannen van Nederlanders: de eerste insights
Gaan Nederlanders in zomer van 2025 weer zo massaal op vakantie? En wanneer nemen ze de beslissing? Trends & Tourism zocht het uit.
25/11/24
Exclusief voor leden
Airbnb draag bij aan herstel Nederlandse molens
Tijdens de jaarlijkse Molencontactdag in Soest zijn drie molenprojecten in Lonneker, Grathem en Groningen beloond met een totaalbedrag van 22.500 euro uit het recent opgerichte Molenerfgoedfonds. Dit fonds is een samenwerking tussen Airbnb en De Hollandsche Molen.

||| Agenda |||

29/11/24 t/m 30-11-24
29/11/24 t/m 30-11-24: BuitenlandBeurs
Op 29 en 30 november wordt in de Utrechtse jaarbeurs de BuitenlandBeurs georganiseerd. Dit evenement...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...