Geplaatst op: 17-05-2016
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Secret Escapes in één jaar tijd 750.000 Nederlandse leden

Secret Escapes in één jaar tijd 750.000 Nederlandse leden

De bijzondere en indringende reclamecampagne heeft zeker een grote rol gespeeld bij de spectaculaire groei van reisaanbieder Secret Escapes. Deze luxe members-only reisaanbieder is pas één jaar actief op de Nederlandse markt en heeft al 750.000 leden. Best bijzonder in een tijd waar het algemene gevoel is dat mensen zich niet meer willen binden. De leegloop in bijvoorbeeld de kerk, bij sportverenigingen, politieke partijen of muziekverenigingen illustreren deze stelling. Maar op basis van de casus Secret Escapes kun je deze stelling in zijn algemeenheid wel naar de prullenbak verwijzen. Nederlanders willen dus best ergens lid van worden als je maar het juiste aanbod doet. En ja, dat het lidmaatschap gratis is met exclusieve aanbiedingen, trekt ons Nederlanders natuurlijk extra snel over de streep. Een no strings attached lidmaatschap werkt blijkbaar.


Secret Escapes biedt haar leden exclusieve korting op de beste en meest luxe hotels wereldwijd. Inmiddels telt het online reisplatform 750.000 Nederlandse leden en zijn er 2.500 reisaanbiedingen gepromoot. Wereldwijd heeft de organisatie meer dan 28 miljoen leden en heeft al meer dan 3,6 miljoen hotelovernachtingen verkocht. Uit intern onderzoek is gebleken dat de Nederlandse leden veelal voor stedentrips naar Berlijn en New York kiezen. Secret Escapes verwacht verder te groeien naar 1,5 miljoen leden eind 2016. Kracht van Secret Escapes is - net als bijvoorbeeld Travel Bird - het compacte aanbod dat maar een beperkte tijd op de site staat. De uitbreiding van het bedrijf wordt medegefinancierd met een investering van 60 miljoen dollar van Google Ventures en Octopus Ventures.


Eén jaar members-only korting

Secret Escapes biedt haar Nederlandse leden sinds het voorjaar van 2015 exclusieve kortingen op hotels en reizen via www.secretescapes.nl. Lid worden kost niets en is laagdrempelig op basis van uitsluitend een e-mailadres. Van een romantisch boetiekhotel in eigen land tot tropisch genieten in een heerlijk wellnessresort ver weg: de reisexperts van Secret Escapes selecteren wekelijks de scherpste online hoteldeals op basis van de beste prijsgarantie inclusief leuke extra’s zoals upgrades en spabehandelingen voor een op en top vakantiegevoel. Elke week worden deze luxe deals via een nieuwsbrief aan de leden gepresenteerd.


2.500 reisaanbiedingen

Het afgelopen jaar bood Secret Escapes haar Nederlandse leden totaal al 2.500 reisaanbiedingen aan. Stedentrips naar Berlijn en New York waren het meest in trek. Zowel in eigen land als in buurland België bezoeken Nederlanders graag een stad. Grote Duitse steden naast Berlijn zoals Düsseldorf en Frankfurt zijn eveneens populair. Naast citytrips zag Secret Escapes dat Nederlanders ook graag kiezen voor luxe wellnesshotels. Gaan we verder weg? Dan gaat de reis vaak naar Italië of Thailand.

Trefwoorden: reisbranche, touroperators, aanbiedingen, exclusieve vakanties

CELTH





||| Nieuws |||

07/02/25
Vanaf 1 april geen emissie meer van boten in grachten Amsterdam
Vanaf 1 april 2025 wordt het centrumgebied een uitstootvrije zone voor recreatievaartuigen, meldt gemeente Amsterdam. Dit betekent dat alleen vaartuigen die varen op elektriciteit, waterstof of spierkracht zijn toegestaan. Je mag geen uitstoot meer produceren.
07/02/25
Staatssecretaris pleit voor middentarief btw
Het kabinet heeft op verzoek van het parlement alternatieven in kaart gebracht voor de btw-verhoging op cultuur, media en sport. Opeens tovert staatssecretaris Van Oostenbruggen een middentarief uit zijn hoed.
07/02/25
Brabant gaat met innovatief monitoringssysteem en de Wandelstarter recreatie beter spreiden
Vanaf 2025 wordt in Noord-Brabant een innovatief monitoringssysteem gelanceerd dat de recreatiedrukte in kaart brengt en helpt bij het afstemmen van routes en startlocaties op de behoeften van bezoekers.
06/02/25
Nederlands verblijfstoerisme groeit naar 61 miljoen gasten in 2035
In 2035 zal Nederland naar verwachting 61 miljoen verblijfsgasten ontvangen, 24% meer dan in 2023. Ons land kan dan rekenen op 12 miljoen extra gasten.
06/02/25
Exclusief voor leden
Drie ton voor extra publieksprogramma Groninger Museum
Het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap heeft besloten om het Groninger Museum een vierj...
06/02/25
Nationale campermarkt
Op zaterdag 5 april vindt de tweede editie van de Nationale Campermarkt plaats bij FlevoNice in Biddinghuizen.
06/02/25
Van Gogh Homeland presenteert de Groene Kathedraal
De Tilburgse Spooorzone krijgt in het voorjaar van 2026 in de vorm van een Groene Kathedraal een tijdelijk stedelijk lunapark. De Groene Kathedraal wordt een podium voor een prikkelend programma voor een breed publiek, waar met positiviteit en verbeeldingskracht aandacht wordt gevraagd voor dilemma’s en oplossingen voor de grote duurzaamheidsopgaven in Brabant, het Homeland van Vincent van Gogh.
05/02/25
Laatste jaar uitvoeringsprogramma BRTN 2020-2025
Dit jaar markeert het laatste jaar van de uitvoering van het Basisrecreatietoervaartnet (BRTN) 2020-2025. Tegelijkertijd wordt er gewerkt aan het opstellen van nieuwe bestuurlijke afspraken voor de periode vanaf 2026, waarin de rol van AI toeneemt.

||| Agenda |||

06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...
24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...