Geplaatst op: 19-05-2016 Auteur: Ton Vermeulen NRIT Media
HAPPYCAR breidt tv-reclame uit
Een tv-reclameblok is de laatste jaren
ondenkbaar zonder toeristische sector. Vooral vergelijkingssites
zetten tv-reclame in om naamsbekendheid en een dominante marktpositie
te verwerven. Zo ook huurautovergelijkingsportaal HAPPYCAR.
Aan het begin van deze zomer start
HAPPYCAR zijn internationale tv-campagne. In totaal heeft het bedrijf
vier reclamespotjes van 20 tot 10 seconden en eentje met een kortere
versie van 5 seconden gemaakt. De ludieke spotjes zijn op
verschillende media zoals Youtube en Nederlandse televisiezenders te
bewonderen. Door middel van deze campagne wil HAPPYCAR zijn
naamsbekendheid op de Europese markt uitbreiden. Ook wil het bedrijf
duidelijk maken hoe goedkoop een huurauto kan zijn om mensen naar een
droombestemming te brengen. Daarom worden er in de tv-spotjes de
prijzen van een alternatief vervoersmiddel zoals een schaap met een
huurauto vergeleken.
"De tv-campagne is voor ons een
belangrijk stap om de bekendheid van HAPPYCAR te vergroten. Een
huurauto maakt de vakantie voor de vakantieganger veel eenvoudiger.
Binnen Europa hebben wij het grootste aanbod van autoverhuurders. Ook
beschikken wij over een wereldwijd netwerk van huurlocaties. Ons doel
is nu om aan andere doelgroepen te laten zien hoe eenvoudig het is om
een auto voor de vakantie te boeken. Maar vooral ook hoe goedkoop het
kan zijn, onafhankelijk van waar de droomreis naartoe gaat”
Robert Schütze, Chief Executive
Officer van HAPPYCAR
Het concept van onze tv-spot is
verbonden met de jonge creativiteit van het bedrijf Thjnk. Het
aanstekelijke melodietje in de tv-spot is bedacht door 2WEI uit
Hamburg. De montage van de tv-spotjes is verzorgd door Videobeat
Networks.
Over HAPPYCAR
HAPPYCAR (www.happycar.nl)
is het grootste online huurautovergelijkingsportaal voor huurauto’s
van Europa. Met meer dan 250 partners heeft het bedrijf uit Hamburg
daarmee een van de grootste netwerken binnen de autoverhuur. Klanten
kunnen tot 60% op de huurprijs besparen.
Scandic blijft uitbreiden op bestemmingen in Duitsland en zal een leegstaand hotel met 214 kamers overnemen in het westelijke district van het centrum van Berlijn.
Weer een recordjaar voor het Nederlands verblijfstoerisme met 51,7 miljoen gasten en 146,1 miljoen overnachtingen. In 2012 telden Nederlandse logiesaccommodaties slechts 33,4 miljoen gasten die samen 92,9 miljoen overnachtingen realiseerden. Dat blijkt uit voorlopig cijfers van het CBS op basis van de Statistiek Logiesaccommodaties.
Marketing Groningen en het Groninger Museum introduceren de nieuwe podwalk ‘Hoe van Gogh naar Groningen kwam’. Deze podwalk neemt luisteraars mee langs historische locaties in de stad Groningen, waar de kunststroming door het eind van de 19e eeuw/de eeuwwisseling voelbaar is.
Van 19 tot en met 28 september 2025 vindt de Nationale Sportweek plaats, waarbij heel Nederland in beweging komt. Vijf steden springen eruit als host cities: Leeuwarden, Bunschoten, Zoetermeer, Westland en Helmond.
Op 6 februari vond de jaarlijkse uitreiking van de Persprijzen Toerisme Vlaanderen & Brussel plaats in Vlaams Cultuurhuis de Brakke Grond in Amsterdam. Tijdens dit evenement werden de meest inspirerende reportages over toeristisch en cultureel Vlaanderen in Nederlandse media gevierd.
Attractiepark Toverland heeft in 2024 voor het derde jaar op rij een bezoekersrecord behaald. Het park in het Limburgse Sevenum werd bezocht door 1,2 miljoen gasten. Deze groei is te danken aan investeringen in kwaliteit, seizoensevenementen en gasttevredenheid.
Voor het eerst sinds jaren is er tijdens het Commissiedebat Verkeersveiligheid op 11 februari prominent aandacht voor het verbeteren van voetgangersveiligheid. Directeur VeiligheidNL Martijntje Bakker pleit voor meer aandacht voor de vele enkelvoudige ongevallen.