Geplaatst op: 05-08-2016
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Veel Nederlanders zoeken hotelkamer in Rio

Veel Nederlanders zoeken hotelkamer in Rio
lazyllama / Shutterstock.com

Vandaag beginnen de Olympische Spelen in Rio de Janeiro. Ondanks de grote reisafstand hebben veel Nederlanders naar een hotelkamer in de stad gezocht. Uit gegevens van Hotels.com™ blijkt een forse toename (+540%) van Nederlandse zoekopdrachten naar hotelkamers in de stad.


Hiermee staat Nederland op de 17de plek in de top 20 landen met de meeste zoekopdrachten naar hotelkamers met een check-in datum tussen 5 en 21 augustus. Nederland laat tevens de op vier na grootste toename in zoekopdrachten zien vergeleken met dezelfde periode vorig jaar. Hoeveel hotelkamers via Hotels.com in Rio zijn geboekt, is niet bekend.


3.000 Nederlanders boeken via partner van NOC*NSF

De officiële partner van NOC*NSF, ATPI Sports Events meldt dat tenminste 3.000 Nederlanders de komende weken de Olympische Spelen in Rio de Janeiro bijwonen. Dat is volgens Marjon Bloemkolk van de reisorganisatie ongeveer datgene waarop van tevoren gerekend was en waarvoor ook vliegtuigstoelen en hotelkamers zijn gereserveerd. ,”We hebben geen heel gekke dingen zien gebeuren, zoals afmeldingen wegens het zikavirus, maar ook geen enorme toeloop op de Olympische Spelen. Het is een redelijk normaal beeld”, zegt ze in het AD.


Service voor thuisblijvers

Voor wie in Nederland blijft serveert Hilton The Hague Braziliaanse specialiteiten in cocktailbar SPARK en als onderdeel van de 24/7 room service. Vanwege het tijdsverschil met Brazilië, waar de Spelen plaatsvinden, zullen in Nederland veel wedstrijden ’s nachts uitgezonden worden. Om die reden verwacht Hilton The Hague dat de komende weken meer gasten ’s nachts van de room service gebruik zullen maken dan normaal. Hotelgasten die overdag en/of ’s nachts op hun kamer naar de Olympische Spelen kijken, kunnen onder andere genieten van een Brazilian Snack Platter, Seafood Moqueca en Braziliaanse dranken. Cocktailbar SPARK zet speciaal voor het sportevenement Caipirinha’s en Brazilian Lemonade op de cocktailkaart.


Top 20 landen met meeste zoekopdrachten


Plaats, Land (Toename in zoekopdrachten)


Amerika (500%)

Groot-Brittannië (470%)

Argentinië (520%)

Frankrijk (40%)

Zweden (400%)

Japan (1.770%)

Canada (310%)

Duitsland (280%)

Australië (800%)

Mexico (420%)

Chili (210%)

Spanje (180%)

Denemarken (710%)

Colombia (190%)

Italië (90%)

Noorwegen (390%)

Nederland (540%)

Rusland (390%)

Zwitserland (170%)

Zuid-Korea (620%)

Trefwoorden: sportevenementen, olympische spelen

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

23/01/25
Exclusief voor leden
Nederlandse Arq hotelgroep onthult groeiplannen
Wat begon met de aankoop van het Haagse Paleis Hotel in september, door Arq hotelgroep groeide eerder deze maand uit tot een collectie van twee met de aansluiting van Kloosterhotel de Soete Moeder in Den Bosch. De groei moet snel gaan, meldt de groep.
23/01/25
easyJet voorziet sterke vraag naar vliegen en vakanties in 2025
easyJet heeft een goed eerste kwartaal achter de rug met meer passagiers in haar vliegtuigen en een sterke groeiverwachting voor easyJet Holidays.
23/01/25
Friesland Convention Partners nu officieel onderdeel van Merk Fryslân
Sinds 1 januari 2025 is Friesland Convention Partners (FCP) officieel onderdeel van Merk Fryslân. Deze strategische samenwerking versterkt de positie van Friesland als dé provincie voor innovatieve en duurzame zakelijke evenementen, congressen en vergaderingen.
23/01/25
ANVR waarschuwt consumenten voor Thomas Cook
De ANVR waarschuwt reizigers voor verzoeken van Thomas Cook Europe BV om boekingen over te zetten naar het Poolse bedrijf eSky.pl S.A.
23/01/25
Mooie vooruitzichten
In de 45 jaren dat Maas recreatie bedrijfsmakelaardij actief is in het taxeren en aan- en verkopen van recreatie- en watersportbedrijven, heeft deze markt allerlei ontwikkelingen doorgemaakt.
21/01/25
Producentenplein maakt debuut op Caravana
Van 29 januari tot en met 2 februari 2025 vindt consumentenbeurs Caravana plaats in het WTC Expo Leeuwarden. Deze kampeerbeurs biedt een uitgebreid aanbod van campers, caravans, vouwwagens, tenten en kampeeraccessoires.
21/01/25
Exclusief voor leden
Cash betalen vooral populair in buitenland
Menig toerist die Nederland bezoekt is verrast over de digitale betalingen terwijl zij met fysieke euro's in de hand staan. In Europa is cash nog steeds populair maar andere vormen van betalen groeien snel.
21/01/25
Texel op zoek naar nieuwe doelgroepen
VVV Texel lanceert vandaag een nieuwe televisiecampagne om het eiland opnieuw in de spotlights te zetten. De commercial, die te zien is op NPO 1 en NPO 2, benadrukt de unieke combinatie van rust, natuur en uitgebreide voorzieningen die Texel te bieden heeft en moet nieuwe doelgroepen aantrekken.

||| Agenda |||

27/01/25
27/01/25 t/m 27-01-25: Plant Powered Dinner Talk
Op maandag 27 januari 2025 vindt de allereerste Plant Powered Dinner Talk plaats bij resta...
29/01/25
29/01/25 t/m 02-02-25: Caravana
Van 29 januari t/m 2 februari 2025 is de WTC Expo in Leeuwarden het toneel van Caravana 20...
06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...