Libéma test online gastenplatform
![Libéma test online gastenplatform](images/20160825_221221.jpg)
Libéma test op vakantiepark Dierenbos een online gastenplatform uit. Het platform van GuestCompass biedt up-to-date informatie en een direct contactpunt. De oude papieren informatiemap wordt nog niet in de prullenbak gegooid, die is onlangs vernieuwd.
Om gasten nog beter én op het juiste moment van relevante informatie te voorzien, is Vakantiepark Dierenbos een samenwerking aangegaan met GuestCompass. Dit bedrijf biedt technologische oplossingen voor de verblijfsrecreatie, met als doel de relatie tussen gast en vakantiepark persoonlijk te maken.
Met GuestCompass creëer je een persoonlijk gastenplatform. Om zo totale gastbeleving te bieden vanuit je eigen naam en merk, zowel face to face als online.
GuestCompass is een in-house platform om met de gast zowel
voor als tijdens het verblijf online te communiceren. Het platform biedt de
gast contact met de accommodatie, informatie over de accommodatie en over de
omgeving. De informatie wordt samen volledig op maat gemaakt voor het
vakantiepark. De aanwezige timer module zorgt ervoor dat de gast altijd de
meest relevantie informatie als eerste te zien krijgt.
GuestCompass bij Dierenbos
Gasten die op het wifi-netwerk van Dierenbos inloggen, komen op een Dierenbos-welkomstpagina van waaruit ze kunnen doorklikken naar bijvoorbeeld het animatieprogramma tijdens hun verblijf of het weerbericht. Ook kunnen ze direct contact opnemen met de receptie.
Het gastenplatform draait op een (mobiele) website, niet vanuit een app. "Het nadeel van een app is dat gasten een drempel over moeten, namelijk het downloaden van die app,” legt René Stamer van GuestCompass uit. "Door het platform direct via de website aan te bieden, verhoog je het gebruikersgemak aanzienlijk.”
Veelbelovende resultaten
De eerste resultaten zijn veelbelovend. In de eerste drie weken van augustus waren er gemiddeld 6.600 views per week. "Deze eerste weken houden we de resultaten goed in de gaten, om eventuele aanpassingen te kunnen doen om de gebruikerservaring te verbeteren,” zegt Sven Bäcker, Brandmanager Vakantieparken bij Libéma.
De GuestCompass is geen vervanging van de papieren informatiemap. Deze is onlangs vernieuwd: iedere gast ontvangt bij het inchecken een fraai welkomstmagazine met allerlei praktische informatie.
Uitrol naar andere parken
De komende tijd blijft Dierenbos de informatie op de GuestCompass verbeteren. Het park ziet ook mogelijkheden tot het optimaliseren van storingsmeldingen en klachtafhandeling. Mochten de resultaten van GuestCompass op Dierenbos zo positief blijven, dan is het zeker mogelijk dat het platform ook bij andere Libéma parken zal worden geïnstalleerd.