Nijntje museum opnieuw uitvinden
“Nijntje is nog geen nijntje museum”
Op zes februari 2016 opende de deuren van het nijntje museum in Utrecht. De transformatie in een jaar van het Dick Bruna huis naar het ontdekmuseum was af. Je moet wel durven, als merkbureau de oude positionering onderuit halen en een design bedenken dat rondom icoon nijntje past. Het gaat niet om dat icoon maar waar de bezoekers bij aansluiten. Rogier Schut, merkstrateeg bij bureau Matters Most durft voor zijn mening te staan. Het oude Dick Bruna huis dat beheerd wordt door het Centraal Museum in Utrecht past niet meer bij de wereld van de kinderen. Dat is de belangrijkste doelgroep voor deze attractie. Hij schrok zich rot toen hij er de eerste keer ging kijken. Kinderen konden weinig doen. De afbeeldingen hingen te hoog. Langs de randen trof hij ouders aan, gedoken achter de schermen van hun smartphones. De opdracht was dan ook niet eenvoudig. Een verbetering van de positionering terwijl er niets in de naam mocht veranderen. "Wat helpt er dan beter dan het via de kinderen te laten vertellen,” vertelt Schut. "We moesten het veranderen van een museum voor jong en oud naar Het allerleukste kindermuseum ...
Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform. Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
Trefwoorden: attractie, beleving, design, museum, positionering, marketing, cultuur,
|
|
28/01/25
Op 18 januari 2025 werden de winnaars van de allereerste editie van de Dutch Travel Blog Awards bekendgemaakt. Dit event, georganiseerd door het gespecialiseerde travel marketingbureau Thx.agency, biedt het podium aan de beste travel content creators van Nederland.
|
28/01/25
De Efteling organiseert samenspeeldagen. Initiatieven zoals Speelbos NEST! zorgen ervoor dat kinderen met een beperking niet aan de zijlijn, maar in de spotlights staan.
|
28/01/25
Vakantiehuisaanbieder Villa for You heeft in 2024 een recordomzet van 50 miljoen euro behaald, een groei van 40% ten opzichte van 2023. Deze groei is mede te danken aan de stijgende vraag naar flexibele vakanties en unieke verblijven zoals luxe chalets en authentieke landhuizen.
|
28/01/25
Het al dan niet toestaan van permanente bewoning van recreatiewoningen moet een lokale afweging blijven, aldus de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG). Gemeenten kunnen dit in overleg met eigenaren en bewoners van vakantieparken bepalen. De VNG roept de Tweede Kamer op om tegen het voorstel voor landelijke regie te stemmen.
|
27/01/25
De economische wind zit tegen, is het argument van de organisatie Boot Holland om de 2025 editie van de beurs niet door te laten gaan.
|
27/01/25
Frank Oostdam, voormalig directeur van ANVR, heeft op het Reisgala 2025 de Lifetime Achievement Award gekregen. Volgens de jury bekleedde hij jarenlang een sleutelpositie in de branche.
|
27/01/25
Recreatiewoningen blijven populair als leendoel, maar het aantal leningen en leenbedragen neemt af. Wat betekent dit voor consumenten?
|
24/01/25
Een ministeriële commissie voor natuurherstel in Nederland wordt opgericht. Deze commissie wordt opgericht na twee recentelijke rechterlijke uitspraken om haast te maken met het herstel.
|
|
29/01/25
Van 29 januari t/m 2 februari 2025 is de WTC Expo in Leeuwarden het toneel van Caravana 20...
|
06/02/25 t/m 10-02-25
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
|
12/02/25 t/m 13-02-25
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
|
11/03/25
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...
|
20/03/25
Op donderdag 20 maart 2025 organiseert NRIT in samenwerking met de opleidingen Tourism Management we...
|
|