Geplaatst op: 28-09-2016
Auteur: Marc Gerlings

Nieuwe visie nodig in toerisme

Nieuwe visie nodig in toerisme
Op 27 september 2016 vond in villa Uyt den Bosch het 7e Skal Symposium ‘Kansen herkennen in toerisme’ plaats. Het symposium kon rekenen op veel belangstelling. Meer dan 75 directeuren en managers uit de toeristische sector waren aanwezig. Verandering en het zoeken naar visie domineerden de dag.

Investeren in verandering loont
Het toerisme is een sector in beweging waar behoefte is aan nieuwe visies en praktische ideeën. Of zoals initiatiefnemers Frans Staal (FS Advies) en Roger Davids (BASIS ActivatieMarketing) het verwoordden: "Investeren in de toekomst en het herkennen van kansen is een belangrijke factor om
succesvol te blijven en de concurrentie een stap voor te blijven. We hopen de deelnemers wederom geïnspireerd te hebben met ons symposium”

Inspirerende sprekers
Die inspiratie kwam van de sprekers op het symposium. Mede met dank aan hoofdsponsor Unigarant wist de organisatie weer een interessante middag te organiseren.

Norbert Good, directeur FOX Verre Reizen van ANWB nam de aanwezigen openthousiaste wijze in de nieuwe aanpak van FOX Verre Reizen. En deelde zijn aanpak hoe hij samen met zijn team het merk een nieuwe boost heeft kunnen geven.

Sander Allegro van Allegro INN ovationS wist de deelnemers te boeien met zijn visie op de wereld waar technologie steeds belangrijker wordt, maar juist de behoefte aan persoonlijk contact en service toeneemt. Hoe ga je daarmee om? Hij deelde een aantal adviezen hoe je dit praktisch kan
vertalen naar de toeristische werkvloer.

Wouter de Waal, tot onlangs directeur van VVV Texel legde het accent juist op het belang van samenwerking in toeristische regio’s. En wist de deelnemers te boeien met een innovatief project ‘Planet Texel’ waar in samenwerking met landschapsarchitecten een nieuwe visie is ontwikkeld. Een
vernieuwende aanpak, uniek in Nederland.
Trefwoorden: visie, toerisme, reizen, Fox, Texel

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

24/01/25
Commissie voor natuurherstel opgericht
Een ministeriële commissie voor natuurherstel in Nederland wordt opgericht. Deze commissie wordt opgericht na twee recentelijke rechterlijke uitspraken om haast te maken met het herstel.
24/01/25
Positief oordeel over drie Limburgse musea
Het provinciebestuur van Limburg heeft het rapport ontvangen van de Visitatiecommissie Provinciale Musea 2024. Voornamelijk is inhoudelijk aar de musea gekeken maar toerisme speelt ook een rol.
24/01/25
Perspectieven op internationalisering in Uncover
We zijn verheugd aan te kondigen dat alle artikelen van de nieuwste editie van Uncover, het jaarlijkse, thematische tijdschrift van de Academy for Leisure & Events van de Breda University, nu online beschikbaar zijn in de kennisbank van NRIT.
24/01/25
Camperbeurs Brabant blijft na eerste succes
De eerste editie van de Camperbeurs in Autotron Rosmalen trok afgelopen weekend meer dan 11.000 bezoekers en was volledig uitverkocht. Het evenement vond plaats op zaterdag 18 en zondag 19 januari en overtrof alle verwachtingen.
24/01/25
Exclusief voor leden
Eurostar boekt recordgroei in 2024 en heeft ambitieuze plannen
Eurostar heeft in 2024 een aanzienlijke groei gerealiseerd, met een stijging van +5% in het aantal passagiers vergeleken met 2023. Deze recordprestatie werd gedreven door een sterke vraag, vooral tijdens de Olympische en Paralympische Spelen van Parijs 2024. Eurostar gaat investeren in nieuwe treinen en gaat een strategisch partnership met SkyTeam.
24/01/25
Marketing Groningen maakt camperroute
Waarschijnlijk is Marketing Groningen de eerst dmo die een camperroute maakt. De 6-daagse route leidt je van de stad Groningen helemaal langs de parels van de provincie.
24/01/25
Mogelijkheden en risico’s van AI in de toeristische sector
Tijdens de internationale toerismebeurs FITUR in Madrid hebben UN Tourism en hogeschool Saxion een gezamenlijk rapport gepresenteerd. Het rapport, getiteld ‘Artificial Intelligence Adoption in Tourism: Key Considerations for Sector Stakeholders’, onderzoekt het gebruik, de risico’s en mogelijkheden van kunstmatige intelligentie (AI) in de toerismesector.
23/01/25
Exclusief voor leden
Nederlandse Arq hotelgroep onthult groeiplannen
Wat begon met de aankoop van het Haagse Paleis Hotel in september, door Arq hotelgroep groeide eerder deze maand uit tot een collectie van twee met de aansluiting van Kloosterhotel de Soete Moeder in Den Bosch. De groei moet snel gaan, meldt de groep.

||| Agenda |||

27/01/25
27/01/25 t/m 27-01-25: Plant Powered Dinner Talk
Op maandag 27 januari 2025 vindt de allereerste Plant Powered Dinner Talk plaats bij resta...
29/01/25
29/01/25 t/m 02-02-25: Caravana
Van 29 januari t/m 2 februari 2025 is de WTC Expo in Leeuwarden het toneel van Caravana 20...
06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...