Geplaatst op: 05-10-2016
Auteur: Marc Gerlings

5000 uitingen over Gelderland levert je mooie streken

Van radio naar print

5000 uitingen over Gelderland levert je mooie streken

Dit najaar kun je niet om de Gelderse streken heen. Via radio, magazines, social media, online advertising en andere uitingen worden talloze tips gegeven voor een dagje uit of weekendje weg in de Gelderse streken. In oktober worden op diverse radiostations ruim 5.000 commercials en tagons ingezet over de Gelderse streken.

Van radio naar print
Deze zijn te horen op Q-Music, SkyRadio, NPO1, NPO2, 100%NL, ClassicFM en 13 regionale zenders. De commercials en tagons zijn gekoppeld aan thema’s (smaak, kids, cultuur) en partners van Gelderse streken en geven concrete tips voor activiteiten. Naast radio wordt er groots ingezet op print-uitingen. Middels diverse specials worden de thema’s gepresenteerd in magazines zoals Buitenleven, Toeractief, Foodies, Museumwegwijzer en ZIN.


Naast offline is online een belangrijk onderdeel van de multimediale aanpak. In de vorm van ‘verhalen’ wordt op geldersestreken.nl de consument geïnspireerd voor een bezoek. De leukste tips voor de herfstvakantie met kinderen, wellness en ontspanning, culinair genieten en Halloween griezeltochten; er is voor elk wat wils. Deze verhalen worden via online advertising zeer gericht gepromoot naar relevante doelgroepen.

Bloggers aantrekken
Tevens vinden er drie blogtrips plaats waarbij 30 bloggers met hun gezin/partner zelf de regio komen ontdekken. In samenwerking met het toeristisch-recreatief bedrijfsleven wordt hen een programma aangeboden. De bloggers doen hiervan verslag via hun eigen online kanalen en schrijven daarnaast een uniek artikel voor geldersestreken.nl.


Korte video´s

Op het gebied van online video worden pre-rolls ingezet. Deze korte filmpjes van 20 seconden, die gekoppeld zijn aan de 3 thema’s, laten de consument in flitsend tempo zien wat er te beleven is. De video’s zijn gemaakt van authentiek materiaal, gedeeld door onze fans via onder meer #geldersestreken. De video’s worden onder meer ingezet op YouTube, RTLXL, Telegraaf en UitzendingGemist.
Trefwoorden: marketing, online marketing, Gelderland, Achterhoek, Gelderse Streken

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

09/01/25
Exclusief voor leden
56% vakantiegangers blij met vakantie zonder planning
Tijdens de Vakantiebeurs 2025 komt touroperator Sunweb met onderzoek naar motieven en gedrag voor en tijdens vakantie. Wat blijkt, "reizen is vaak een vlucht van de dagelijkse verantwoordelijkheden." Plus millennials voelen zich vaak schuldig over dat geluier tijdens vakantie.
08/01/25
Succesvol alumni-event Management Tourism
Op de Vakantiebeurs organiseerden de Management Tourism opleidingen van Inholland, NHL Stenden, Breda University en Saxion een druk bezocht alumni-event. Dit evenement bood een platform voor studenten, alumni en professionals om te netwerken en kennis te delen.
08/01/25
Reisbranche, verzekeraars en ministerie sluiten convenant voor crisisaanpak
De ANVR, het SGR, het Verbond van Verzekeraars en het Ministerie van Buitenlandse Zaken hebben vandaag een nieuw convenant ondertekend. Dit convenant, het Bijzondere Bijstand bij Crisis in het Buitenland Convenant (BBC), zorgt voor een nog betere samenwerking tussen de overheid en private partijen om Nederlandse reizigers in het buitenland te beschermen, op te vangen en te repatrieren in geval van een crisis.
08/01/25
Vakantiebeurs mikt op zowel b-to-c als b-to-b
De Vakantiebeurs 2025 is vandaag van start gegaan met de Travel Trade Days. De 54ste editie van deze beurs werd geopend door de minister van buitenlandse zaken, Caspar Veldkamp, samen met de Utrechtse burgemeester Sharon Dijksma.
08/01/25
Horeca van herstel naar crisis: aantal faillissementen piekt in 2025
De Nederlandse restaurantbranche dreigt in 2025 een recordaantal van 450 failissementen te bereiken, blijkt uit een analyse van ABN AMRO en Hotelschool The Hague.
08/01/25
Van Velde in Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Michel van Velde is sinds 1 januari toegetreden tot de Raad van Toezicht van destinatieorganisatie Utrecht Marketing. De Raad van Toezicht is daarmee compleet.
08/01/25
Zomervakantie 2025: Dit zijn de trends
Onderzoeken van TUI resulteren in een vijftal trends en een overzicht van de meest geboekte bestemmingen op dit moment.
08/01/25
Exclusief voor leden
8% meer reizigers voor Schiphol in 2024
In 2024 reisden 66,8 miljoen reizigers met het vliegtuig van, via of naar luchthaven Schiphol. Dat is een toename van 8% ten opzichte van 2023.

||| Agenda |||

08/01/25 t/m 09-01-25
08/01/25 t/m 09-01-25: Travel Trade Days
Va­kan­tie­beurs is het grootste rei­seve­ne­ment van het jaar, al meer dan 50 jaar bekend in ...
27/01/25
27/01/25 t/m 27-01-25: Plant Powered Dinner Talk
Op maandag 27 januari 2025 vindt de allereerste Plant Powered Dinner Talk plaats bij resta...
29/01/25
29/01/25 t/m 02-02-25: Caravana
Van 29 januari t/m 2 februari 2025 is de WTC Expo in Leeuwarden het toneel van Caravana 20...
06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...