Geplaatst op: 05-10-2016
Auteur: Marc Gerlings

Nederlandse toeristische partijen achter lancering Rendezvous

Nederlandse toeristische partijen achter lancering Rendezvous

Beursorganisatie ibtm world (www.ibtmworld.com) heeft een partnerschap aangekondigd met Meeting Professionals International (MPI) Foundation en NBTC Holland Marketing, die bij de ibtm van dit jaar Rendezvous – het netwerk- en fondsenwervingsevenement van MPI – zal lanceren.


Rendezvous
Rendezvous vindt plaats op woensdag 30 november in de nachtclub Opium Barcelona. Het is een exclusief event voor ibtm world-bezoekers en plaatselijke MPI-leden. De gehele opbrengst van de ticketverkoop wordt geïnvesteerd in de MPI Foundation, die zich richt op het financieren van studiebeurzen, subsidies en industriebreed onderzoek. Dit draagt bij aan het toekomstige succes van de Europese meeting- en eventsbranche.

Nederland als business event-bestemming
"Wij zijn zeer verheugd over dit partnerschap met de MPI Foundation,” aldus Eric Bakermans, Manager Meetings & Events bij NBTC. "Het sluit perfect aan bij onze doelstelling om bewustzijn te creëren voor Nederland als business event-bestemming en het wordt bijna onmogelijk om deze avond vol Hollandse gezelligheid te missen.”

Voor industriebreed onderzoek
"We zijn zeer blij met deze kans tot samenwerking met Reed Travel Exhibitions en daarmee de bekendheid van Rendezvous van MPI te vergroten. Meeting professionals uit de hele wereld nemen deel aan ibtm world, en dat zorgt voor veel aandacht voor de stichting en haar inzet voor het financieren van onderwijs en industriebreed onderzoek,” aldus Paul Van Deventer, president-directeur en CEO van MPI.

Graeme Barnett, Senior Exhibition Director bij ibtm world: "Het netwerkevent op woensdag staat bekend als het sociale hoogtepunt van ibtm world. Rendezvous belooft een zeer bijzondere avond in Barcelona’s meest toonaangevende nachtclub te worden. We kijken uit naar een ‘oranje’ avond en hopen veel fondsen te werven voor de MPI Foundation.”


NBTC op ibtm world
Van 29 november tot en met 1 december 2016 vindt in Barcelona de jaarlijkse vakbeurs voor planners van internationale meerdaagse zakelijke evenementen plaats. NBTC neemt met 34 partners deel aan ibtm world:http://www.holland.com/global/meetings/contact/lets-meet/ibtm-world.htm

Trefwoorden: ibtm, meetings, destinatiemarketing, nbtc

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

11/12/24
Exclusief voor leden
RMO vaste zaal Oude Midden-Oosten vernieuwd
De permanente tentoonstelling ‘Het oude Midden-Oosten’ in het Rijksmuseum van Oudheden (Leiden) is vernieuwd en opent op 20 december de deuren voor publiek.
11/12/24
Acties tegen btw-verhoging lonen: Staatssecretaris zegt impactanalyse toe
Het verzet tegen de btw-verhoging op logies is nog springlevend. Afgelopen vrijdag plaatste HISWA-RECRON in de kranten van DPG een grote advertentie. Twentse ondernemers en Twente Marketing voerden met waterflesjes een creatieve actie tegen de geplande btw-verhoging op logies. En met succes want er komt een impactanalyse naar de verhoging van de btw op logies
11/12/24
Meer dag- en verblijfsbezoek voor Gelderland
Gelderland blijft een populaire vakantiebestemming. Het afgelopen derde kwartaal, met daarin de zomervakantie, trok de provincie ruim 1,6 miljoen overnachtende gasten. Dat is een stijging van 5,5% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.
11/12/24
Weer award voor Dark Sky Terschelling
De campagne rondom Dark Sky Terschelling heeft in Londen een internationale X.Award gewonnen. Bijzonder want het verslaat andere bekende destinatiecampagnes. De campagne won een Purposeful Brand Award en concurreerde met wereldspelers als Visit California, Explore Natural Martin (Florida) en Wonderful Copenhagen.
10/12/24
Exclusief voor leden
Arriva neemt afscheid van busvervoer in Friesland
Toeristen die met het ov in Friesland reizen zien het merk Arriva alleen nog in de regionale treinen. Arriva neemt afscheid van het busvervoer in deze provincie.
10/12/24
Trendpublicatie 2025: Een blik op de toekomst van reizen
NBTC heeft de Trendpublicatie 2025 uitgebracht. Daarin 12 trends waarop toeristisch Nederland kan inspelen.
10/12/24
Lancering broodje Utrechtse Heuvelrug: Een smakelijke stap naar duurzaamheid
De Utrechtse Heuvelrug heeft er een smakelijk nieuw product bij: het broodje Utrechtse Heuvelrug. Het broodje is eerlijk geprijsd bestaat volledig uit lokale producten van natuurlijke landbouw op de Utrechtse Heuvelrug.
10/12/24
Minister Beljaars maakt werk van beter ondernemersklimaat
Minister Beljaarts van Economische Zaken gaat werk maken van een beter ondernemersklimaat. Dat beloofde hij op de eerste OndernemersTop.

||| Agenda |||

04/01/25
04/01/25 t/m 04-01-25: Vakantiebeurs voor bijzondere reizen
De Vakantiebeurs voor bijzondere reizen in Amsterdam op 4 en 5 januari is dé plek voor reizig...
08/01/25 t/m 09-01-25
08/01/25 t/m 09-01-25: Travel Trade Days
Va­kan­tie­beurs is het grootste rei­seve­ne­ment van het jaar, al meer dan 50 jaar bekend in ...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
20/03/25
20/03/25 t/m 20-03-25: Trendcongres Toerisme 2024: Toerisme in Transformatie: Business as Unusual
Op donderdag 20 maart 2025 organiseert NRIT in samenwerking met de opleidingen Tourism Management we...