Geplaatst op: 29-11-2016
Auteur: Marc Gerlings

UITin Noord Holland en UITwaaier stoppen

UITin Noord Holland en UITwaaier stoppen

Stichting CultureBase stopt per 1 januari 2017 met de grootste database van Noord-Holland ‘UITinNoord-Holland’ en het uitgeven van de ‘UITwaaier’. De provincie Noord-Holland ziet het niet meer als haar rol om te subsidiëren en een jaar bleek te kort om van volledig gesubsidieerd, naar volledig financieel zelfstandig te gaan, meldt de stichting.

De stichting heeft 15 jaar lang Noord-Hollandse cultuur-toeristische instellingen succesvol ondersteund en gepromoot in heel de provincie. De laatste UITwaaier verscheen op vrijdag 29 september 2016 en de UITinNoord-Holland database is nog tot 31 december 2016 in de lucht.


Cultuur naar betaald partnership
Met passie voor de Noord-Hollandse cultuur en erfgoed, geloof in de commerciële kracht van de producten UITinNoord-Holland en de UITwaaier én alle kennis, netwerk en ervaring van de afgelopen jaren, begon Stichting CultureBase dit jaar aan de uitdaging om culturele instellingen te overtuigen om te betalen voor de promotie. Ruim 320 culturele, Noord-Hollandse partnerorganisaties, groot en klein, zijn na 15 jaar overgestapt op een betaald partnership. Met 2 dikke UITwaaiers, een volle database met uitgaansinformatie, sterke promotie via social media en zeer gewaardeerde nieuwsbrieven, heeft CultureBase de culturele sector dit jaar in de volle breedte ondersteund en gepromoot.


Provincie wil niet dubbel subsidiëren
Na jarenlange provinciale subsidie is er helaas onvoldoende financiële basis om in 2017 verder te gaan. De provincie Noord-Holland vindt het niet meer haar rol om te subsidiëren, in de culturele sector is er onvoldoende geld beschikbaar om dit op te vangen en gemeenten willen niet dubbel subsidiëren. Zij geven vaak al subsidie aan de instellingen, die ook betalende partner zijn van CultureBase.
‘Ook al hebben we een bereik van honderdduizenden per maand. Ook al hebben we honderden betalende partners geworven. Ook al hebben we groeipotentie. Een jaar om die slag te maken is te kort om dit volledig zelfstandig te dragen,’ meldt CultureBase.


Stichting CultureBase

Stichting CultureBase is ontstaan uit de afdeling Cultuur & Toerisme van Cultuurcompagnie Noord-Holland. Sinds 1 januari 2016 heeft de stichting zich ingezet voor het succesvol promoten van cultuur-toeristische activiteiten in de provincie. Dit werd samen met AT5/NH, het Noordhollands Dagblad, Haarlems Dagblad, Gooi-en Eemlander en de IJmuider Courant gedaan. Door het uitgeven van een zomer- en wintereditie van de UITwaaier, het verrijken en verspreiden van de uitgaansdata van UITinNoord-Holland via de website, social media, nieuwsbrieven en evenementen als de Uitmarkt in Amsterdam, presenteerde CultureBase de rijkdom van het culturele landschap in Noord-Holland.www.culturebase.nl/www.uitinnoordholland.nl
Trefwoorden: cultuur, toerisme, marketing, promotie, subsidie, Noord-Holland

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

27/01/25
Beurs Boot Holland 2025 gaat niet door
De economische wind zit tegen, is het argument van de organisatie Boot Holland om de 2025 editie van de beurs niet door te laten gaan.
27/01/25
Lifetime Achievement voor Frank Oostdam
Frank Oostdam, voormalig directeur van ANVR, heeft op het Reisgala 2025 de Lifetime Achievement Award gekregen. Volgens de jury bekleedde hij jarenlang een sleutelpositie in de branche.
24/01/25
Commissie voor natuurherstel opgericht
Een ministeriële commissie voor natuurherstel in Nederland wordt opgericht. Deze commissie wordt opgericht na twee recentelijke rechterlijke uitspraken om haast te maken met het herstel.
24/01/25
Positief oordeel over drie Limburgse musea
Het provinciebestuur van Limburg heeft het rapport ontvangen van de Visitatiecommissie Provinciale Musea 2024. Voornamelijk is inhoudelijk aar de musea gekeken maar toerisme speelt ook een rol.
24/01/25
Perspectieven op internationalisering in Uncover
We zijn verheugd aan te kondigen dat alle artikelen van de nieuwste editie van Uncover, het jaarlijkse, thematische tijdschrift van de Academy for Leisure & Events van de Breda University, nu online beschikbaar zijn in de kennisbank van NRIT.
24/01/25
Camperbeurs Brabant blijft na eerste succes
De eerste editie van de Camperbeurs in Autotron Rosmalen trok afgelopen weekend meer dan 11.000 bezoekers en was volledig uitverkocht. Het evenement vond plaats op zaterdag 18 en zondag 19 januari en overtrof alle verwachtingen.
24/01/25
Exclusief voor leden
Eurostar boekt recordgroei in 2024 en heeft ambitieuze plannen
Eurostar heeft in 2024 een aanzienlijke groei gerealiseerd, met een stijging van +5% in het aantal passagiers vergeleken met 2023. Deze recordprestatie werd gedreven door een sterke vraag, vooral tijdens de Olympische en Paralympische Spelen van Parijs 2024. Eurostar gaat investeren in nieuwe treinen en gaat een strategisch partnership met SkyTeam.
24/01/25
Marketing Groningen maakt camperroute
Waarschijnlijk is Marketing Groningen de eerst dmo die een camperroute maakt. De 6-daagse route leidt je van de stad Groningen helemaal langs de parels van de provincie.

||| Agenda |||

27/01/25
27/01/25 t/m 27-01-25: Plant Powered Dinner Talk
Op maandag 27 januari 2025 vindt de allereerste Plant Powered Dinner Talk plaats bij resta...
29/01/25
29/01/25 t/m 02-02-25: Caravana
Van 29 januari t/m 2 februari 2025 is de WTC Expo in Leeuwarden het toneel van Caravana 20...
06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...