Geplaatst op: 09-12-2016

WK Zeezeilen 2018 Den Haag dichtbij de fans

WK Zeezeilen 2018 Den Haag dichtbij de fans
Na de Volvo Ocean Race kregen Den Haag en Scheveningen echt de smaak te pakken. Nu komt daar voor de zeilwereld nog zo een topevenement, het WK zeezeilen. Van onder meer de Volvo Ocean Race heeft de organisatie geleerd dat bezoekers de schepen en de zeilers van dichtbij willen bewonderen.

WK zeezeilen, dit betekent in de zomer van 2018 de beste 1300 zeilers en zeilsters voor de kust van Scheveningen zeilen op het hoogste niveau. Den Haag kan zich nog meer profileren als stad voor zeilers.

150 teams
150 zeilteams varen op zeilschepen die in lengte variëren van 10 tot 16 meter, volgens de regels van het Offshore Racing Council (ORC). Dit is een rekensysteem met een handicapbepaling waardoor alle schepen gelijke kansen hebben.

Door het hoog technisch gehalte van de schepen en de kennis van de crews denkt Den Haag Topsport dat dit veel liefhebbers naar Scheveningen zal trekken. Rond de 38.500 bezoekers worden verwacht. De Volvo Ocean Race trok 125.000 bezoeken (2015). De Nederlandse dagbezoeker gaf toen net geen 28 euro per dag uit.

Zeilersparade en cultuur
Marcel Schuttelaar van Jachtclub Scheveningen: "Samen met lokale horeca en retail in en om de haven zullen we het WK-gevoel kenbaar maken voor bewoners, toeschouwers en meegereisde vrienden en families. Zo zal het evenement worden geopend met een feestelijke zeilersparade waar een ieder kennis kan maken met de beste zeezeilers van de wereld. En dan hebben we het nog niet eens gehad over de promotie van het moois wat cultureel Den Haag te bieden heeft.”
Trefwoorden: sport, zeilen, citymarketing, evenement

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

26/11/24
KLM wil lonen bevriezen
Terwijl de wereld om ons heen snel verandert, van wereldwijde verkiezingen tot razendsnelle AI-ontwikkelingen en stijgende kosten, wordt de drang om te ontsnappen sterker dan ooit. Toch willen reizigers zich niet zomaar afsluiten, blijkt uit onderzoek van Booking.com; in plaats daarvan zoeken ze juist naar diepere verbindingen, betekenisvolle ervaringen en avonturen die hen laten herontdekken wat reizen voor hen betekent.
26/11/24
Exclusief voor leden
KLM werkt samen met Kolet voor internet op reis
Sinds 25 november biedt KLM in samenwerking met Kolet, een Franse specialist in eSIM-technologie, een oplossing aan voor betaalbaar internet op de reisbestemming in meer dan 190 landen wereldwijd.
25/11/24
Publieksstemming open voor Parkvakanties Awards 2025
De Parkvakanties Awards 2025 is van start. Op het grootste vakantieparkenplatform van Nederland zijn de genomineerde vakantieparken en aanbieders bekendgemaakt.
25/11/24
Zomervakantieplannen van Nederlanders: de eerste insights
Gaan Nederlanders in zomer van 2025 weer zo massaal op vakantie? En wanneer nemen ze de beslissing? Trends & Tourism zocht het uit.
25/11/24
Exclusief voor leden
Airbnb draag bij aan herstel Nederlandse molens
Tijdens de jaarlijkse Molencontactdag in Soest zijn drie molenprojecten in Lonneker, Grathem en Groningen beloond met een totaalbedrag van 22.500 euro uit het recent opgerichte Molenerfgoedfonds. Dit fonds is een samenwerking tussen Airbnb en De Hollandsche Molen.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?
22/11/24
Vlonderpad in Pannenhoef
Brabants Landschap heeft in natuurgebied De Pannenhoef een nieuw vlonderpad aangelegd. De vele bezoekers van de Pannenhoef weten het maar al te goed, het gebied is vaak nat en de paden modderig.
22/11/24
LEADER Oost-Groningen stimuleert lokale initiatieven
Een nieuwe bakkerij met brasserie in Scheemda, een avontuurlijke beleefroute bij Bourtange en een moderne speeltuin in Boven Pekela: deze projecten, en nog 18 andere, ontvangen een financiële injectie van LEADER Oost-Groningen.

||| Agenda |||

28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...