Geplaatst op: 27-01-2017
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Hemelrijk ontvouwt groeistrategie

Hemelrijk ontvouwt groeistrategie
BillyBird Park Hemelrijk bouwt een nieuwe attractie: het Speelcircus. De attractie, die in het voorjaar open gaat, is de eerste grote nieuwe buitenattractie van het park in zeven jaar en wordt een essentieel onderdeel in de groeistrategie van Hemelrijk. Het park wil van 260.000 bezoekers in 2016 doorgroeien naar 350.000 bezoekers in 2020. Dit jaar wordt een miljoen euro geïnvesteerd in het speelcircus en de verdere kwaliteitsverbetering van het park. Volgens eigenaar Ton Derks moet 'alles beter' om een van de grootste recreatieparken van Nederland te worden.


Het Speelcircus is een mega circustent van 28 meter breed en 11 meter hoog. De achterwand wordt een grote speelstructuur en daarvoor komt een klimvulkaan. Het is de eerste grote nieuwe buitenattractie van het park in zeven jaar. De attractie is ontworpen door de zonen van BillyBird eigenaren Gerrie en Ton Derks. Het park wil verder doorgroeien en investeert in 2017 een miljoen aan verdere kwaliteitsverbetering van het park.


Nieuwe generatie aan zet

Waar eerdere attracties van het park (deels) werden ontworpen door eigenaar Ton Derks, geeft hij het stokje nu over aan de volgende generatie. Zonen Herman en Paul Derks zijn verantwoordelijk voor het unieke ontwerp van het Speelcircus. De attractie zal voorzien worden van verschillende klimelementen, obstakels, trapezes en een klimvulkaan en wordt zo ontworpen dat kinderen samen met ouders erin kunnen spelen. Ton Derks: "Fantastisch om te zien dat de volgende generatie ons gedachtegoed van "Happy together!” verder uitbouwt.” De attractie wordt overdekt door een enorme circustent. De bouw is inmiddels begonnen en de attractie wordt in het voorjaar van 2017 geopend.


Groeistrategie

Het Speelcircus is de eerste grote nieuwe buitenattractie van het park in 7 jaar en wordt een essentieel onderdeel in de groeistrategie van Hemelrijk. Het park wil van 260.000 bezoekers in 2016 doorgroeien naar 350.000 bezoekers in 2020. BillyBird heeft de laatste jaren de kwaliteit van haar bestaande voorzieningen verbeterd. Dit jaar investeert men een miljoen euro in de verdere kwaliteitsverbetering van het park en de bouw van het Speelcircus. De visie van de komende jaren is volgens Derks kortgezegd "alles moet beter”. Waar in 2016 de investeringen gericht waren op de verbetering van het strandbad worden de pijlen dit jaar gericht op het recreatiepark. Zo wil het park doorgroeien naar een van de grootste speeltuinen/recreatieparken van Nederland.



Trefwoorden: attractieparken, speelparken, recreatieparken, noord-brabant

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

24/01/25
Commissie voor natuurherstel opgericht
Een ministeriële commissie voor natuurherstel in Nederland wordt opgericht. Deze commissie wordt opgericht na twee recentelijke rechterlijke uitspraken om haast te maken met het herstel.
24/01/25
Positief oordeel over drie Limburgse musea
Het provinciebestuur van Limburg heeft het rapport ontvangen van de Visitatiecommissie Provinciale Musea 2024. Voornamelijk is inhoudelijk aar de musea gekeken maar toerisme speelt ook een rol.
24/01/25
Perspectieven op internationalisering in Uncover
We zijn verheugd aan te kondigen dat alle artikelen van de nieuwste editie van Uncover, het jaarlijkse, thematische tijdschrift van de Academy for Leisure & Events van de Breda University, nu online beschikbaar zijn in de kennisbank van NRIT.
24/01/25
Camperbeurs Brabant blijft na eerste succes
De eerste editie van de Camperbeurs in Autotron Rosmalen trok afgelopen weekend meer dan 11.000 bezoekers en was volledig uitverkocht. Het evenement vond plaats op zaterdag 18 en zondag 19 januari en overtrof alle verwachtingen.
24/01/25
Exclusief voor leden
Eurostar boekt recordgroei in 2024 en heeft ambitieuze plannen
Eurostar heeft in 2024 een aanzienlijke groei gerealiseerd, met een stijging van +5% in het aantal passagiers vergeleken met 2023. Deze recordprestatie werd gedreven door een sterke vraag, vooral tijdens de Olympische en Paralympische Spelen van Parijs 2024. Eurostar gaat investeren in nieuwe treinen en gaat een strategisch partnership met SkyTeam.
24/01/25
Marketing Groningen maakt camperroute
Waarschijnlijk is Marketing Groningen de eerst dmo die een camperroute maakt. De 6-daagse route leidt je van de stad Groningen helemaal langs de parels van de provincie.
24/01/25
Mogelijkheden en risico’s van AI in de toeristische sector
Tijdens de internationale toerismebeurs FITUR in Madrid hebben UN Tourism en hogeschool Saxion een gezamenlijk rapport gepresenteerd. Het rapport, getiteld ‘Artificial Intelligence Adoption in Tourism: Key Considerations for Sector Stakeholders’, onderzoekt het gebruik, de risico’s en mogelijkheden van kunstmatige intelligentie (AI) in de toerismesector.
23/01/25
Exclusief voor leden
Nederlandse Arq hotelgroep onthult groeiplannen
Wat begon met de aankoop van het Haagse Paleis Hotel in september, door Arq hotelgroep groeide eerder deze maand uit tot een collectie van twee met de aansluiting van Kloosterhotel de Soete Moeder in Den Bosch. De groei moet snel gaan, meldt de groep.

||| Agenda |||

27/01/25
27/01/25 t/m 27-01-25: Plant Powered Dinner Talk
Op maandag 27 januari 2025 vindt de allereerste Plant Powered Dinner Talk plaats bij resta...
29/01/25
29/01/25 t/m 02-02-25: Caravana
Van 29 januari t/m 2 februari 2025 is de WTC Expo in Leeuwarden het toneel van Caravana 20...
06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...