FruitRijk rekent op 350.000 bezoekers per jaar
FruitRijk wordt geen educatief themapark, zoals eerder het plan was. Verwacht wordt dat dat te weinig bezoekers zou trekken. Er zal geld verdiend moeten worden met de verkoop van streekproducten uit Rivierenland, met fruit als troefkaart.
Haalbaarheidsstudie moet investeerders lokken
Met de haalbaarheidsstudie Fruitrijk wil de regio investeerders naar de regio trekken om een regionale attractie op te gaan zetten. Hiermee wordt invulling gegeven aan het aanjagen van initiatieven om het toeristisch aanbod in de regio te verhogen. Richard de Bruin, directeur van het Regionaal Bureau voor Toerisme Rivierenland, onthulde woensdagmiddag bij FruitDelta Rivierenland in Tiel de voorlopige resultaten van het concept-haalbaarheidsonderzoek.
Verdienmodel zit in horeca en streekretail
FruitRijk moet en kan, zo leert het onderzoek, gaan draaien
op de bestedingen van al die bezoekers. Er moet 7,5 miljoen euro omzet gehaald
worden via horeca en met de verkoop van een groot scala aan verse
streekproducten. Ook worden er ter plekke koffiebonen gebrand en jams en
bonbons gemaakt.
Verder
In de regio wordt nog volop overlegd over Fruitrijk. Bij de opening van het toeristisch seizoen op 24 maart wordt de concept haalbaarheidsstudie openbaar.