Geplaatst op: 10-04-2017
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

2.000 zonnepanelen voor Skidôme

2.000 zonnepanelen voor Skidôme
Het Skidôme wil serieus werk maken van haar duurzaamheidsstrategie en plaatst 2.000 zonnepanelen op het dak van de skihal in Rucphen. In de toekomst wilt Skidôme bij Skidôme Rucphen en Skidôme Terneuzen een groot deel van de energie zelf opwekken.


In de eerste fase worden 2.000 zonnepanelen geplaatst die 15% tot 30% van het totale energieverbruik bij Skidôme Rucphen zullen opwekken. In totaal wordt ruim € 500.000,- geïnvesteerd. De panelen worden nog deze zomer geïnstalleerd.


Nog meer duurzame investeringen in de planning

In een latere fase zal Skidôme Rucphen het aantal zonnepanelen mogelijk verder uitbreiden. Het plan is om in Terneuzen tevens zonnepanelen aan te leggen. Het haalbaarheidsonderzoek wordt op dit moment uitgevoerd. Indien het project haalbaar is worden de zonnepanelen eind 2017, uiterlijk begin 2018 aangelegd.


Verantwoord ondernemen

Ondernemer Nicky Broos vindt het belangrijk om maatschappelijk verantwoord te ondernemen. "Als

bedrijf willen we ons maatschappelijk verantwoord inzetten voor de toekomst. Het klimaat is hierbij

een belangrijk aspect. Het deels opwekken van onze eigen energie is hier een mooie bijdrage aan.”


Skidôme

In 1995 was Skidôme de eerste overdekte skihal van Nederland met echte sneeuw. Op 1 oktober 2012 opende de tweede vestiging in Terneuzen.

Topics:Sport
Trefwoorden: sport, sportaccommodaties, ski, skihallen

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

26/11/24
KLM wil lonen bevriezen
Terwijl de wereld om ons heen snel verandert, van wereldwijde verkiezingen tot razendsnelle AI-ontwikkelingen en stijgende kosten, wordt de drang om te ontsnappen sterker dan ooit. Toch willen reizigers zich niet zomaar afsluiten, blijkt uit onderzoek van Booking.com; in plaats daarvan zoeken ze juist naar diepere verbindingen, betekenisvolle ervaringen en avonturen die hen laten herontdekken wat reizen voor hen betekent.
26/11/24
Exclusief voor leden
KLM werkt samen met Kolet voor internet op reis
Sinds 25 november biedt KLM in samenwerking met Kolet, een Franse specialist in eSIM-technologie, een oplossing aan voor betaalbaar internet op de reisbestemming in meer dan 190 landen wereldwijd.
25/11/24
Publieksstemming open voor Parkvakanties Awards 2025
De Parkvakanties Awards 2025 is van start. Op het grootste vakantieparkenplatform van Nederland zijn de genomineerde vakantieparken en aanbieders bekendgemaakt.
25/11/24
Zomervakantieplannen van Nederlanders: de eerste insights
Gaan Nederlanders in zomer van 2025 weer zo massaal op vakantie? En wanneer nemen ze de beslissing? Trends & Tourism zocht het uit.
25/11/24
Exclusief voor leden
Airbnb draag bij aan herstel Nederlandse molens
Tijdens de jaarlijkse Molencontactdag in Soest zijn drie molenprojecten in Lonneker, Grathem en Groningen beloond met een totaalbedrag van 22.500 euro uit het recent opgerichte Molenerfgoedfonds. Dit fonds is een samenwerking tussen Airbnb en De Hollandsche Molen.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?
22/11/24
Vlonderpad in Pannenhoef
Brabants Landschap heeft in natuurgebied De Pannenhoef een nieuw vlonderpad aangelegd. De vele bezoekers van de Pannenhoef weten het maar al te goed, het gebied is vaak nat en de paden modderig.
22/11/24
LEADER Oost-Groningen stimuleert lokale initiatieven
Een nieuwe bakkerij met brasserie in Scheemda, een avontuurlijke beleefroute bij Bourtange en een moderne speeltuin in Boven Pekela: deze projecten, en nog 18 andere, ontvangen een financiële injectie van LEADER Oost-Groningen.

||| Agenda |||

28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...