Geplaatst op: 31-05-2017
Auteur: Redactie
NRIT Media

Proactieve reisassistent in TravelBird app

Proactieve reisassistent in TravelBird app

Online reisorganisatie TravelBird heeft een realtime-assistentiefunctie aan haar app toegevoegd. Dat betekent dat reizigers op basis van tijd en locatie steeds automatisch geïnformeerd worden over de volgende stap in hun reisprogramma en binnen de app direct contact met TravelBird kunnen leggen.


TravelBird wil haar klanten zorgeloze, inspirerende reiservaringen te bieden en heeft deze functie ontwikkeld op basis van wat de reiziger wil en nodig heeft. Naast het bieden van realtime-assistentie, wanneer nodig, belooft de technologie ook om reizigers automatisch up-to-date te houden met relevante informatie tijdens hun trip.


Reiziger steeds proactief geïnformeerd

Wanneer een reiziger bijvoorbeeld uit het vliegtuig stapt en de app opent, zal de functie onmiddellijk de volgende stap van de vakantie tonen, zoals de details van een huurauto, enzovoort. Of als de reizigers ergens in de stad aan het eten zijn en terug willen keren naar het hotel, zal de app hen met één klik van navigatie voorzien. Zoekwerk naar adressen of documenten is dus niet langer nodig. De reiziger krijgt onmiddellijk de juiste informatie te zien, zonder hiervoor ook maar enige moeite te hoeven doen.


"We willen dat onze reizigers weten dat ze hulp kunnen krijgen op elk moment van hun reis. Met realtime-assistentie en onmiddellijke feedback zijn onze toegewijde vakantieadviseurs slechts enkele klikken verwijderd. Zo kunnen reizigers ons op een snellere en efficiëntere manier om hulp en advies vragen. We zijn opgetogen om deze nieuwe functies te introduceren in de TravelBird-app. Hiermee zijn we de eerste om de klantendienst binnen de toeristische sector op een proactieve en gepersonaliseerde manier te benaderen.”


Symen Jansma, CEO TravelBird


Direct contact met adviseurs van TravelBird

De realtime- assistentiefunctie in de App is een primeur in haar sector en geeft reizigers de mogelijkheid om probleemloos feedback te geven op elk moment van de reis, net zoals de mogelijkheid om hulp te vragen. Indien nodig zijn de vakantieadviseurs van TravelBird direct bereikbaar voor hulp.

Trefwoorden: reisbranche, app's, touroperators

CELTH





||| Nieuws |||

12/02/25
Scandic versterkt positie in Duitsland
Scandic blijft uitbreiden op bestemmingen in Duitsland en zal een leegstaand hotel met 214 kamers overnemen in het westelijke district van het centrum van Berlijn.
11/02/25
Exclusief voor leden
Meer dan 50 miljoen verblijfstoeristen in Nederland
Weer een recordjaar voor het Nederlands verblijfstoerisme met 51,7 miljoen gasten en 146,1 miljoen overnachtingen. In 2012 telden Nederlandse logiesaccommodaties slechts 33,4 miljoen gasten die samen 92,9 miljoen overnachtingen realiseerden. Dat blijkt uit voorlopig cijfers van het CBS op basis van de Statistiek Logiesaccommodaties.
11/02/25
DMO en Groninger Museum maken samen podwalk door de stad
Marketing Groningen en het Groninger Museum introduceren de nieuwe podwalk ‘Hoe van Gogh naar Groningen kwam’. Deze podwalk neemt luisteraars mee langs historische locaties in de stad Groningen, waar de kunststroming door het eind van de 19e eeuw/de eeuwwisseling voelbaar is.
11/02/25
Aviareps vertegenwoordig Visit Monaco in Nederland
Bureau AVIAREPS zal destinatie Monaco vertegenwoordigen op de DACH-markt (Duitsland, Oostenrijk en Z...
10/02/25
Nationale Sportweek telt liefst 5 host cities
Van 19 tot en met 28 september 2025 vindt de Nationale Sportweek plaats, waarbij heel Nederland in beweging komt. Vijf steden springen eruit als host cities: Leeuwarden, Bunschoten, Zoetermeer, Westland en Helmond.
10/02/25
Winnaars Persprijzen Toerisme Vlaanderen & Brussel
Op 6 februari vond de jaarlijkse uitreiking van de Persprijzen Toerisme Vlaanderen & Brussel plaats in Vlaams Cultuurhuis de Brakke Grond in Amsterdam. Tijdens dit evenement werden de meest inspirerende reportages over toeristisch en cultureel Vlaanderen in Nederlandse media gevierd.
10/02/25
Exclusief voor leden
Bezoekersrecord voor Toverland
Attractiepark Toverland heeft in 2024 voor het derde jaar op rij een bezoekersrecord behaald. Het park in het Limburgse Sevenum werd bezocht door 1,2 miljoen gasten. Deze groei is te danken aan investeringen in kwaliteit, seizoensevenementen en gasttevredenheid.
10/02/25
Meer aandacht voor voetgangersveiligheid
Voor het eerst sinds jaren is er tijdens het Commissiedebat Verkeersveiligheid op 11 februari prominent aandacht voor het verbeteren van voetgangersveiligheid. Directeur VeiligheidNL Martijntje Bakker pleit voor meer aandacht voor de vele enkelvoudige ongevallen.

||| Agenda |||

12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...
24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...