Geplaatst op: 12-06-2017
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

De Jong Intra Vakanties stapt over op eerlijker beloningsmodel

De Jong Intra Vakanties stapt over op eerlijker beloningsmodel
Bron: Shutterstock
De Jong Intra Vakanties gaat niet alleen de publisher belonen via wie direct wordt geboekt maar ook anderen die voorafgaand aan de boeking een rol hebben gespeeld. Daartoe is de reisorganisatie per 31 mei 2017 gestart met TradeTrackers Real Attribution. De reisorganisatie gaat daarmee alle publishers die betrokken zijn in het conversiepad belonen.

Het Attribution Model ‘Last-click-counts’ is met Real Attribution verleden tijd. Vijf attributiemodellen en een custom model geven adverteerders de mogelijkheid om de voor hen belangrijkste elementen naar waarde te belonen en meer nadruk te leggen op branding en inspiratie. Dejongintra.nl heeft ervoor gekozen om te werken met een custom model waarbij de focus op twee pijlers komt te liggen.


Drie rollen: initiator, assist en converter

De eerste pijler is de positie die een publisher inneemt in het conversiepad. Er zijn drie mogelijke rollen waarin een affiliate kan optreden; initiator, assist en converter. De publishers met respectievelijk het eerste en laatste klantcontact binnen de attributieperiode worden initiator en converter genoemd. Publishers die gedurende de customer journey helpen worden assists genoemd.


De tweede minstens zo belangrijke pijler betreft het sitetype, oftewel het soort site dat de producten van de Jong Intra Vakanties promoot. Aan elk sitetype zijn door de adverteerder relatieve gewichten verbonden die bepalen hoe de verdiensten onder publishers worden verdeeld.


Attributieperiode van 100 dagen

Met twee belangrijke pijlers en een attributieperiode van 100 dagen beloont de Jong Intra Vakanties alle activiteiten binnen het conversiepad wat voor talloze nieuwe promotiemogelijkheden zorgt.


Meer promoties

"Met Real Attribution belonen wij vanaf nu al onze publishers die binnen een conversiepad actief zijn geweest. Hierdoor is het voor publishers mogelijk om op ieder moment in de customer journey promoties te doen voor de Jong Intra Vakanties”, vertelt Marvin Soekra van de Jong Intra Vakanties. "Ons voordeel hierbij is dat publishers ons nu op veel meer manieren kunnen promoten, wat resulteert in meer aandacht voor de reizen en vakanties van de Jong Intra Vakanties. Real Attribution is een win-win-situatie voor alle betrokken partijen en voor mij dé reden dat TradeTracker de onbetwiste nummer één in performance marketing is.”


Aanmelden

Publisher die nog niet zijn aangesloten bij TradeTracker kunne zich aanmelden bij Bernd Schinning Head of Industry - Travel bschinning@tradetracker.com T +31 88 8585 541

Link: http://real-attribution.com/nl/
Trefwoorden: touroperators, affiliate, marketing

CELTH





||| Nieuws |||

12/02/25
Scandic versterkt positie in Duitsland
Scandic blijft uitbreiden op bestemmingen in Duitsland en zal een leegstaand hotel met 214 kamers overnemen in het westelijke district van het centrum van Berlijn.
11/02/25
Exclusief voor leden
Meer dan 50 miljoen verblijfstoeristen in Nederland
Weer een recordjaar voor het Nederlands verblijfstoerisme met 51,7 miljoen gasten en 146,1 miljoen overnachtingen. In 2012 telden Nederlandse logiesaccommodaties slechts 33,4 miljoen gasten die samen 92,9 miljoen overnachtingen realiseerden. Dat blijkt uit voorlopig cijfers van het CBS op basis van de Statistiek Logiesaccommodaties.
11/02/25
DMO en Groninger Museum maken samen podwalk door de stad
Marketing Groningen en het Groninger Museum introduceren de nieuwe podwalk ‘Hoe van Gogh naar Groningen kwam’. Deze podwalk neemt luisteraars mee langs historische locaties in de stad Groningen, waar de kunststroming door het eind van de 19e eeuw/de eeuwwisseling voelbaar is.
11/02/25
Aviareps vertegenwoordig Visit Monaco in Nederland
Bureau AVIAREPS zal destinatie Monaco vertegenwoordigen op de DACH-markt (Duitsland, Oostenrijk en Z...
10/02/25
Nationale Sportweek telt liefst 5 host cities
Van 19 tot en met 28 september 2025 vindt de Nationale Sportweek plaats, waarbij heel Nederland in beweging komt. Vijf steden springen eruit als host cities: Leeuwarden, Bunschoten, Zoetermeer, Westland en Helmond.
10/02/25
Winnaars Persprijzen Toerisme Vlaanderen & Brussel
Op 6 februari vond de jaarlijkse uitreiking van de Persprijzen Toerisme Vlaanderen & Brussel plaats in Vlaams Cultuurhuis de Brakke Grond in Amsterdam. Tijdens dit evenement werden de meest inspirerende reportages over toeristisch en cultureel Vlaanderen in Nederlandse media gevierd.
10/02/25
Exclusief voor leden
Bezoekersrecord voor Toverland
Attractiepark Toverland heeft in 2024 voor het derde jaar op rij een bezoekersrecord behaald. Het park in het Limburgse Sevenum werd bezocht door 1,2 miljoen gasten. Deze groei is te danken aan investeringen in kwaliteit, seizoensevenementen en gasttevredenheid.
10/02/25
Meer aandacht voor voetgangersveiligheid
Voor het eerst sinds jaren is er tijdens het Commissiedebat Verkeersveiligheid op 11 februari prominent aandacht voor het verbeteren van voetgangersveiligheid. Directeur VeiligheidNL Martijntje Bakker pleit voor meer aandacht voor de vele enkelvoudige ongevallen.

||| Agenda |||

12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...
24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...