Geplaatst op: 11-07-2017
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Waarom wint de Beerze Bulten zoveel prijzen?

Waarom wint de Beerze Bulten zoveel prijzen?
Toen Gerrit-Jan Hagedoorn van Vakantiepark De Beerze Bulten zijn presentatie hield op het congres Het Vakantiepark van de Toekomst wist hij nog niet dat hij enige uren daarna met de award ‘Het vakantiepark van de toekomst 2017’ in de hand zou staan. Toch waren de voortekenen wel aanwezig en is het zeker geen toeval dat de Beerze Bulten zoveel prijzen wint. Met passie, focus, innovatie en op tijd bijsturen kun je in 2017 succesvol een camping exploiteren. Maar dan moet je wel iets meer doen dan het gras maaien, het toiletgebouw schoonmaken en de slagboom openen.


De Beerze Bulten werd begin dit jaar door de ANWB nog uitgeroepen tot Beste Vakantiepark van Europa en dan mag je stellen dat je wel wat goed doet. Maar de Hagedoorntjes staan bekend om hun nuchtere mentaliteit en zo startte Gerrit-Jan ook zijn presentatie. "Dan zie je op een ochtend een niet zo beste Zoover-recensie en dan sta je na de euforie weer snel met beide benen op de grond.” Maar niet om bij de pakken neer te zitten want zo zitten de Hagedoorntjes niet in elkaar. Ze hebben een drive dat alle gasten ambassadeurs van de Beerze Bulten moeten worden en de medewerkers vooral trots op het bedrijf zijn. Inmiddels staat met Gerrit-Jan Hagedoorn alweer de derde generatie aan het roer en is het bedrijf uitgebouwd naar 580 kampeerplekken 65 accommodaties waar jaarlijks tussen de 70.000 en 80.000 gasten verblijven. Dat is nog zonder de dagtoeristen die het Family Entertainment Center Giga Konijnenhol, zwemparadijs en horeca weten te vinden.


Snel geschakeld naar accommodaties en weer terug naar kamperen

De Beerze Bulten zag zo’n vijf jaar geleden een terugloop in het kamperen. Voor het bedrijf de aanleiding om het aantal accommodaties uit te breiden van 15 naar 65. De laatste drie jaar is kamperen weer in opkomst en maakt het bedrijf qua uitbreiding van accommodaties een pas op de plaats. De Beerze Bulten kent een goede bezetting en is in het hoogseizoen vijf weken vol. Daarnaast zijn de ook de meivakantie en Pinksteren uitverkochte dagen voor de camping.


Verblijfsaccommodaties verspreid op de camping

De diverse verblijfsaccommodaties staan heel bewust verspreid op het kampeerterrein want ook de huurders van de accommodaties moeten het campingevoel meekrijgen. "Je staat echt op een camping maar wel met de luxe van een accommodatie”, vertelde Gerrit Jan. In de groepsaccommodatie heeft elke slaapkamer zijn eigen badkamer en één slaapkamer is geschikt gemaakt voor minder validen.


Innoveren en creatief denken centraal

Innovaties waren er in de loop der jaren volop bij de Beerze Bulten, het indoor speelparadijs Giga Konijnenhol was er eentje, net zoals de musical en het ondergrondse sanitair. Nadeel van succes is dan weer dat je na een eerste pilot ook de andere toilethuizen moet vernieuwen.


Family Entertainment Center geheel vernieuwd

Het Family Entertainment Center Giga Konijnenhol is dit jaar helemaal gerenoveerd en uitgebreid met speelconcepten van Active Construction. De bowlingbanen zijn van een Braziliaans concept en de nieuwe horeca staat op een nieuw kwaliteitsniveau. Alle plastic bekers en bordjes zijn in de container verdwenen.


Zwemlessen voor zowel verblijfs- als dagtoeristen

Bijzonder aan de Beerze Bulten is dat het zwembad ook opengesteld is voor dagtoeristen en zwemlessen. Heel wat mensen hebben daar inmiddels hun zwemdiploma gehaald maar ook verblijfsgasten kunnen een voorseizoenarrangement nemen zodat de kinderen in de zomer veilig kunnen zwemmen.


Creatief animatieteam

Wereldberoemd is de wellness, beauty en fitness van de Beerze Bulten waarbij de Bootcamp nog wel een publicitair duwtje in de rug kan gebruiken. De zwemplas met speeltoestellen is voor de gasten een vaste waarde en reden om toch maar weer voor de Beerze Bulten te kiezen. Niet onbelangrijk is ook het animatieteam dat in de zomer elke week een musical opvoert met de kinderen van de camping. De cd met de liedjes, die elk voorjaar uitkomt, is een verkoopsucces en zorgt ervoor dat veel kinderen voordat ze op de camping aankomen de liedjes al kunnen meezingen. In de hoofdrol altijd de mascotte van de camping Bultje die elke twee weken de thuiswedstrijd van voetbalclub Heracles mag opvrolijken.


Eigen bier

Nieuw dit jaar is het eigen bier dat de camping van Brouwerij Beerze (whats in a name!) uit het Brabantse Vessem betrekt. Bij de personeelsselectie is enthousiasme en kunnen glimlachen een van de belangrijkste kwalificaties.


Eigen evenementen

Aandacht probeert de Beerze Bulten elk jaar met een wereldrecordpoging te trekken. Of het jaarlijkse familiefestival Wortelpop.


Samenwerking en duurzaamheid belangrijke speerpunten voor de toekomst

In de toekomst ziet Gerrit-Jan vooral samenwerking als een belangrijk speerpunt. Met de samenwerking in Holland Topcampings is de eerste stap al gezet. Acht Nederlandse topcampings proberen op dit platform elkaar in de marketing te versterken.


Daarnaast ziet Gerrit-Jan duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen als een belangrijke toekomstlijn. Het bedrijf heeft al een Gouden Green Key en ondersteunt de Bultje Foundation die kinderen 100% kind wil laten zijn.


Slechtweervoorzieningen essentieel

Bij de consument blijft de behoefte aan slechtweervoorzieningen bestaan en kampeerbedrijven doen er volgens Hagedoorn goed aan daarin te investeren. Eigen wensen had hij ook nog wel. Zo is de investering in privésanitair op kampeerplekken aanstaande waarmee deze net als de accommodaties winterhard worden. De Beerze Bulten is vanwege het FEC, zwembad, wellness en fitness al jaren het jaarrond open.

Trefwoorden: verblijfsrecreatie, dagrecreatie, horeca, zwembaden, campings, kampeerterreinen, bungalowparken, fec, wellness, evenementen

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

15/11/24
Exclusief voor leden
Verantwoord reizen blijft groeien: Riksja Travel boekt succes
Verantwoord reizen wint aan populariteit, zoals blijkt uit de aanhoudende groei van reisorganisatie Riksja Travel. De organisatie, die nu tot de top 10 grootste touroperators in Nederland behoort en marktleider is op het gebied van verantwoorde rondreizen wereldwijd, zag in 2024 een omzetgroei van 25 procent.
15/11/24
Better Places: Positieve impact maken met reizen
Reisorganisatie Better Places heeft haar Impactrapport over 2023 gepubliceerd en meldt trots de resultaten. De reisorganisatie is een voorbeeld voor anderen en loopt mijlenver voorop in de transitie. Ze minimaliseren de negatieve impact en vergroten de positieve.
15/11/24
HISWA-RECRON teleurgesteld over verhoging btw op logies
De btw-verhoging op sport, media en cultuur is voorlopig van de baan. Die voor logies niet en wordt in 2026 verhoogd van 9% naar 21%. Alleen kamperen is uitgezonderd. Dat hebben coalitie en oppositie afgesproken. HISWA-RECRON reageert diep teleurgesteld en ziet haar intensieve lobby van de afgelopen maanden niet beloond.
15/11/24
Exclusief voor leden
Noorden boos over uitstel ontwikkeling Lelylijn en Nedersaksenlijn
Noordelijk Nederland is zeer ontstemd over de uitkomsten van het Bestuurlijk Overleg over mobiliteit tussen Rijk en regio van afgelopen woensdag 6 november. Twee belangrijke spoorlijnen voor het noorden gaan niet van start.
13/11/24
Biografische management roman Samen Gastvrij gelanceerd
Vandaag is het boek ‘Samen Gastvrij: Uitnodiging tot een verbonden samenleving ‘van gastvrijheidsambassadeur en CEO van Onemeeting, Luc van Bussel, gelanceerd. In dit manifest roept Van Bussel op tot een samenleving waar verbinding, gastvrijheid en aandacht voor elkaar centraal staan.
13/11/24
Brieven aan de toekomst voor een duurzame wereld
Tijdens de Nationale Klimaatweek, is er een tijdcapsule begraven op de campus van Breda University of Applied Sciences (BUas). Deze symbolische actie benadrukt de urgentie van klimaatverandering en de noodzaak tot verandering. De tijdcapsule bevat brieven aan de toekomst, vol wensen en dromen voor een leefbare wereld.
13/11/24
ACSI viert 60-jarig jubileum met boek en film
Campingspecialist ACSI, opgericht door Ed van Reine in 1965, viert zijn 60-jarig jubileum met de lancering van een boek en een film. Het bedrijf is met 10.000 aangesloten campings in Europa nog steeds relevant.
12/11/24
Gaming hotspot Breda week lang podium van Game Week 2024
De 2de editie van de jaarlijkse Game Week wordt gehouden in Breda. Jong en oud laten zich informeren, inspireren en entertainen op het gebied van gaming.

||| Agenda |||

22/11/24
22/11/24 t/m 22-11-24: Bestemmingsmanagement, samen zetten we stappen vooruit’
Op vrijdag 22 november organiseert NBTC in Ede de jaarlijkse Beleidsmakersdag met dit jaar als thema...
28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...