Menno Stokman nieuwe directeur CELTH
De nieuwe directeur
van het Centre of Expertise Leisure Tourism & Hospitality (CELTH) is Menno
Stokman (41). Hij neemt de taken van Hans Dominicus (67) over, die de eerste
drieënhalf jaar deze samenwerking van hogescholen, universiteiten en de markt
op het gebied van de vrijetijdseconomie heeft helpen opzetten.
CELTH is in 2013 gestart en nu klaar voor een verdere
uitgroei als landelijk kennisnetwerk. Menno Stokman heeft een brede ervaring in
de vrijetijdsector en werkte eerder bij NBTC, RECRON, diverse adviesbureaus en
de laatste jaren voor exploitant Optisport, waar hij verantwoordelijk was voor
de toetreding tot de Belgische leisure-markt. "Er wacht me een mooie uitdaging.
Het fundament en netwerk zijn sterk maar worden nog relatief onderbenut door de
markt. Er zijn nog volop kansen voor een versterking van marktdeelname en
ontwikkeling van projecten rondom nieuwe thema’s”, aldus Menno Stokman na zijn
eerste ronde langs de deelnemende partijen.
Samenwerking met de markt
De activiteiten van CELTH zijn gericht op vier vraagstukken
die voor de toekomstige ontwikkeling van de gastvrijheidsbranche van essentieel
belang zijn. Hoe gaat de consument van morgen zich gedragen en wat betekent dat
voor onze sector? Welke waarde creëren we en hoe maken we daar een succesvol
verdienmodel mee? Hoe zorgen we voor een goede balans tussen people, planet en
profit in leisure, tourism en hospitality. En op welke wijze kunnen we een product,
dienst of destinatie ontwikkelen? CELTH wil graag samen met het bedrijfsleven
aan deze vraagstukken werken en ondernemers(organisaties) helpen bij hun
uitdagingen voor de toekomst. "CELTH gaat graag met (markt)partijen in gesprek
en nodigt hen dan ook van harte uit om contact met ons op te nemen”, aldus
Menno Stokman.
Over CELTH
CELTH is één van de 28 landelijke Centres of Expertise en
het enige op het gebied van de gastvrijheidsbranche. Deze centres zijn
voortgekomen uit een initiatief van de ministers van OCW en EZ, om de innovatie
aan te jagen en tegelijkertijd het onderwijs meer actualiteit te geven. In
CELTH werken samen NHTV Internationale Hogeschool te Breda, Stenden Hogeschool
in Leeuwarden en Emmen, HZ Hogeschool in Vlissingen en de universiteiten van
Wageningen, Tilburg en Groningen. Daarnaast is CELTH inmiddels gekoppeld aan
internationale netwerken in Europa en China, zowel op academisch niveau als met
marktsectoren.
CELTH neemt deel in het Trendrapport toerisme, recreatie en
vrijetijd en is mede-initiatiefnemer van het Trendpanel, beide in samenwerking
met NRIT Media.
Topics:Attractieparken, Beleid, CELTH, Cultuur, Dagrecreatie, Duurzaam toerisme, Horeca, Leisure, Marketing, Natuur, Onderzoek, Reis & vervoer, Retail, Sport, Toerisme, Vakanties, Verblijfsrecreatie, Watersport, Wellness, Zakelijk toerisme
Trefwoorden: celth, onderzoek
|
|
22/11/24
Brabants Landschap heeft in natuurgebied De Pannenhoef een nieuw vlonderpad aangelegd. De vele bezoekers van de Pannenhoef weten het maar al te goed, het gebied is vaak nat en de paden modderig.
|
22/11/24
Een nieuwe bakkerij met brasserie in Scheemda, een avontuurlijke beleefroute bij Bourtange en een moderne speeltuin in Boven Pekela: deze projecten, en nog 18 andere, ontvangen een financiële injectie van LEADER Oost-Groningen.
|
22/11/24
Burgers' Zoo zet een slimme stap op het gebied van duurzaamheid. Het Arnhemse dierenpark maakt optim...
|
22/11/24
Zeeland.com, het online inspiratieplatform van de provincie Zeeland, gaat een pilot aan met Allyourz. Dit betekent dat bezoekers van Zeeland.com voortaan direct hun verblijf in de provincie kunnen boeken.
|
21/11/24
Individuele bedrijven leveren in Nederland een essentiële bijdrage aan het opleiden van jonge mensen in de beroepspraktijk en investeren daar fors in. Dit blijkt uit onderzoek van ResearchNed. Het onderzoek leidt tot veranderende inzichten bij VNO-NCW en MKB-Nederland over stages, vergoeding en subsidie voor leerwerkplekken.
|
20/11/24
De 22e editie van Recreatie Vakbeurs, die plaatsvond op 12, 13 en 14 november 2024 in Evenementenhal Hardenberg, is wederom met meer dan 8.000 bezoekers een groot succes gebleken.
|
20/11/24
Vanaf februari 2025 verplicht de AI Act bedrijven om hun medewerkers AI-geletterd te maken. Dit houdt in dat werknemers die met Artificial Intelligence (AI) werken, moeten begrijpen wat AI precies is. Maar AI maakt nog geen onderscheid in ethische vraagstukken.
|
19/11/24
KLM breidt haar intercontinentale netwerk uit met nieuwe diensten tussen Amsterdam en San Diego (VS), Georgetown (Guyana) en Hyderabad (India).
|
|
28/11/24
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
|
03/12/24
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...
|
|