Landal GreenParks scoort online met hogere conversie
Beste reisbedrijf op social media
Landal was het afgelopen kwartaal (april-juni) het beste reisbedrijf op social media. In de Social Travel 30 van Emerce en Buzzcapture stonden ze voor D-reizen, Belvilla, Transavia en TUI Nederland. De bungalowketen behaalde respectievelijk de zesde plek op social media, werd vijftiende qua PR-waarde en tweede qua sentiment. Omdat de sentimentscore twee keer meetelt, behaalde Landal de eerste positie.
Opvallend is dat de top drie uit de sentiment top-30 allemaal iets te maken hebben met vakantiehuisjes. Bungalowspecials, Landal GreenParks en Pierre & Vacances Center Parcs scoren hoog. Veel bezoekers delen hun positieve ervaringen op social media zoals Instagram en Twitter.
In een andere ranking werd Landal door Google in de top 20
van Europese reiswebsites geplaatst die het meest geschikt zijn voor mobiel
gebruik.
Hogere conversie en omzet
Volgens Van Essen is er de afgelopen jaren fors geïnvesteerd in het e-commerce platform. "De sterk verbeterde Landal websites zorgen voor een hogere conversie (zeg maar de verhouding tussen kijkers en kopers), en tegelijkertijd hebben we minder pagina’s nodig om onze toekomstige gasten langer op de website te houden. Met 9% hogere conversie in het afgelopen jaar bereiken we 13% beter omzetresultaat.”
Flink geïnvesteerd in Wifi
Omdat Wifi voor veel gasten onmisbaar is geworden heeft Landal de afgelopen maanden op een groot aantal parken fors geïnvesteerd in rigoureuze WIFI oplossingen en verbeteringen. "Wifi heeft zich ontwikkeld tot een erg belangrijke component van de vakantiebeleving”, besluit Van Essen zijn blog.