Geplaatst op: 04-08-2017
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Lego Discovery Centre in Scheveningen

Lego Discovery Centre in Scheveningen
Legoland Discovery Centre Oberhausen

Nederland krijgt zijn eerste Legoland Discovery Centre. Deze overdekte attractie komt aan de Scheveningse Boulevard en richt zich op kinderen van 3 tot 12 jaar.


In de attractie kunnen kinderen natuurlijk met Lego spelen maar er is ook een 4D bioscoop, een ride, kinderen kunnen bouwlessen volgen en er verjaardagsfeestjes houden. In Miniland worden iconische Haagse gebouwen in Lego nagebouwd.


Vijfde Europese locatie

Het wordt de zesde locatie in Europa. Eerder opende Merlin Entertainments een Legoland Discovery Centre in Manchester, Berlijn, Oberhausen, Istanboel en Birmingham. Er worden 300.000 tot 350.000 bezoekers per jaar verwacht. De Scheveningse attractie komt naast Sea Life Centre, dat ook van Merlin is, op de locatie waar nu nog het oude pand van Vitalizee staat.

 

Scheveningen vier-seizoenenbadplaats

De gemeente Den Haag is enthousiast omdat Scheveningen met de vestiging van het Discovery Centre meer een vier-seizoenenbadplaats wordt. Ook levert de vestiging werk op voor 45 tot 65 werknemers. Doordat het oude Vitalizee gebouw wordt gesloopt kan de gemeente door het nieuwe gebouw iets anders te situeren de verloren zichtlijn op de kust tussen het Kuhrhaus en Vitalizee herstellen.


Haagse wethouder Boudewijn Revis, (VVD, Ruimtelijke Ordening): "De vestiging van Legoland Discovery Centre op deze unieke plek aan de Scheveningse boulevard is een geweldige aanwinst voor Den Haag. Het LDC maakt Scheveningen nog aantrekkelijker voor bezoekers, juist ook op dagen dat de zon niet schijnt. Dat brengt direct en indirect extra banen naar de stad. Ik kijk uit naar de blije gezichten van alle kinderen die straks naar 'ons' Legoland kunnen!"

Trefwoorden: attracties, attractieparken, kustgebieden, den haag, kustplaatsen

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

24/01/25
Commissie voor natuurherstel opgericht
Een ministeriële commissie voor natuurherstel in Nederland wordt opgericht. Deze commissie wordt opgericht na twee recentelijke rechterlijke uitspraken om haast te maken met het herstel.
24/01/25
Positief oordeel over drie Limburgse musea
Het provinciebestuur van Limburg heeft het rapport ontvangen van de Visitatiecommissie Provinciale Musea 2024. Voornamelijk is inhoudelijk aar de musea gekeken maar toerisme speelt ook een rol.
24/01/25
Perspectieven op internationalisering in Uncover
We zijn verheugd aan te kondigen dat alle artikelen van de nieuwste editie van Uncover, het jaarlijkse, thematische tijdschrift van de Academy for Leisure & Events van de Breda University, nu online beschikbaar zijn in de kennisbank van NRIT.
24/01/25
Camperbeurs Brabant blijft na eerste succes
De eerste editie van de Camperbeurs in Autotron Rosmalen trok afgelopen weekend meer dan 11.000 bezoekers en was volledig uitverkocht. Het evenement vond plaats op zaterdag 18 en zondag 19 januari en overtrof alle verwachtingen.
24/01/25
Exclusief voor leden
Eurostar boekt recordgroei in 2024 en heeft ambitieuze plannen
Eurostar heeft in 2024 een aanzienlijke groei gerealiseerd, met een stijging van +5% in het aantal passagiers vergeleken met 2023. Deze recordprestatie werd gedreven door een sterke vraag, vooral tijdens de Olympische en Paralympische Spelen van Parijs 2024. Eurostar gaat investeren in nieuwe treinen en gaat een strategisch partnership met SkyTeam.
24/01/25
Marketing Groningen maakt camperroute
Waarschijnlijk is Marketing Groningen de eerst dmo die een camperroute maakt. De 6-daagse route leidt je van de stad Groningen helemaal langs de parels van de provincie.
24/01/25
Mogelijkheden en risico’s van AI in de toeristische sector
Tijdens de internationale toerismebeurs FITUR in Madrid hebben UN Tourism en hogeschool Saxion een gezamenlijk rapport gepresenteerd. Het rapport, getiteld ‘Artificial Intelligence Adoption in Tourism: Key Considerations for Sector Stakeholders’, onderzoekt het gebruik, de risico’s en mogelijkheden van kunstmatige intelligentie (AI) in de toerismesector.
23/01/25
Exclusief voor leden
Nederlandse Arq hotelgroep onthult groeiplannen
Wat begon met de aankoop van het Haagse Paleis Hotel in september, door Arq hotelgroep groeide eerder deze maand uit tot een collectie van twee met de aansluiting van Kloosterhotel de Soete Moeder in Den Bosch. De groei moet snel gaan, meldt de groep.

||| Agenda |||

27/01/25
27/01/25 t/m 27-01-25: Plant Powered Dinner Talk
Op maandag 27 januari 2025 vindt de allereerste Plant Powered Dinner Talk plaats bij resta...
29/01/25
29/01/25 t/m 02-02-25: Caravana
Van 29 januari t/m 2 februari 2025 is de WTC Expo in Leeuwarden het toneel van Caravana 20...
06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...