Geplaatst op: 28-08-2017 Auteur: Ton Vermeulen NRIT Media
Nieuwe campagne UNWTO: Travel, Enjoy & Respect
De World Tourism Organization (UNWTO) is een campagne gestart
om consumenten bewust te maken van de bijdrage die ze kunnen leveren aan
duurzaam toerisme. De campange
is onderdeel van het International Year on Sustainable Tourism for Development.
UNWTO hoopt dat consumenten de catalysator voor verandering worden. Travel, Enjoy
en Respect zijn de taglines van de campagne.
"Als je reist, respecteer dan zowel de natuur, cultuur als
je gastheer”, stelt UNWTO Secretary-General, Taleb Rifai. "Jij kunt de
verandering zijn die je zelf wilt zien in de wereld. Je kunt een ambassadeur
zijn voor een betere toekomst.”
De campagne loopt in diverse talen en landen van de wereld
en omvat ook een toolkitTips for a
Responsible Traveller die is ontwikkeld door de World Committee on Tourism
Ethics. In de handleiding staan een aantal aanbevelingen voor reizigers die ze
helpen met het maken van verantwoorde keuzes. De campagne wordt onder andere ondersteund door CNN en Mastercardf. UNWTO nodigt bestemmingen en
bedrijven wereldwijd uit om deel te nemen aan de campagne.
Een ministeriële commissie voor natuurherstel in Nederland wordt opgericht. Deze commissie wordt opgericht na twee recentelijke rechterlijke uitspraken om haast te maken met het herstel.
Het provinciebestuur van Limburg heeft het rapport ontvangen van de Visitatiecommissie Provinciale Musea 2024. Voornamelijk is inhoudelijk aar de musea gekeken maar toerisme speelt ook een rol.
We zijn verheugd aan te kondigen dat alle artikelen van de nieuwste editie van Uncover, het jaarlijkse, thematische tijdschrift van de Academy for Leisure & Events van de Breda University, nu online beschikbaar zijn in de kennisbank van NRIT.
De eerste editie van de Camperbeurs in Autotron Rosmalen trok afgelopen weekend meer dan 11.000 bezoekers en was volledig uitverkocht. Het evenement vond plaats op zaterdag 18 en zondag 19 januari en overtrof alle verwachtingen.
Eurostar heeft in 2024 een aanzienlijke groei gerealiseerd, met een stijging van +5% in het aantal passagiers vergeleken met 2023. Deze recordprestatie werd gedreven door een sterke vraag, vooral tijdens de Olympische en Paralympische Spelen van Parijs 2024. Eurostar gaat investeren in nieuwe treinen en gaat een strategisch partnership met SkyTeam.
Waarschijnlijk is Marketing Groningen de eerst dmo die een camperroute maakt. De 6-daagse route leidt je van de stad Groningen helemaal langs de parels van de provincie.
Tijdens de internationale toerismebeurs FITUR in Madrid hebben UN Tourism en hogeschool Saxion een gezamenlijk rapport gepresenteerd. Het rapport, getiteld ‘Artificial Intelligence Adoption in Tourism: Key Considerations for Sector Stakeholders’, onderzoekt het gebruik, de risico’s en mogelijkheden van kunstmatige intelligentie (AI) in de toerismesector.
Wat begon met de aankoop van het Haagse Paleis Hotel in september, door Arq hotelgroep groeide eerder deze maand uit tot een collectie van twee met de aansluiting van Kloosterhotel de Soete Moeder in Den Bosch. De groei moet snel gaan, meldt de groep.