Geplaatst op: 30-08-2017
Auteur: Redactie
NRIT Media

KHN ondersteunt de Nacht van de Nacht

KHN ondersteunt de Nacht van de Nacht
Foto: Loes de Jong
Horeca Nederland ondersteunt de Nacht van de Nacht en roept alle restaurants in Nederland op om op zaterdag 28 oktober de lichten uit te doen en de kaarsen aan te steken.

Op zaterdag 28 oktober a.s. wordt voor de 13e keer de Nacht van de Nacht georganiseerd om aandacht te vragen voor energiebesparing en de schoonheid van de nacht. Honderden gemeenten en bedrijven doven de verlichting en ruim 400 maatschappelijke organisaties, clubs en bedrijven organiseren dan evenementen in het duister.


Oproep aan restaurants om mee te doen

Afgelopen jaar werden er door het hele land een recordaantal van 470 activiteiten georganiseerd in het duister. Zo’n 15 restaurants deden toen al mee aan de Nacht van de Nacht met een romantisch diner bij kaarslicht. Studenten van de Hogeschool Utrecht kwamen op het idee om dit jaar alle restaurants in Nederland op te roepen om de lichten te doven tijdens de Nacht van de Nacht 2017. Daarvoor maakten zij samen met het deelnemende restaurant Abdij de Westerburcht deze oproep:




Sympathiek initiatief

Robèr Willemsen, voorzitter van KHN: "Wij vinden de Nacht van de Nacht een sympathiek initiatief dat we als horecabranche graag ondersteunen. Als restaurant kan je op een eenvoudige manier meedoen: door je lichten uit te doen en de kaarsen aan. Dat levert je twee dingen op: een romantische sfeer en een bijdrage aan een duurzamere maatschappij waarin we bewuster omgaan met verlichting. Ik hoop dan ook dat veel restaurants meedoen!”


De achtergrond van de Nacht van de Nacht

De Nacht van de Nacht is een van de grootste maatschappelijke campagnes in Nederland waar ruim 600 maatschappelijke- en culturele organisaties, gemeenten en bedrijven in samenwerken. Afgelopen jaar bezocht een recordaantal van 45.000 mensen één van de activiteiten door het hele land. Samen met 10 ambassadeurs, waaronder Vincent Bijlo, André Kuipers, Govert Schilling en Anita Witzier vraagt de Nacht van de Nacht aandacht voor energiebesparing op verlichting en het voorkomen van lichthinder. Nederland is een van de meest verlichte landen ter wereld. Dat kan veel spaarzamer en duurzamer. Door bijvoorbeeld minder te verlichten en gewone verlichting te vervangen door dimbare ledverlichting.


Link: http://ww.nachtvandenacht.nl/licht-uit-bij/
Topics:Horeca
Trefwoorden: horeca, restaurants,

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

23/01/25
Exclusief voor leden
Nederlandse Arq hotelgroep onthult groeiplannen
Wat begon met de aankoop van het Haagse Paleis Hotel in september, door Arq hotelgroep groeide eerder deze maand uit tot een collectie van twee met de aansluiting van Kloosterhotel de Soete Moeder in Den Bosch. De groei moet snel gaan, meldt de groep.
23/01/25
easyJet voorziet sterke vraag naar vliegen en vakanties in 2025
easyJet heeft een goed eerste kwartaal achter de rug met meer passagiers in haar vliegtuigen en een sterke groeiverwachting voor easyJet Holidays.
23/01/25
Friesland Convention Partners nu officieel onderdeel van Merk Fryslân
Sinds 1 januari 2025 is Friesland Convention Partners (FCP) officieel onderdeel van Merk Fryslân. Deze strategische samenwerking versterkt de positie van Friesland als dé provincie voor innovatieve en duurzame zakelijke evenementen, congressen en vergaderingen.
23/01/25
ANVR waarschuwt consumenten voor Thomas Cook
De ANVR waarschuwt reizigers voor verzoeken van Thomas Cook Europe BV om boekingen over te zetten naar het Poolse bedrijf eSky.pl S.A.
23/01/25
Mooie vooruitzichten
In de 45 jaren dat Maas recreatie bedrijfsmakelaardij actief is in het taxeren en aan- en verkopen van recreatie- en watersportbedrijven, heeft deze markt allerlei ontwikkelingen doorgemaakt.
21/01/25
Producentenplein maakt debuut op Caravana
Van 29 januari tot en met 2 februari 2025 vindt consumentenbeurs Caravana plaats in het WTC Expo Leeuwarden. Deze kampeerbeurs biedt een uitgebreid aanbod van campers, caravans, vouwwagens, tenten en kampeeraccessoires.
21/01/25
Exclusief voor leden
Cash betalen vooral populair in buitenland
Menig toerist die Nederland bezoekt is verrast over de digitale betalingen terwijl zij met fysieke euro's in de hand staan. In Europa is cash nog steeds populair maar andere vormen van betalen groeien snel.
21/01/25
Texel op zoek naar nieuwe doelgroepen
VVV Texel lanceert vandaag een nieuwe televisiecampagne om het eiland opnieuw in de spotlights te zetten. De commercial, die te zien is op NPO 1 en NPO 2, benadrukt de unieke combinatie van rust, natuur en uitgebreide voorzieningen die Texel te bieden heeft en moet nieuwe doelgroepen aantrekken.

||| Agenda |||

27/01/25
27/01/25 t/m 27-01-25: Plant Powered Dinner Talk
Op maandag 27 januari 2025 vindt de allereerste Plant Powered Dinner Talk plaats bij resta...
29/01/25
29/01/25 t/m 02-02-25: Caravana
Van 29 januari t/m 2 februari 2025 is de WTC Expo in Leeuwarden het toneel van Caravana 20...
06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...