Geplaatst op: 31-08-2017
Auteur: Marc Gerlings

Publiek evenement besluit Festival van de Toekomst 2017

Publiek evenement besluit Festival van de Toekomst 2017

Op 14 en 15 september 2017 viert Zuid-Limburg de transformatie van de streek tijdens het Festival van de Toekomst. Dit tweedaagse festival is een vrije vertaling van het Nationaal Congres Bevolkingsdaling en toont een breed scala aan projecten en thema’s die raken aan stedelijke transformatie, transitie en innovatie. Een eindfeest op het Pancratiusplein besluit het op vakmensen en beleidsmakers gerichte congres.

Het festival van de toekomst is een nationaal podium waarop gerenommeerde sprekers als Hans Mommaas, Jan Latten, Ron Boschma en Marcia Luyten hun visie zullen geven op thema’s die raken aan de toekomst van Zuid-Limburg.


Transitie in theorie
Het Festival voert tijdens de eerste dag een discussie op theoretisch niveau. Tijdens lezingen, workshops, voorstellingen, optredens en pitches worden waardevolle projecten en ideeën uitgebreid besproken door vooraanstaande inhoudsdeskundigen. De dag wordt afgesloten met een debat onder leiding van schrijfster en presentatrice Marcia Luyten.


Zuid-Limburg in uitvoering
Op dag twee wordt de brug naar de praktijk geslagen. Bezoekers van het festival worden meegevoerd langs toonaangevende projecten die op dit moment in Zuid-Limburg uitgevoerd worden. Innovatieve bouwprojecten die de regio klaarstomen voor de toekomst en kunnen dienen als voorbeelden voor andere regio. De transformatie van de Wilhelminaberg wordt getoond in een 3D-visualisatie, de nu nog hermetisch afgesloten groeves worden deels opengesteld en samen met Dierentuin GaiaZOO worden er activiteiten georganiseerd op de Buitenring.


Feestelijke afsluiting
Festival van de Toekomst Zuid-Limburg wordt op vrijdag 15 september afgesloten met een groot en vrij toegankelijk eindfeest op het Pancratiusplein-Zuid in Heerlen. Op het programma staan optredens van De Jeugd van Tegenwoordig, HAEVN, La Fuente en Lotte Walda.


Het Festival van de Toekomst is een initiatief van deStadsregio Parkstad Limburg, in samenwerking met deProvincie Limburg,gemeente Sittard-Geleenengemeente Maastricht. De verschillende locaties en het volledige programma zijn te vindenvia de website en Facebookpagina.

Trefwoorden: congres, leisure, Heerlen, city marketing

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

23/01/25
Exclusief voor leden
Nederlandse Arq hotelgroep onthult groeiplannen
Wat begon met de aankoop van het Haagse Paleis Hotel in september, door Arq hotelgroep groeide eerder deze maand uit tot een collectie van twee met de aansluiting van Kloosterhotel de Soete Moeder in Den Bosch. De groei moet snel gaan, meldt de groep.
23/01/25
easyJet voorziet sterke vraag naar vliegen en vakanties in 2025
easyJet heeft een goed eerste kwartaal achter de rug met meer passagiers in haar vliegtuigen en een sterke groeiverwachting voor easyJet Holidays.
23/01/25
Friesland Convention Partners nu officieel onderdeel van Merk Fryslân
Sinds 1 januari 2025 is Friesland Convention Partners (FCP) officieel onderdeel van Merk Fryslân. Deze strategische samenwerking versterkt de positie van Friesland als dé provincie voor innovatieve en duurzame zakelijke evenementen, congressen en vergaderingen.
23/01/25
ANVR waarschuwt consumenten voor Thomas Cook
De ANVR waarschuwt reizigers voor verzoeken van Thomas Cook Europe BV om boekingen over te zetten naar het Poolse bedrijf eSky.pl S.A.
23/01/25
Mooie vooruitzichten
In de 45 jaren dat Maas recreatie bedrijfsmakelaardij actief is in het taxeren en aan- en verkopen van recreatie- en watersportbedrijven, heeft deze markt allerlei ontwikkelingen doorgemaakt.
21/01/25
Producentenplein maakt debuut op Caravana
Van 29 januari tot en met 2 februari 2025 vindt consumentenbeurs Caravana plaats in het WTC Expo Leeuwarden. Deze kampeerbeurs biedt een uitgebreid aanbod van campers, caravans, vouwwagens, tenten en kampeeraccessoires.
21/01/25
Exclusief voor leden
Cash betalen vooral populair in buitenland
Menig toerist die Nederland bezoekt is verrast over de digitale betalingen terwijl zij met fysieke euro's in de hand staan. In Europa is cash nog steeds populair maar andere vormen van betalen groeien snel.
21/01/25
Texel op zoek naar nieuwe doelgroepen
VVV Texel lanceert vandaag een nieuwe televisiecampagne om het eiland opnieuw in de spotlights te zetten. De commercial, die te zien is op NPO 1 en NPO 2, benadrukt de unieke combinatie van rust, natuur en uitgebreide voorzieningen die Texel te bieden heeft en moet nieuwe doelgroepen aantrekken.

||| Agenda |||

27/01/25
27/01/25 t/m 27-01-25: Plant Powered Dinner Talk
Op maandag 27 januari 2025 vindt de allereerste Plant Powered Dinner Talk plaats bij resta...
29/01/25
29/01/25 t/m 02-02-25: Caravana
Van 29 januari t/m 2 februari 2025 is de WTC Expo in Leeuwarden het toneel van Caravana 20...
06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...