Geplaatst op: 05-09-2017
Bron: http://www.amsterdaminprogress.nl/
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Verkiezingsprogramma’s Amsterdam onder de drukte-loep

Verkiezingsprogramma’s Amsterdam onder de drukte-loep
Amsterdam in Progress (AiP) gaat de verkiezingsprogramma’s van de partijen die deelnemen aan de gemeenteraadsverkiezingen beoordelen op leefbaarheid, drukte en toerisme.


Amsterdam in Progress is een burgerdenktank van betrokken Amsterdammers die concrete plannen ontwikkelt om balans in de stad te stimuleren. Volgens AiP zijn de problemen rondom balans, drukte en toerisme in de stad complex en roepen emoties op. "Amsterdam heeft grote economische belangen bij toerisme, maar deze staan steeds vaker op gespannen voet met het dagelijks leven van mensen in de stad”, schrijft de organisatie op haar website.


In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen draagt AiP in diverse publicaties constructieve oplossingen aan. Zo pleit de denktank onder meer voor nieuwe codes voor vakantieverhuur, een investeringsfonds voor de buurten en meer ruimte voor voetgangers en fietsen.


Amsterdam Balanswijzer

Eén van de kernactiviteiten, in aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen in maart, is het ontwikkelen van de Amsterdam Balanswijzer waarin de partijprogramma’s van de deelnemende politieke partijen met betrekking tot balans, leefbaarheid, drukte en toerisme worden beoordeeld. De verkiezingsprogramma’s worden geëvalueerd op basis van de volgende 10 aspecten:

  1. Langetermijnvisie
  2. Beheersing van het aantal hotels
  3. Beheersing vakantieverhuur
  4. Divers winkelaanbod
  5. Divers woningaanbod
  6. Spreidingsbeleid
  7. Beheersing groepsbezoek
  8. Beheersing vermaakvervoer
  9. Verkeer
  10.  Actieve en uitvoerbare handhaving
Topics:Toerisme
Trefwoorden: toerisme, negatieve aspecten, drukte, balans, amsterdam

CELTH
 




   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

26/11/24
KLM wil lonen bevriezen
Terwijl de wereld om ons heen snel verandert, van wereldwijde verkiezingen tot razendsnelle AI-ontwikkelingen en stijgende kosten, wordt de drang om te ontsnappen sterker dan ooit. Toch willen reizigers zich niet zomaar afsluiten, blijkt uit onderzoek van Booking.com; in plaats daarvan zoeken ze juist naar diepere verbindingen, betekenisvolle ervaringen en avonturen die hen laten herontdekken wat reizen voor hen betekent.
26/11/24
Exclusief voor leden
KLM werkt samen met Kolet voor internet op reis
Sinds 25 november biedt KLM in samenwerking met Kolet, een Franse specialist in eSIM-technologie, een oplossing aan voor betaalbaar internet op de reisbestemming in meer dan 190 landen wereldwijd.
25/11/24
Publieksstemming open voor Parkvakanties Awards 2025
De Parkvakanties Awards 2025 is van start. Op het grootste vakantieparkenplatform van Nederland zijn de genomineerde vakantieparken en aanbieders bekendgemaakt.
25/11/24
Zomervakantieplannen van Nederlanders: de eerste insights
Gaan Nederlanders in zomer van 2025 weer zo massaal op vakantie? En wanneer nemen ze de beslissing? Trends & Tourism zocht het uit.
25/11/24
Exclusief voor leden
Airbnb draag bij aan herstel Nederlandse molens
Tijdens de jaarlijkse Molencontactdag in Soest zijn drie molenprojecten in Lonneker, Grathem en Groningen beloond met een totaalbedrag van 22.500 euro uit het recent opgerichte Molenerfgoedfonds. Dit fonds is een samenwerking tussen Airbnb en De Hollandsche Molen.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?
22/11/24
Vlonderpad in Pannenhoef
Brabants Landschap heeft in natuurgebied De Pannenhoef een nieuw vlonderpad aangelegd. De vele bezoekers van de Pannenhoef weten het maar al te goed, het gebied is vaak nat en de paden modderig.
22/11/24
LEADER Oost-Groningen stimuleert lokale initiatieven
Een nieuwe bakkerij met brasserie in Scheemda, een avontuurlijke beleefroute bij Bourtange en een moderne speeltuin in Boven Pekela: deze projecten, en nog 18 andere, ontvangen een financiële injectie van LEADER Oost-Groningen.

||| Agenda |||

28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
29/11/24 t/m 30-11-24
29/11/24 t/m 30-11-24: BuitenlandBeurs
Op 29 en 30 november wordt in de Utrechtse jaarbeurs de BuitenlandBeurs georganiseerd. Dit evenement...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...