Engelse wandelcampagne voor Nederlandse markt
Voor deze wandelpromotiecampagne ontvangt het verkeersbureau een budget van 1,1 miljoen euro van Visit England, aangevuld met 227.000 euro van het toeristisch bedrijfsleven. Onder de naam ‘England’s Great Walking Trails’ zijn van de 16 National Trails er zeven geselecteerd die voor buitenlandse toeristen makkelijk te bereiken zijn via een regionale luchthaven of veerdienst. Het zijn de Pennine Way, de South West Coast Path, North Down’s Way, Hadrian’s Wall Path, Norfolk Coast Path, Cleveland Way en Cotswold Way. Ze verschillen alle in sfeer, beleving en zwaarte.
In de loop van 2018 worden per wandeltraject verschillende arrangementen samengesteld die in duur variëren van 3 tot 7 dagen. Bij het boeken van de arrangementen kan men naar eigen voorkeur kiezen tussen een keur aan accommodaties, waaronder sfeervolle Bed & Breakfasts, boutique hotels, cottages, jeugdherbergen of overnachten in pubs. Marketing Peak District & Derbyshire is aanwezig op de Fiets en Wandelbeurs die in de Jaarbeurs in Utrecht plaatsvindt van vrijdag 2 tot en met zondag 4 maart. Nadere informatie op www.discoverenglandswalkingtrails.com.
Nederland belangrijke markt
MPDD zal de zeven geselecteerde trails
gaan promoten in Nederland, Duitsland, Frankrijk en Noord-Amerika.
‘De National Trails zijn de paradepaardjes onder wandeltochten in
Engeland. Uiteraard is Nederland een van de vier markten waar wij
zwaar op gaan inzetten’, aldus MPDD directrice Jo Dilley. ‘De
bereikbaarheid is middels de vele vlieg-, veerboot- en
treinverbindingen optimaal, een grote groep Nederlanders zijn
enthousiaste wandelaars en wij bieden met de zeven verschillende
trajecten een voor ieder wat wils aanbod.’ Baltus Communications is aangesteld als PR-bureau.