Franse siblu kampeerketen wil bekendheid op Nederlandse markt
Siblu Villages is een
keten van 17 luxe 4 en 5-sterren vakantieparken verspreid over Frankrijk. Siblu
kent geen franchisesysteem, alle campings zijn eigendom van Siblu zelf hetgeen
garant staat voor een constante kwaliteitsformule. Directeur Marketing &
Communicatie Mikael Quilfen: "Met de aanstelling van PR-bureau Baltus
Communications willen wij onze merknaam bij kamperende Nederlanders onder de
aandacht gaan brengen.”
In totaal worden ruim 9500 moderne stacaravans aangeboden in drie categorieën:
Esprit, Elegance en Excellence. Het merendeel van de campings ligt nabij de
kust. ‘Hoewel wij in Frankrijk een begrip zijn, is onze naamsbekendheid in
Nederland nog gering’, aldus Mikael Quilfen.
De locatie van de campings is met zorg geselecteerd. Veelal nabij het strand waaronder in Bretagne, Vendée, Loire-Atlantique, Charente-Martime en Aquitaine. Tevens heeft de keten vier campings langs de Franse zuidkust: drie in Languedoc-Roussilon en een in de Côte d’Azur. In het binnenland behoort camping Domaine de Dugny in de Loirevallei en Les Rives de Condrieu in de Rhône-Alpes tot de groep.
Naast het verhuren van stacaravans is Siblu ook verantwoordelijk voor de verkoop van stacaravans aan particulieren. Deze komen dan tijdens het vakantieseizoen ook beschikbaar voor de verhuur. Met bijna 40 jaar ervaring en een omzet van ruim 100 miljoen euro, is Siblu marktleider in de verkoop van stacaravans. In totaal zijn er 8500 privé personen die een stacaravan in eigendom hebben. Het hoofdkantoor zetelt in Pessac.