Geplaatst op: 01-03-2018
Auteur: Marc Gerlings

Keukenhof mikt op meer dan 1 miljoen bezoekers

Keukenhof mikt op meer dan 1 miljoen bezoekers
Foto van Keukenhof op 1 maart. Foto: Keukenhof

Een van de bekendste attracties van Nederland in het buitenland, bloemententoonstelling Keukenhof opent op 22 maart 2018 voor de negenenzestigste maal haar poorten. Het aantal bezoekers voor 2018 wordt ingeschat op iets meer dan 1 miljoen.

Thema 2018: Romantiek in bloemen

Keukenhof staat in 2018 in het teken van Romantiek in Bloemen. Romantiek en bloemen zijn immers onlosmakelijk met elkaar verbonden. Het doel is om het mooiste lentepark ter wereld te bieden, met een zee van bloemen.

Het historische park is midden in de Romantiek ontworpen (1857) als siertuin voor Kasteel Keukenhof. In de sfeervolle tuin rondom de vijver, met mooie doorkijkjes en eeuwenoude beukenbomen, bloeien sinds 1950 een miljoen tulpen.

De organisatie geeft alvast een paar romantische tips:

# Doe uw geliefde een aanzoek in de romantische tulpentuin of heb een geheime afspraak in de Cupidotuin. Zeg het met bloemen ….


# Ook de bloemenshows staan in het thema van de Romantiek. De rozenshow wordt groter dan ooit: de rode roos, het symbool van de ware liefde.


# Keukenhof heeft in 2018 weer een prachtig tulpenmozaïek waarin 50.000 bollen zijn geplant. Het Keukenhofseizoen wordt afgesloten met Romantiek in Keukenhof, een festival met klassieke muziek in het park tussen de tulpen.

Inmiddels zijn honderd bloembollenkwekers inzender in Keukenhof en zijn er vijfhonderd bloemenkwekers die deelnemen aan de bloemenshows. In het najaar van 2017 zijn 7 miljoen voorjaarsbollen met de hand geplant.

Ontwikkeling aantal bezoekers
In 2017 trok het park een recordaantal bezoekers: 1,4 miljoen. In 2016 bleef de teller steken op 1,1 miljoen bezoekers. Het management lijkt te mikken op het getal van 2016 voor dit jaar.
Trefwoorden: attractie, attractiepark, show, innovatie

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

26/11/24
KLM wil lonen bevriezen
Terwijl de wereld om ons heen snel verandert, van wereldwijde verkiezingen tot razendsnelle AI-ontwikkelingen en stijgende kosten, wordt de drang om te ontsnappen sterker dan ooit. Toch willen reizigers zich niet zomaar afsluiten, blijkt uit onderzoek van Booking.com; in plaats daarvan zoeken ze juist naar diepere verbindingen, betekenisvolle ervaringen en avonturen die hen laten herontdekken wat reizen voor hen betekent.
26/11/24
Exclusief voor leden
KLM werkt samen met Kolet voor internet op reis
Sinds 25 november biedt KLM in samenwerking met Kolet, een Franse specialist in eSIM-technologie, een oplossing aan voor betaalbaar internet op de reisbestemming in meer dan 190 landen wereldwijd.
25/11/24
Publieksstemming open voor Parkvakanties Awards 2025
De Parkvakanties Awards 2025 is van start. Op het grootste vakantieparkenplatform van Nederland zijn de genomineerde vakantieparken en aanbieders bekendgemaakt.
25/11/24
Zomervakantieplannen van Nederlanders: de eerste insights
Gaan Nederlanders in zomer van 2025 weer zo massaal op vakantie? En wanneer nemen ze de beslissing? Trends & Tourism zocht het uit.
25/11/24
Exclusief voor leden
Airbnb draag bij aan herstel Nederlandse molens
Tijdens de jaarlijkse Molencontactdag in Soest zijn drie molenprojecten in Lonneker, Grathem en Groningen beloond met een totaalbedrag van 22.500 euro uit het recent opgerichte Molenerfgoedfonds. Dit fonds is een samenwerking tussen Airbnb en De Hollandsche Molen.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?
22/11/24
Vlonderpad in Pannenhoef
Brabants Landschap heeft in natuurgebied De Pannenhoef een nieuw vlonderpad aangelegd. De vele bezoekers van de Pannenhoef weten het maar al te goed, het gebied is vaak nat en de paden modderig.
22/11/24
LEADER Oost-Groningen stimuleert lokale initiatieven
Een nieuwe bakkerij met brasserie in Scheemda, een avontuurlijke beleefroute bij Bourtange en een moderne speeltuin in Boven Pekela: deze projecten, en nog 18 andere, ontvangen een financiële injectie van LEADER Oost-Groningen.

||| Agenda |||

28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...