Geplaatst op: 05-04-2018
Auteur: Marc Gerlings

Campings kunnen breed online reputatie meten

Campings kunnen breed online reputatie meten

Europees online bedrijf Campingmonkey introduceert Camping-reviews.com. Deze online tool vereenvoudigt het overzicht voor campingeigenaren, hoe gasten de camping waarderen en uitdragen. Dit reputatiemanagementsysteem verzamelt op verzoek van de campingeigenaar de waarderingen van álle belangrijkste reviewkanalen, waaronder Zoover, Booking.com, Tripadvisor en Expedia en presenteert deze in een gebruiksvriendelijk totaaloverzicht. Camping-reviews.com is bestemd voor campingeigenaren verspreid over geheel Europa en is operationeel in twintig talen.


Via Camping-reviews.com ontvangen campinghouders over elk gewenst tijdvak overzichten van klantaanbevelingen en –sentiment. Alle waarderingen worden met behulp van eenvoudig te interpreteren grafieken en diagrammen vergeleken met de gemiddelde scores van ruim 8000 andere campings. Campingeigenaren kunnen zo zelf actuele prestaties op waarde taxeren en, indien gewenst, onmiddellijk product en services bijsturen. Zo zijn zij in staat de winstgevendheid op peil te houden of verder te verbeteren. Camping-reviews.com adviseert, indien gewenst, welke acties hiervoor ondernomen moeten worden.


Reputatie komt te voet, gaat te paard
Robbert Jan Meerpoel, directeur Campingmonkey, "Uit verschillende onderzoeken, waaronder die van Tripadvisor en TrustYou, blijkt dat 95% van de consumenten reviews leest, vóór ze overgaan tot een boeking. Meer dan de helft hiervan laat zelfs zijn definitieve keuze afhangen van deze online waarderingen. Campingeigenaren zijn bijna 24 uur per dag bezig hun gasten in optimale vakantiesfeer te brengen. Het ontbreekt hen echter vaak aan tijd om de verschillende reviewkanalen bij te houden. Terwijl ze tegelijkertijd zeer goed weten dat de online reputatie van hun eigen camping bepalend is voor de toekomstige winstgevendheid. Een reputatie komt te voet, maar gaat te paard. Als de actualiteit dat gebiedt, moet er toch een mogelijkheid zijn dat er kan worden bijgestuurd? Dat kan nu via Camping-reviews.com. Op een handige manier, die past binnen het drukke schema van de campinghouder. Eén druk op het toetsenbord of op de mobiele telefoon is voldoende om op de hoogte te zijn hoe de camping het online doet. ”

Trefwoorden: toerisme, kamperen, camping, marketing

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

27/01/25
Lifetime Achievement voor Frank Oostdam
Frank Oostdam, voormalig directeur van ANVR, heeft op het Reisgala 2025 de Lifetime Achievement Award gekregen. Volgens de jury bekleedde hij jarenlang een sleutelpositie in de branche.
24/01/25
Commissie voor natuurherstel opgericht
Een ministeriële commissie voor natuurherstel in Nederland wordt opgericht. Deze commissie wordt opgericht na twee recentelijke rechterlijke uitspraken om haast te maken met het herstel.
24/01/25
Positief oordeel over drie Limburgse musea
Het provinciebestuur van Limburg heeft het rapport ontvangen van de Visitatiecommissie Provinciale Musea 2024. Voornamelijk is inhoudelijk aar de musea gekeken maar toerisme speelt ook een rol.
24/01/25
Perspectieven op internationalisering in Uncover
We zijn verheugd aan te kondigen dat alle artikelen van de nieuwste editie van Uncover, het jaarlijkse, thematische tijdschrift van de Academy for Leisure & Events van de Breda University, nu online beschikbaar zijn in de kennisbank van NRIT.
24/01/25
Camperbeurs Brabant blijft na eerste succes
De eerste editie van de Camperbeurs in Autotron Rosmalen trok afgelopen weekend meer dan 11.000 bezoekers en was volledig uitverkocht. Het evenement vond plaats op zaterdag 18 en zondag 19 januari en overtrof alle verwachtingen.
24/01/25
Exclusief voor leden
Eurostar boekt recordgroei in 2024 en heeft ambitieuze plannen
Eurostar heeft in 2024 een aanzienlijke groei gerealiseerd, met een stijging van +5% in het aantal passagiers vergeleken met 2023. Deze recordprestatie werd gedreven door een sterke vraag, vooral tijdens de Olympische en Paralympische Spelen van Parijs 2024. Eurostar gaat investeren in nieuwe treinen en gaat een strategisch partnership met SkyTeam.
24/01/25
Marketing Groningen maakt camperroute
Waarschijnlijk is Marketing Groningen de eerst dmo die een camperroute maakt. De 6-daagse route leidt je van de stad Groningen helemaal langs de parels van de provincie.
24/01/25
Mogelijkheden en risico’s van AI in de toeristische sector
Tijdens de internationale toerismebeurs FITUR in Madrid hebben UN Tourism en hogeschool Saxion een gezamenlijk rapport gepresenteerd. Het rapport, getiteld ‘Artificial Intelligence Adoption in Tourism: Key Considerations for Sector Stakeholders’, onderzoekt het gebruik, de risico’s en mogelijkheden van kunstmatige intelligentie (AI) in de toerismesector.

||| Agenda |||

27/01/25
27/01/25 t/m 27-01-25: Plant Powered Dinner Talk
Op maandag 27 januari 2025 vindt de allereerste Plant Powered Dinner Talk plaats bij resta...
29/01/25
29/01/25 t/m 02-02-25: Caravana
Van 29 januari t/m 2 februari 2025 is de WTC Expo in Leeuwarden het toneel van Caravana 20...
06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...