Geplaatst op: 09-05-2018
Auteur: Redactie
NRIT Media

NBTC lanceert campagne voor zakelijk toerisme

NBTC lanceert campagne voor zakelijk toerisme



NBTC lanceert de #likeholland campagne op Nederland als zakelijke bestemming te promoten. Met de campagne brengt NBTC zakelijk Nederland onder de aandacht bij internationale meeting planners in Europa en Noord-Amerika. Het doel van de campagne is om de bekendheid van Nederland als meetings- en congresbestemming te vergroten en daarmee het aantal zakelijke bijeenkomsten in Nederland te stimuleren.


Met de nieuwe #likeholland campagne gaat NBTC op zoek naar een manier om Nederland als zakelijke bestemming onder de aandacht te brengen bij internationale meeting planners. "Na de succesvolle Meet Mr. Holland campagne waarmee we Nederland vijf jaar in de spotlight hebben gezet als zakelijke bestemming, willen we de meeting planners nu meenemen in de Nederlandse mentaliteit. Focus binnen de campagne is dat meeting planners een meetings- of congresbestemming willen ‘like Holland’, zoals: ‘multilingual #likeholland’, ‘relax #likeholland’ en ‘historical venues #likeholland’, aldus Eric Bakermans, manager Meetings en Conventions NBTC.


We like Holland, Be like Holland

Met #likeholland belicht NBTC Nederland vanuit verschillende perspectieven. De diversiteit van Nederland, de toegankelijkheid, de openheid en de uitstekende infrastructuur maken ons land bijzonder geschikt voor internationale zakelijke bijeenkomsten. Binnen de campagne wordt #likeholland daarom op twee manieren gebruikt: We like Holland (wij houden van Nederland) en Be like Holland (doe zoals de Nederlanders doen). ‘We like Holland’ omdat Nederlanders organisatietalent hebben, meerdere talen spreken en sterk zijn in het zoeken naar een win-win situatie. ‘Be like Holland’ in verband met de toegankelijkheid, de korte reisafstanden en het economisch en politiek stabiele klimaat van ons land.




Economisch belang zakelijke markt

De zakelijke reismarkt is van groot economisch belang voor Nederland. Jaarlijks bezoeken ruim 1 miljoen buitenlandse zakenreizigers ons land voor het bijwonen van een vergadering, beurs of congres. De totale economische waarde bedraagt meer dan € 1,2 miljoen.

Trefwoorden: zakelijk toerisme, congressen, beurzen, evenementen

CELTH
 




   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

02/12/24
Weer vluchten van Brussels Airport naar Bangkok.
Op zondag 1 december is de eerste passagiersvlucht van Thai Airways International vertrokken vanop Brussels Airport naar Bangkok. Na een onderbreking door de Covid-pandemie biedt de luchtvaartmaatschappij opnieuw dagelijkse rechtstreekse vluchten aan richting de Thaise hoofdstad.
02/12/24
Exclusief voor leden
Eerste foodlabel nationaal park in Van Gogh NP
Met recreatie kun je genieten van al het moois in het landschap.In het Van Gogh Nationaal Park gaat het een stap verder, eet je omgeving mooi.
02/12/24
Tijd vage duurzaamheidsclaims is voorbij
De speech van ACM-directeur Consumenten Edwin van Houten over toezicht op duurzaamheidsclaims bij het Nationaal Sustainability Congres laat ook zijn visie zien op de toekomst. De tijd van vage duurzaamheidsclaims lijkt voorbij.
02/12/24
Amsterdamse hotels mogen niet meer uitbreiden
De gemeente Amsterdam heeft aangekondigd dat er per direct geen extra bedden meer mogen worden toegevoegd aan bestaande hotels. Dit besluit is onderdeel van een reeks nieuwe maatregelen om de groei van het aantal bezoekers te beperken en de overlast van massatoerisme tegen te gaan.
29/11/24
Exclusief voor leden
Tweede editie van Light Safari na eerste succesvolle editie
De tweede editie van Light Safari in Safaripark Beekse Bergen is van start gegaan. Vorig jaar trok het evenement meer dan 185.000 bezoekers en dit jaar belooft het nog spectaculairder te worden.
29/11/24
Recreatie- en natuurgebied Marickenland van start
Na jaren van voorbereiding start de inrichting van de eerste 150 hectare natuur in Marickenland in gemeente Ronde Venen. In dit gebied is ook veel aandacht voor recreatie met wandelpaden en een natuurspeelplaats.
29/11/24
Inspiratie- en netwerkreis voor vrijetijdssector naar Wereld Expo in Japan
Van 13 april tot 13 oktober 2025 vindt de wereldtentoonstelling Expo 2025 plaats in Osaka. Daarom organiseert Richard de Bruin voor Nederlandse vrijetijdsondernemers een 6-daagse inspiratie- en netwerkreis naar Japan.
29/11/24
Onderzoek naar gevolgen ravijnjaar voor toerisme en recreatie van start
Wat betekent het zogenaamde ravijnjaar 2026 voor Nederlandse gemeenten op beleidsterrein toerisme en recreatie? Dat gaat Leisurebrains samen met Markteffect onderzoeken. Zij doen daartoe een oproep aan wethouders en beleidsmedewerker bij gemeenten.

||| Agenda |||

03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...
08/01/25 t/m 09-01-25
08/01/25 t/m 09-01-25: Travel Trade Days
Va­kan­tie­beurs is het grootste rei­seve­ne­ment van het jaar, al meer dan 50 jaar bekend in ...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
20/03/25
20/03/25 t/m 20-03-25: Trendcongres Toerisme 2024: Toerisme in Transformatie: Business as Unusual
Op donderdag 20 maart 2025 organiseert NRIT in samenwerking met de opleidingen Tourism Management we...