Geplaatst op: 24-05-2018
Auteur: Redactie
NRIT Media

Bijzondere special van National Geographic over de Wadden

Bijzondere special van National Geographic over de Wadden
Vandaag vallen de eerste exemplaren van de National Geographic uitgave ‘Schoonheid van de Wadden’ op de mat bij alle abonnees van National Geographic. De special is door Marketing Groningen gemaakt in nauwe samenwerking met de redactie van National Geographic en belicht de bijzondere flora en fauna in het gebied. Het eerste exemplaar werd afgelopen vrijdag door de Groningse gedeputeerde Henk Staghouwer uitgereikt aan minister van LNV Carola Schouten, tijdens de Trilaterale Regeringsconferentie van Waddenzeelanden in Leeuwarden.


De uitgave werd gefinancierd door het INTERREG V A programma Deutschland-Nederland van het Europese Fonds voor Regionale Ontwikkeling (EFRE), de Niedersäschsisches Ministerium für Bundes- und Europaangelegenheiten en Regionale Entwicklung en de provincies Fryslân en Groningen. De marketingbureaus van Groningen, Friesland en Noord-Holland willen in de toekomst de Wadden meer gezamenlijk promoten.


Schoonheid van de Wadden

De redactie van het magazine is in het Nederlandse en Duitse Waddengebied geweest, om met eigen oren en ogen te ervaren hoe bijzonder het daar is. Met de titels ‘Unesco Werelderfgoed’ en ‘Mooiste Natuurgebied van Nederland’ op zak, hebben de Wadden de natuurliefhebber veel te bieden. Zowel de waddenkust als de zee en de eilanden komen uitgebreid aan bod en ook voor het Duitse waddengebied is volop aandacht.


Gratis aan te vragen

De special is als bijlage bij de normale uitgave van National Geographic, bij ruim 42.000 adressen in Nederland bezorgd. In juni krijgen de 17.000 lezers van National Geographic Traveler het boekje bezorgd. Geïnteresseerden die geen abonnee zijn maar wel een exemplaar willen bestellen, kunnen een gratis exemplaar aanvragen via www.visitwadden.nl/national-geographic.


Gezamenlijke promotie van de Wadden

De special markeert mogelijk het begin van de gezamenlijke promotie van de Wadden. De marketingbureaus van Friesland, Groningen en Noord-Holland willen de boer op met de Waddenzee als Unesco Werelderfgoed. Hiervoor is een aanvraag bij het Waddenfonds en de drie provincies ingediend om de campagne te financieren. Een gezamenlijke aanpak is gewenst, het Waddengebied stopt immers ook niet bij de provinciegrenzen. Als de aanvraag wordt gehonoreerd voorziet deze in een langdurige samenwerking om de Wadden duurzaam op de kaart te zetten bij nieuwe doelgroepen.

Trefwoorden: marketing, toerisme, kustgebieden, waddengebied, groningen, noord-holland, friesland

CELTH
 




   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

29/11/24
Exclusief voor leden
Tweede editie van Light Safari na eerste succesvolle editie
De tweede editie van Light Safari in Safaripark Beekse Bergen is van start gegaan. Vorig jaar trok het evenement meer dan 185.000 bezoekers en dit jaar belooft het nog spectaculairder te worden.
29/11/24
Recreatie- en natuurgebied Marickenland van start
Na jaren van voorbereiding start de inrichting van de eerste 150 hectare natuur in Marickenland in gemeente Ronde Venen. In dit gebied is ook veel aandacht voor recreatie met wandelpaden en een natuurspeelplaats.
29/11/24
Inspiratie- en netwerkreis voor vrijetijdssector naar Wereld Expo in Japan
Van 13 april tot 13 oktober 2025 vindt de wereldtentoonstelling Expo 2025 plaats in Osaka. Daarom organiseert Richard de Bruin voor Nederlandse vrijetijdsondernemers een 6-daagse inspiratie- en netwerkreis naar Japan.
29/11/24
Onderzoek naar gevolgen ravijnjaar voor toerisme en recreatie van start
Wat betekent het zogenaamde ravijnjaar 2026 voor Nederlandse gemeenten op beleidsterrein toerisme en recreatie? Dat gaat Leisurebrains samen met Markteffect onderzoeken. Zij doen daartoe een oproep aan wethouders en beleidsmedewerker bij gemeenten.
29/11/24
Acceleratieprogramma voor innovatie zakelijke evenementen van start
Het Acceleratie Programma van het EU-gefinancierde project ‘BEFuture’ heeft 30.000 euro per project beschikbaar voor Nederlandse innovaties die de technologische en duurzame transitie in de zakelijke evenementen sector ondersteunen.
29/11/24
Kennisinstellingen samen aan de slag met duurzame gastvrije transities
Het Regieorgaan SIA heeft het SPRONG-programma Gastvrije Transities goedgekeurd en een subsidie van twee miljoen euro toegekend. De nieuwe SPRONG-groep werkt in vier regionale transitiearena’s aan de thema’s klimaatneutraal, brede welvaart, healthy region en regeneratieve gebiedsontwikkeling.
29/11/24
Zeeland presenteert de gast van de toekomst
Tijdens de Toeristische Ontmoetingsdag 2024 in Zeeland stond het thema ‘De Gast van de Toekomst’ centraal. Diana Korteweg Maris van het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme presenteerde het onderzoek ‘De gast van de toekomst in Zeeland in 20240’.
28/11/24
Exclusief voor leden
Certificaat SDG doelen voor Center Parcs
Center Parcs Europe heeft het SDG Pioneer-certificaat van de Verenigde Naties ontvangen voor de 29 Europese parken. Een belangrijke stap voor de duurzame ontwikkeling van deze keten.

||| Agenda |||

29/11/24 t/m 30-11-24
29/11/24 t/m 30-11-24: BuitenlandBeurs
Op 29 en 30 november wordt in de Utrechtse jaarbeurs de BuitenlandBeurs georganiseerd. Dit evenement...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...
08/01/25 t/m 09-01-25
08/01/25 t/m 09-01-25: Travel Trade Days
Va­kan­tie­beurs is het grootste rei­seve­ne­ment van het jaar, al meer dan 50 jaar bekend in ...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
20/03/25
20/03/25 t/m 20-03-25: Trendcongres Toerisme 2024: Toerisme in Transformatie: Business as Unusual
Op donderdag 20 maart 2025 organiseert NRIT in samenwerking met de opleidingen Tourism Management we...