Zet je regio de kaart 2018 - Roermond
Snelle ontwikkelingen in marketing, producten en data maken stevig vakcongres nodig
Op donderdag 1 november komt de vakwereld die leisure van regio’s bepaalt naar Roermond voor de 2e Vakdag Zet je Regio op de Kaart. Regionale
ontwikkeling is niet alleen noodzakelijk voor de toeristische ontwikkeling. De
BV Nederland heeft behoefte aan sterke bestemmingen waarin recreatie, economie
en leisure in balans zijn. Mis deze Vakdag niet en boek nu je ticket.
We leven in een jaar waarin veel aandacht is voor:
- Creatieve bloeiende regio’s
- Balans tussen bezoekersdruk en leefbaarheid
- Inhaalslag in onderzoek uit data voor toerisme en recreatie
- Routes vormen de ruggengraat voor ondernemers in het groen en bloeiende
steden
Limburg vol bijzondere projecten
Roermond is de stad en Limburg de provincie waarin veel ontwikkelingen
samenvallen. Talloze regionale en grensoverschrijdende projecten trekken de
aandacht van de rest van Nederland. In Roermond komen de beste sprekers van
heel Nederland over ontwikkeling, marketing, retail, big data, beleving, hoe je
succesvolle productontwikkeling inzet en verrassende routes samen.
Consumenten zoeken
- Regio’s waar je verliefd op wordt
- Mix en match, snelle combinaties tussen attracties en cultuur op korte
afstand
- Inspirerende steden en unieke natuur
- Leisure en business samen vormen steeds vaker samen het verdienmodel
- Uitzonderlijke cultuur en evenementen doen wonderen voor regio’s
- Routes verbinden. Hierdoor krijgt bijvoorbeeld de Limes de kans op de titel
UNESCO werelderfgoed
- Data en ontwikkeling in symbiose om te grote druk voorspelbaar te maken
- Professionalisering in samenwerking entertainment, media en toerisme.
Dit vraagt om vakmensen die volop de kans krijgen om te netwerken, samenwerken,
inspiratie op te doen en kennis te vermeerderen. Daarvoor is de Vakdag Zet je
regio de kaart 2018 nodig.
Link: https://www.zetjeregioopdekaart.nl/
Topics:Attractieparken, Beleid, CELTH, Cultuur, Dagrecreatie, Duurzaam toerisme, Evenementen, Horeca, Leisure, Marketing, Natuur, Onderzoek, Reis & vervoer, Retail, Sport, Toerisme, Vakanties, Verblijfsrecreatie, Watersport, Wellness, Zakelijk toerisme
Trefwoorden: regio, regionale ontwikkeling, attractieparken, beleid, CELTH, cultuur, dagrecreatie, duurzaam toerisme, evenementen, horeca, leisure, marketing, natuur, onderzoek, reisbranche, retail, sport, toerisme, vakanties, verblijfsrecreatie, watersport, wellness, zakelijk toerisme
|
|
31/01/25
In 2024 is het aantal reisboekingen met 3% gestegen ten opzichte van 2023. . Europa is stabiel als reisbestemming maar op Azië na verliest intercontinentaal reizen. Ook zien we grote beweging tussen de verschillende vakantielanden met forse winnaars maar ook verliezers.
|
31/01/25
Leontien Mees, directeur-bestuurder van Stichting Maastricht Marketing, heeft aangekondigd dat zij per 1 september 2025 de organisatie zal verlaten. Na ruim acht jaar vindt zij het tijd voor een nieuwe uitdaging.
|
31/01/25
Het Nederlands verblijfstoerisme, zowel binnenlands als buitenlands, groeit in 2025 naar verwachting met 2,5% naar 52 miljoen verblijfsgasten. Dit is een daling ten opzichte van de gemiddelde groei van 5% per jaar in de periode 2012-2019.
|
30/01/25
Breda Marketing heeft haar jaarplan 2025 gepresenteerd. De nadruk ligt op samenwerking en innovatie om Breda te profileren als dé 'Stad van Oplossingen'.
|
30/01/25
In 2024 vonden er aanzienlijk meer concerten plaats dan in 2023, terwijl het aantal festivals juist daalde. Festivals en concerten trokken gezamenlijk 30,5 miljoen bezoeken, iets minder dan in 2023. Dit blijkt uit de branchecijfers die Respons jaarlijks in opdracht van de Vereniging van Evenementen Makers (VVEM) opstelt. Ook in 2025 staat het aantal festivals onder druk.
|
29/01/25
In toeristenmagneet New York vinden in 2025 in ieder geval 5 grote museale ontwikkelingen plaats. Eén museum is nieuw, de andere vier presenteren grote uitbreidingen.
|
28/01/25
Op 18 januari 2025 werden de winnaars van de allereerste editie van de Dutch Travel Blog Awards bekendgemaakt. Dit event, georganiseerd door het gespecialiseerde travel marketingbureau Thx.agency, biedt het podium aan de beste travel content creators van Nederland.
|
28/01/25
De Efteling organiseert samenspeeldagen. Initiatieven zoals Speelbos NEST! zorgen ervoor dat kinderen met een beperking niet aan de zijlijn, maar in de spotlights staan.
|
|
29/01/25
Van 29 januari t/m 2 februari 2025 is de WTC Expo in Leeuwarden het toneel van Caravana 20...
|
06/02/25 t/m 10-02-25
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
|
12/02/25 t/m 13-02-25
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
|
11/03/25
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...
|
20/03/25
Op donderdag 20 maart 2025 is de Breda University of Applied Sciences gasthogeschool van het Trendco...
|
|