Zet je regio de kaart 2018 - Roermond
Snelle ontwikkelingen in marketing, producten en data maken stevig vakcongres nodig
Op donderdag 1 november komt de vakwereld die leisure van regio’s bepaalt naar Roermond voor de 2e Vakdag Zet je Regio op de Kaart. Regionale
ontwikkeling is niet alleen noodzakelijk voor de toeristische ontwikkeling. De
BV Nederland heeft behoefte aan sterke bestemmingen waarin recreatie, economie
en leisure in balans zijn. Mis deze Vakdag niet en boek nu je ticket.
We leven in een jaar waarin veel aandacht is voor:
- Creatieve bloeiende regio’s
- Balans tussen bezoekersdruk en leefbaarheid
- Inhaalslag in onderzoek uit data voor toerisme en recreatie
- Routes vormen de ruggengraat voor ondernemers in het groen en bloeiende
steden
Limburg vol bijzondere projecten
Roermond is de stad en Limburg de provincie waarin veel ontwikkelingen
samenvallen. Talloze regionale en grensoverschrijdende projecten trekken de
aandacht van de rest van Nederland. In Roermond komen de beste sprekers van
heel Nederland over ontwikkeling, marketing, retail, big data, beleving, hoe je
succesvolle productontwikkeling inzet en verrassende routes samen.
Consumenten zoeken
- Regio’s waar je verliefd op wordt
- Mix en match, snelle combinaties tussen attracties en cultuur op korte
afstand
- Inspirerende steden en unieke natuur
- Leisure en business samen vormen steeds vaker samen het verdienmodel
- Uitzonderlijke cultuur en evenementen doen wonderen voor regio’s
- Routes verbinden. Hierdoor krijgt bijvoorbeeld de Limes de kans op de titel
UNESCO werelderfgoed
- Data en ontwikkeling in symbiose om te grote druk voorspelbaar te maken
- Professionalisering in samenwerking entertainment, media en toerisme.
Dit vraagt om vakmensen die volop de kans krijgen om te netwerken, samenwerken,
inspiratie op te doen en kennis te vermeerderen. Daarvoor is de Vakdag Zet je
regio de kaart 2018 nodig.
Link: https://www.zetjeregioopdekaart.nl/
Topics:Attractieparken, Beleid, CELTH, Cultuur, Dagrecreatie, Duurzaam toerisme, Evenementen, Horeca, Leisure, Marketing, Natuur, Onderzoek, Reis & vervoer, Retail, Sport, Toerisme, Vakanties, Verblijfsrecreatie, Watersport, Wellness, Zakelijk toerisme
Trefwoorden: regio, regionale ontwikkeling, attractieparken, beleid, CELTH, cultuur, dagrecreatie, duurzaam toerisme, evenementen, horeca, leisure, marketing, natuur, onderzoek, reisbranche, retail, sport, toerisme, vakanties, verblijfsrecreatie, watersport, wellness, zakelijk toerisme
|
|
22/11/24
Brabants Landschap heeft in natuurgebied De Pannenhoef een nieuw vlonderpad aangelegd. De vele bezoekers van de Pannenhoef weten het maar al te goed, het gebied is vaak nat en de paden modderig.
|
22/11/24
Een nieuwe bakkerij met brasserie in Scheemda, een avontuurlijke beleefroute bij Bourtange en een moderne speeltuin in Boven Pekela: deze projecten, en nog 18 andere, ontvangen een financiële injectie van LEADER Oost-Groningen.
|
22/11/24
Burgers' Zoo zet een slimme stap op het gebied van duurzaamheid. Het Arnhemse dierenpark maakt optim...
|
22/11/24
Zeeland.com, het online inspiratieplatform van de provincie Zeeland, gaat een pilot aan met Allyourz. Dit betekent dat bezoekers van Zeeland.com voortaan direct hun verblijf in de provincie kunnen boeken.
|
21/11/24
Individuele bedrijven leveren in Nederland een essentiële bijdrage aan het opleiden van jonge mensen in de beroepspraktijk en investeren daar fors in. Dit blijkt uit onderzoek van ResearchNed. Het onderzoek leidt tot veranderende inzichten bij VNO-NCW en MKB-Nederland over stages, vergoeding en subsidie voor leerwerkplekken.
|
20/11/24
De 22e editie van Recreatie Vakbeurs, die plaatsvond op 12, 13 en 14 november 2024 in Evenementenhal Hardenberg, is wederom met meer dan 8.000 bezoekers een groot succes gebleken.
|
20/11/24
Vanaf februari 2025 verplicht de AI Act bedrijven om hun medewerkers AI-geletterd te maken. Dit houdt in dat werknemers die met Artificial Intelligence (AI) werken, moeten begrijpen wat AI precies is. Maar AI maakt nog geen onderscheid in ethische vraagstukken.
|
19/11/24
KLM breidt haar intercontinentale netwerk uit met nieuwe diensten tussen Amsterdam en San Diego (VS), Georgetown (Guyana) en Hyderabad (India).
|
|
28/11/24
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
|
03/12/24
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...
|
|