TUI investeert in talenten
Simone Groen directeur tourism management Inholland en Arjan Kers CEO TUI. Hogeschool
Inholland tekende op 4 september een samenwerkingsovereenkomst met marktleider
in de reiswereld TUI. De samenwerking betekent een structurele uitwisseling van
kennis, concepten, ideeën, stages en gastcolleges. TUI wil graag de talenten van
de opleiding in beeld krijgen en daarom kwam CEO Arjan Kers naar Diemen voor de
handtekening van de overeenkomst.
Marco Bijsterbosch, docent en ook accountmanager TUI bij Inholland beziet de
samenwerkingsovereenkomst eerder als een versterking van de relatie in plaats
van een start. De touroperator had geen zin in een constante stroom van
aanvragen van studenten. Ook Inholland wilde graag een stevige structuur geven
aan de bestaande contacten. De structuur is twee jaar geleden opgezet en 2017
gold als pilot voor het project. Het uitwisselingsproject gaat over onderwijsopdrachten,
stages, docentenstages en gastcolleges. Een einddatum voor de samenwerking is
niet vastgesteld.
De eerstejaars studenten moeten meteen in het eerste blok
hard aan de slag om een nieuw concept voor TUI te bedenken. Ook in het laatste
blok van dit studiejaar volgt een speciale opdracht. Tussendoor worden stages
en gastcolleges georganiseerd waardoor TUI en Inholland het hele jaar elkaar
blijven inspireren. De meer dan 450 studenten van de drie Inholland vestigingen
waar tourism management wordt gegeven waren voor deze dag naar de vestiging in
Diemen gereisd. Zij moesten aan de bak met hun opdracht. De groep jongens die in
2017 de concepting opdracht won, maakten een speciaal reisprogramma voor
gamers.
Trefwoorden: onderwijs, toerisme, concept, samenwerking, TUI, touroperator
|
|
07/03/25
Sinds 2022 werken KWbN en VVV Texel samen om wandelen op het eiland te stimuleren. In drie jaar tijd is het aantal wandelaars op Texel toegenomen en zijn er nieuwe routes en initiatieven ontwikkeld.
|
07/03/25
?In 2024 werden in Nederland 858.126 nieuwe fietsen verkocht, 7% minder dan een jaar eerder. De verkopen van nieuwe fietsen hebben een sterk decennium achter de rug maar na een piek tijdens de pandemie, met 1,1 miljoen verkochte fietsen, neemt de verkoop gestaag af.
|
06/03/25
Twee Nederlandse mobiliteitsiconen kwamen deze week met jaarcijfers over 2024. Die vielen niet mee. NS maakt nog steeds verlies en de KLM rapporteert tegenvallende resultaten. Toch zijn de ambities groot.
|
06/03/25
Na maanden hard werken heeft arbeidsmarktfonds Reiswerk zijn eerste e-learning gelanceerd voor mensen die zich oriënteren om de reissector aan de slag te gaan.
|
06/03/25
De Zeeuwse gemeente Noord-Beveland heeft een nieuwe Visie Duurzame Recreatie en Toerisme 2025-2035 vastgesteld. De visie is in een intensief participatietraject tot stand gekomen onder begeleiding van bureau BUITEN.
|
06/03/25
Digitalisering speelt een steeds grotere rol in de Nederlandse gastvrijheidssector. Dat blijk uit onderzoek van NBTC onder ruim 200 ondernemers.
|
06/03/25
a&o Hostels, Europa's grootste hostelketen, heeft een recordjaar achter de rug en blijft groeien. Groepsreizigers blijven de belangrijkste doelgroep voor de keten.
|
06/03/25
Center Parcs breidt uit naar Denemarken met de opening van hun eerste vakantiepark in Scandinavië, gelegen in Nordborg aan de Baltische kust. Het park biedt 440 luxe cottages met uitzicht op de Oostzee en opent deze zomer.
|
|
12/03/25
Merk Fryslân organiseert op 11 maart 2025 het Frysk Toerisme Festival 2025. Dit event is de opvolge...
|
18/03/25
Op 18 maart 2025 organiseert Booking Experts het jaarlijkse kennisevent Embrace. Dit evenement is d&...
|
20/03/25
Op donderdag 20 maart 2025 is de Breda University of Applied Sciences gasthogeschool van het Trendco...
|
24/03/25
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...
|
05/04/25
Impact Fair rolt op zaterdag 5 april de groene loper uit voor iedereen die zijn of haar steentje op ...
|
|