Nieuwe naam en campus voor NHTV
De bekendste toeristische opleiding
van Nederland, NHTV, krijgt een nieuwe naam: Breda University of
Applied Sciences. Tegelijkertijd bouwt de opleiding aan een campus en
hebben de toerisme- en hotelschoolstudenten onlangs een geheel
verbouwd klooster betrokken. De nieuwe naam moet NHTV helpen bij haar
internationale profilering en de ambitie een wereldwijd erkende
topinstelling te zijn met een sterke internationale oriëntatie.
Breda University of Appied Sciences
biedt opleidingen in toerisme en hospitality, de mediawereld, de
gamesindustrie, het hotelwezen, de facility en logistieke branche, de
leisure & events industrie en op het gebied van stedenbouw en
mobiliteit. Het voormalige klooster aan de Mgr. Hopmansstraat in
Breda, naast de huidige hoofdlocatie, is compleet gerenoveerd en het
monumentale gebouw is nu onderdeel van een ultramoderne campus in
wording. In lijn met haar nieuwe strategie introduceert Breda
University of Applied Sciences daarnaast een nieuw logo, een nieuwe
huisstijl én een nieuwe website.
Ontmoetingsplaats voor studenten,
docenten, niet-onderwijzend personeel, bedrijven en organisaties
"We bieden al jaren een
internationale opleiding aan onze studenten. Deze zijn afkomstig uit
Nederland, maar ook uit het buitenland. Aan Breda University of
Applied Sciences studeren 7.500 studenten uit meer dan 100 landen. Al
onze opleidingen hebben een duidelijke internationale invalshoek. Het
is onze ambitie een internationaal erkende onderwijsinstelling te
zijn. Als onderdeel van deze ambitie is een internationaal herkenbare
naam een logische stap”, vertelt dr. Elisabeth Minnemann,
voorzitter van het College van Bestuur van Breda University of
Applied Sciences. "Ook onze nieuwe campus draagt bij aan onze
internationale ambities, doordat we hier een diverse, inclusieve en
internationale leeromgeving creëren. Hier zijn we een campus aan het
ontwikkelen waarin studenten, docenten, niet-onderwijzend personeel,
bedrijven en organisaties elkaar kunnen ontmoeten. Zo fungeert onze
campus mede als broedplaats voor creatieve bedrijven. Hieruit kunnen
mooie innovatieve oplossingen ontstaan voor vraagstukken uit de
specifieke vakgebieden waarvoor we onze studenten opleiden.”
Op weg naar een nieuwe campus
De ontwikkeling van een hoogwaardige,
state-of-the-art leer- en werkomgeving in de vorm van een nieuwe
campus is in volle gang. Begin september zijn de studenten van de
opleiding Hotel, Facility en Tourism gestart in het volledig
gerenoveerde klooster, dat nu Horizon Building heet. Vanaf september
2019 bevinden alle opleiding van Breda University of Applied Sciences
zich op het campusterrein, in plaats van op vier locaties in de stad.
Link: https://www.buas.nl/
Topics:Attractieparken, CELTH, Cultuur, Dagrecreatie, Evenementen, Horeca, Leisure, Onderzoek, Reis & vervoer, Toerisme, Vakanties, Verblijfsrecreatie
Trefwoorden: onderwijs, onderzoek, toerisme, celth
|
|
31/01/25
In 2024 is het aantal reisboekingen met 3% gestegen ten opzichte van 2023. . Europa is stabiel als reisbestemming maar op Azië na verliest intercontinentaal reizen. Ook zien we grote beweging tussen de verschillende vakantielanden met forse winnaars maar ook verliezers.
|
31/01/25
Leontien Mees, directeur-bestuurder van Stichting Maastricht Marketing, heeft aangekondigd dat zij per 1 september 2025 de organisatie zal verlaten. Na ruim acht jaar vindt zij het tijd voor een nieuwe uitdaging.
|
31/01/25
Het Nederlands verblijfstoerisme, zowel binnenlands als buitenlands, groeit in 2025 naar verwachting met 2,5% naar 52 miljoen verblijfsgasten. Dit is een daling ten opzichte van de gemiddelde groei van 5% per jaar in de periode 2012-2019.
|
30/01/25
Breda Marketing heeft haar jaarplan 2025 gepresenteerd. De nadruk ligt op samenwerking en innovatie om Breda te profileren als dé 'Stad van Oplossingen'.
|
30/01/25
In 2024 vonden er aanzienlijk meer concerten plaats dan in 2023, terwijl het aantal festivals juist daalde. Festivals en concerten trokken gezamenlijk 30,5 miljoen bezoeken, iets minder dan in 2023. Dit blijkt uit de branchecijfers die Respons jaarlijks in opdracht van de Vereniging van Evenementen Makers (VVEM) opstelt. Ook in 2025 staat het aantal festivals onder druk.
|
29/01/25
In toeristenmagneet New York vinden in 2025 in ieder geval 5 grote museale ontwikkelingen plaats. Eén museum is nieuw, de andere vier presenteren grote uitbreidingen.
|
28/01/25
Op 18 januari 2025 werden de winnaars van de allereerste editie van de Dutch Travel Blog Awards bekendgemaakt. Dit event, georganiseerd door het gespecialiseerde travel marketingbureau Thx.agency, biedt het podium aan de beste travel content creators van Nederland.
|
28/01/25
De Efteling organiseert samenspeeldagen. Initiatieven zoals Speelbos NEST! zorgen ervoor dat kinderen met een beperking niet aan de zijlijn, maar in de spotlights staan.
|
|
29/01/25
Van 29 januari t/m 2 februari 2025 is de WTC Expo in Leeuwarden het toneel van Caravana 20...
|
06/02/25 t/m 10-02-25
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
|
12/02/25 t/m 13-02-25
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
|
11/03/25
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...
|
20/03/25
Op donderdag 20 maart 2025 is de Breda University of Applied Sciences gasthogeschool van het Trendco...
|
|