Geplaatst op: 12-09-2018
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Nieuwe naam en campus voor NHTV

Nieuwe naam en campus voor NHTV
De bekendste toeristische opleiding van Nederland, NHTV, krijgt een nieuwe naam: Breda University of Applied Sciences. Tegelijkertijd bouwt de opleiding aan een campus en hebben de toerisme- en hotelschoolstudenten onlangs een geheel verbouwd klooster betrokken. De nieuwe naam moet NHTV helpen bij haar internationale profilering en de ambitie een wereldwijd erkende topinstelling te zijn met een sterke internationale oriëntatie.


Breda University of Appied Sciences biedt opleidingen in toerisme en hospitality, de mediawereld, de gamesindustrie, het hotelwezen, de facility en logistieke branche, de leisure & events industrie en op het gebied van stedenbouw en mobiliteit. Het voormalige klooster aan de Mgr. Hopmansstraat in Breda, naast de huidige hoofdlocatie, is compleet gerenoveerd en het monumentale gebouw is nu onderdeel van een ultramoderne campus in wording. In lijn met haar nieuwe strategie introduceert Breda University of Applied Sciences daarnaast een nieuw logo, een nieuwe huisstijl én een nieuwe website.



Ontmoetingsplaats voor studenten, docenten, niet-onderwijzend personeel, bedrijven en organisaties

"We bieden al jaren een internationale opleiding aan onze studenten. Deze zijn afkomstig uit Nederland, maar ook uit het buitenland. Aan Breda University of Applied Sciences studeren 7.500 studenten uit meer dan 100 landen. Al onze opleidingen hebben een duidelijke internationale invalshoek. Het is onze ambitie een internationaal erkende onderwijsinstelling te zijn. Als onderdeel van deze ambitie is een internationaal herkenbare naam een logische stap”, vertelt dr. Elisabeth Minnemann, voorzitter van het College van Bestuur van Breda University of Applied Sciences. "Ook onze nieuwe campus draagt bij aan onze internationale ambities, doordat we hier een diverse, inclusieve en internationale leeromgeving creëren. Hier zijn we een campus aan het ontwikkelen waarin studenten, docenten, niet-onderwijzend personeel, bedrijven en organisaties elkaar kunnen ontmoeten. Zo fungeert onze campus mede als broedplaats voor creatieve bedrijven. Hieruit kunnen mooie innovatieve oplossingen ontstaan voor vraagstukken uit de specifieke vakgebieden waarvoor we onze studenten opleiden.”


Op weg naar een nieuwe campus

De ontwikkeling van een hoogwaardige, state-of-the-art leer- en werkomgeving in de vorm van een nieuwe campus is in volle gang. Begin september zijn de studenten van de opleiding Hotel, Facility en Tourism gestart in het volledig gerenoveerde klooster, dat nu Horizon Building heet. Vanaf september 2019 bevinden alle opleiding van Breda University of Applied Sciences zich op het campusterrein, in plaats van op vier locaties in de stad.


Link: https://www.buas.nl/
Trefwoorden: onderwijs, onderzoek, toerisme, celth

CELTH





||| Nieuws |||

31/01/25
Exclusief voor leden
Reisboekingen in de plus maar grote verschillen tussen bestemmingen
In 2024 is het aantal reisboekingen met 3% gestegen ten opzichte van 2023. . Europa is stabiel als reisbestemming maar op Azië na verliest intercontinentaal reizen. Ook zien we grote beweging tussen de verschillende vakantielanden met forse winnaars maar ook verliezers.
31/01/25
Leontien Mees vertrekt bij Maastricht Marketing
Leontien Mees, directeur-bestuurder van Stichting Maastricht Marketing, heeft aangekondigd dat zij per 1 september 2025 de organisatie zal verlaten. Na ruim acht jaar vindt zij het tijd voor een nieuwe uitdaging.
31/01/25
Exclusief voor leden
Groei Nederlands verblijfsbezoek zwakt af
Het Nederlands verblijfstoerisme, zowel binnenlands als buitenlands, groeit in 2025 naar verwachting met 2,5% naar 52 miljoen verblijfsgasten. Dit is een daling ten opzichte van de gemiddelde groei van 5% per jaar in de periode 2012-2019.
30/01/25
Breda Marketing presenteert jaarplan 2025: Toegepaste technologie en creativiteit centraal
Breda Marketing heeft haar jaarplan 2025 gepresenteerd. De nadruk ligt op samenwerking en innovatie om Breda te profileren als dé 'Stad van Oplossingen'.
30/01/25
Exclusief voor leden
Minder festivals maar meer evenementen georganiseerd
In 2024 vonden er aanzienlijk meer concerten plaats dan in 2023, terwijl het aantal festivals juist daalde. Festivals en concerten trokken gezamenlijk 30,5 miljoen bezoeken, iets minder dan in 2023. Dit blijkt uit de branchecijfers die Respons jaarlijks in opdracht van de Vereniging van Evenementen Makers (VVEM) opstelt. Ook in 2025 staat het aantal festivals onder druk.
29/01/25
Exclusief voor leden
5 grote museale ontwikkelingen in New York
In toeristenmagneet New York vinden in 2025 in ieder geval 5 grote museale ontwikkelingen plaats. Eén museum is nieuw, de andere vier presenteren grote uitbreidingen.
28/01/25
Dit zijn de beste reisbloggers van Nederland
Op 18 januari 2025 werden de winnaars van de allereerste editie van de Dutch Travel Blog Awards bekendgemaakt. Dit event, georganiseerd door het gespecialiseerde travel marketingbureau Thx.agency, biedt het podium aan de beste travel content creators van Nederland.
28/01/25
Stichting het Gehandicapte Kind viert 75-jarig jubileum met Samenspeeldagen in Efteling
De Efteling organiseert samenspeeldagen. Initiatieven zoals Speelbos NEST! zorgen ervoor dat kinderen met een beperking niet aan de zijlijn, maar in de spotlights staan.

||| Agenda |||

29/01/25
29/01/25 t/m 02-02-25: Caravana
Van 29 januari t/m 2 februari 2025 is de WTC Expo in Leeuwarden het toneel van Caravana 20...
06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...