Let’s Gro geeft bedrijfsleven ondersteuning in de gelukkige toerist
Op
woensdag 31 oktober start inspiratiefestival Let’s Gro dat volop wordt
ondersteund door Marketing Groningen. Vier dagen lang praten stadjers en
deskundigen over het Groningen van morgen. Dit jaar staat het geluk van de
Groninger centraal en wordt nagedacht over vragen als: waar word jij gelukkig
van in Groningen? Wat moeten we koesteren en waar is verbetering mogelijk? Hoe
kunnen we Stad en Ommeland nog mooier, duurzamer en socialer maken?
Let’s Gro is een veelzijdig festival waarbij diverse lezingen, films, feesten,
proeverijen en debatten worden georganiseerd. Met onder meer het Museum of the
Moon. Hoe je geluk meet, met bijdragen van CBS, Pentascope en OIS Groningen.
Een Koude Kermis op de grote markt, een kruising tussen VR-experience en een
grijpmachine. Presentatie over de Deense manier van leven (Hygge). Het publiek
mag een modboard maken voor het nieuwe horecabedrijf Dudok aan het Diep.
Let’s Grone BUSiness
Tot slot worden ondernemers geholpen om nog beter op het toerisme in te spelen
via de andere kant van Let’s Gro, met Let’s Grone BUSiness. Via een tour op 1
november door de stad leert onderwijs en bedrijfsleven hoe je de toerist nog
gelukkiger maakt.
Trefwoorden: destinatie, marketing, toerisme, geluk, productontwikkeling
|
|
27/12/24
Ondanks de stijgende kosten van levensonderhoud, blijft de behoefte aan vakantie bij Nederlanders onverminderd groot. Echter, de prijsstijgingen dwingen een op de acht Nederlanders om minder vaak op vakantie te gaan of minder uit te geven.
|
27/12/24
Koninklijke Wandelbond Nederland (KWbN) organiseert samen met Lana Witte-de Wit, Wandelaar des Vaderlands, de allereerste Nieuwjaars Wandelchallenge. De challenge, iedere dag 30 minuten wandelen.
|
26/12/24
Dit jaar gingen nieuwe regels in voor de recyclinhg van plastic bij evenementen. Dat was niet makkelijk voor sportevenementen. Opeens moesten de kartonnen bekers voor deelnemers met plastic laagje of gewassen worden, of verzamelen en recyclen. De Zevenheuvelenloop is het eerste evenement dat een percentage van recycling doorgeeft, 92,5%.
|
25/12/24
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
|
25/12/24
Deze winter is een delegatie van Apollo Reizen afgereisd naar Gran Canaria en Fuerteventura, waarbij een nieuw aanbod werd gelanceerd dat is afgestemd op de wensen en behoeften van de Nederlandse markt.
|
24/12/24
De Nederlandse bungalowparken zijn deze kerstvakantie goed gevuld. Met name in de eerste week van de vakantie is het erg druk. Op veel parken ligt de bezetting nu al boven de 85%. Dat blijkt uit gegevens van recreatieplatform Parkvakanties.
|
24/12/24
Safaripark Beekse Bergen heeft een mijlpaal bereikt: het park heeft afgelopen jaar maar liefst 1,5 miljoen bezoekers mogen ontvangen. Dit is een recordaantal voor het dierenpark, dat bekend staat om zijn unieke safaribeleving.
|
24/12/24
Zowel gemeenten als evenementenorganisatoren maken zich grote zorgen over de toekomst van evenementen in Nederland. Uit recent onderzoek van bureau Respons blijkt dat de druk op de sector toeneemt.
|
|
04/01/25
De Vakantiebeurs voor bijzondere reizen in Amsterdam op 4 en 5 januari is dé plek voor reizig...
|
08/01/25 t/m 09-01-25
Vakantiebeurs is het grootste reisevenement van het jaar, al meer dan 50 jaar bekend in ...
|
27/01/25
Op maandag 27 januari 2025 vindt de allereerste Plant Powered Dinner Talk plaats bij resta...
|
12/02/25 t/m 13-02-25
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
|
11/03/25
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...
|
|