Geplaatst op: 21-12-2018
Auteur: Redactie
PleisureWorld NRIT

Frank van Eijsden nieuwe Directeur Operatie Madurodam

Frank van Eijsden nieuwe Directeur Operatie Madurodam
Frank van Eijsden (38) is per 1 december 2018 aangesteld als Directeur Operatie van Madurodam. Samen met Joris van Dijk, Algemeen Directeur, vormt hij de directie van het Haagse themapark. Madurodam investeerde de afgelopen jaren ruim 15 miljoen in de vernieuwing en uitbreiding van het attractieaanbod en het park heeft een ambitieuze investeringsagenda voor de periode 2019-2021. Van Eijsden maakte voor zijn aanstelling bij Madurodam zes jaar deel uit van het managementteam van Feyenoord, waar hij werkzaam was als Manager Service & Tickets.


Van Eijsden was bij de iconische voetbalclub uit Rotterdam verantwoordelijk voor de afdelingen Ticketing, Customer Service & Webcare, Tours en Publiekscatering. Madurodam haalt met hem dan ook een expert binnen op het gebied van het optimaliseren van bedrijfsprocessen en klantgerichtheid.


Nieuwe functie

In zijn nieuwe functie bij Madurodam is Frank van Eijsden verantwoordelijk voor de dagelijkse operatie van het park. Hij geeft (in)direct leiding aan (in het hoogseizoen) ruim 160 medewerkers. Joris van Dijk, Algemeen Directeur van Madurodam: "Madurodam groeit en die groei moet in goede banen worden geleid. Onder de nieuw gecreëerde functie Directeur Operatie vallen de afdelingen Guest & Park Service, Horeca en Retail. Deze functies zijn een essentieel onderdeel van de totaalbeleving van onze gasten. We zijn ervan overtuigd dat Frank, met zijn kennis en ervaring, een waardevolle rol gaat spelen in de realisatie van de ambities van Madurodam.”


Voor Van Eijsden is zijn aanstelling bij Madurodam een nieuwe uitdaging in zijn loopbaan: "Ik ben supertrots dat ik een bijdrage mag leveren aan de verdere groei en professionalisering van Madurodam. Het is een prachtige, intrigerende organisatie, mede ook omdat het park is opgericht om geld te genereren voor het goede doel. Jaarlijks schenkt Madurodam zo’n 600.00 tot 700.000 euro aan goede doelen die kinderen inspireren een goed mens te zijn. Bovendien is het al decennialang een sterk merk met een relevante boodschap, dat haar sporen verdiend heeft binnen de attractiebranche. Ik kijk ernaar uit om mijn steentje bij te dragen aan de toekomst van Madurodam.”


Frank van Eijsden

Frank van Eijsden begon zijn carrière bij Feyenoord als Ticketing Manager. Hier was hij uiteindelijk 12 jaar werkzaam. Daarnaast was hij Head of Operations bij de Belgische startup PlayPass N.V. en bestuurder bij weekendschool Petje Af in Rotterdam. Van Eijsden studeerde Small Business aan de Hogeschool van Rotterdam (1999 – 2003). Naast zijn huidige functie bij Madurodam is hij bestuurder bij BSW Rotterdam. Deze stichting biedt ondersteuning aan Rotterdamse organisaties waaronder buurt- en speeltuinverenigingen, die werken aan een veilig sociaal-pedagogisch speelklimaat in de stad.

Trefwoorden: attractieparken

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

25/12/24
Apollo breidt aanbod op Gran Canaria en Fuerteventura uit
Deze winter is een delegatie van Apollo Reizen afgereisd naar Gran Canaria en Fuerteventura, waarbij een nieuw aanbod werd gelanceerd dat is afgestemd op de wensen en behoeften van de Nederlandse markt.
24/12/24
Vakantieparken in Nederland razend populair tijdens kerstvakantie
De Nederlandse bungalowparken zijn deze kerstvakantie goed gevuld. Met name in de eerste week van de vakantie is het erg druk. Op veel parken ligt de bezetting nu al boven de 85%. Dat blijkt uit gegevens van recreatieplatform Parkvakanties.
24/12/24
Beekse Bergen breekt record met 1,5 miljoen bezoekers
Safaripark Beekse Bergen heeft een mijlpaal bereikt: het park heeft afgelopen jaar maar liefst 1,5 miljoen bezoekers mogen ontvangen. Dit is een recordaantal voor het dierenpark, dat bekend staat om zijn unieke safaribeleving.
24/12/24
Zorgen over toekomst evenementen
Zowel gemeenten als evenementenorganisatoren maken zich grote zorgen over de toekomst van evenementen in Nederland. Uit recent onderzoek van bureau Respons blijkt dat de druk op de sector toeneemt.
24/12/24
Exclusief voor leden
Meer Nederlanders kiezen voor vroeg boeken van vakantie
Een kwart van de Nederlanders heeft al een vakantie voor 2025 geboekt. Ook wil 39% van de reizigers die nog moet boeken dit in het vroegboekseizoen doen. Dat meldt de VakantieDiscounter na onderzoek onder 2.125 reizigers.
24/12/24
Hoe elektrische machines bijdragen aan een duurzame logistiek
Duurzaamheid is een hot topic in de logistieke wereld. En dat is eigenlijk niet zo gek. Bedrijven zo...
24/12/24
Exclusief voor leden
32% wil feestdagen zonder schoonouders
Maar liefst 32 procent van alle Nederlanders brengt de kerstdagen het liefst zonder hun schoonouders door. Dit blijkt uit onderzoek van CheapTickets.nl onder 1.473 volwassen Nederlanders. Wat is de relatie met de toeristische sector? Veel mensen willen graag de schoonouders met vakantie sturen.
23/12/24
Daglichtoplossingen voor hotels en conferentiecentra
Het benutten van daglicht in hotels en conferentiecentra biedt veel voordelen. Het maakt gemeenschappelijke ruimtes aantrekkelijker en zorgt ervoor dat gasten zich prettiger voelen.

||| Agenda |||

04/01/25
04/01/25 t/m 04-01-25: Vakantiebeurs voor bijzondere reizen
De Vakantiebeurs voor bijzondere reizen in Amsterdam op 4 en 5 januari is dé plek voor reizig...
08/01/25 t/m 09-01-25
08/01/25 t/m 09-01-25: Travel Trade Days
Va­kan­tie­beurs is het grootste rei­seve­ne­ment van het jaar, al meer dan 50 jaar bekend in ...
27/01/25
27/01/25 t/m 27-01-25: Plant Powered Dinner Talk
Op maandag 27 januari 2025 vindt de allereerste Plant Powered Dinner Talk plaats bij resta...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...