Geplaatst op: 01-03-2019
Auteur: Marc Gerlings

Marketing verdwijnt uit Amsterdam Marketing en wordt amsterdam&partners

Marketing verdwijnt uit Amsterdam Marketing en wordt amsterdam&partners
Geerte Udo nieuwe directeur amsterdam&partners.

Vanaf aanstaande maandag 4 maart 2019 heet de destinatieorganisatie van de hoofdstad niet meer Amsterdam Marketing maar amsterdam&partners. Een naam die past bij de aangescherpte strategie die de nadruk legt op kwaliteit in plaats van kwantiteit, voor de gehele Metropool Amsterdam. Geerte Udo die per 1 maart 2019 start als nieuwe directeur, staat voor de uitdaging om met alle partners de regie te houden op de uitdagingen van de Metropool Amsterdam.


Bewoner centraal bezoekers welkom

"De bewoner centraal betekent heel concreet alle Amsterdammers te gidsen door het brede, diverse cultuuraanbod en hen ook de minder bekende buurten en plekken van Amsterdam te laten ontdekken’, zegt Geerte Udo.


Respect voor de stad

Daarnaast richt amsterdam&partners zich op het gidsen van de nationale en internationale bezoeker die met respect voor de stad en haar bewoners naar de Metropool Amsterdam komt. Doel is hen op een kwalitatief hoogwaardige manier te gidsen naar het culturele aanbod en de onverwachte plekken in de stad en metropool te laten ontdekken. Dit bevordert bovendien spreiding. Ook ten aanzien van bedrijven en congressen staat kwaliteit voorop. De aandacht gaat naar die bedrijven en congressen die banen in de Metropool Amsterdam realiseren en bijdragen aan duurzaamheid en innovatie.


"We moeten blijven bouwen aan de internationale reputatie van Amsterdam’, aldus Geerte Udo.


Nadrukkelijk brede taak

De destinatieorganisatie neemt nog nadrukkelijker een brede taak op zich. Het blijft niet bij toerisme en bezoekers. "Een volgende belangrijke stap is de regie te pakken op de gezamenlijke aanpak van uitdagingen op het gebied van wonen, werken, studeren en cultuur in de Metropool Amsterdam”, zegt Udo.


Aangescherpte koers resulteert in andere naam

De naam Amsterdam Marketing past niet meer bij de aangescherpte koers. "De term marketing wordt gekoppeld aan meer. Maar het is kwaliteit waar we voor kiezen. De nieuwe naam benadrukt wat we doen, met wie en voor wie. Samen met een veelheid aan partners en relaties dragen wij bij aan een leefbare en welvarende Metropool Amsterdam. Die belofte blijft onveranderd.”


Geerte Udo volgt Frans van der Avert op

Per 1 maart aanstaande treedt Geerte Udo (45) aan als directeur. Udo zat al in het managementteam van Amsterdam Marketing en was verantwoordelijk voor strategie en onderzoek.


Anita Nijboer, voorzitter Raad van Toezicht: "De brede eindverantwoordelijke directierol past bij Geerte. Zij heeft een groot hart voor de Metropool Amsterdam en al haar belanghebbenden. Ze heeft visie, draagt die uit, kan verbinden en weet te vernieuwen. Intern en extern heeft Geerte de benodigde steun en het vertrouwen. Dit alles heeft ons unaniem doen besluiten haar te benoemen in deze rol.”


"Mijn voorganger Frans van der Avert laat een solide organisatie achter. Een stichting die gestelde doelen realiseert en zich weet aan te passen aan veranderende omstandigheden, behoeften en belangen van de Metropool Amsterdam en haar partners. Waardoor de organisatie met volle kracht aan de slag kan met de aangescherpte koers”, besluit Udo.


Geerte Udo studeerde Bestuurskunde aan de Universiteit in Leiden. Na haar studie begon zij als consultant bij adviesbureau Twijnstra Gudde (2000). Zij adviseerde over vraagstukken die veelal te maken hadden met samenwerkingen en verandermanagement in de publieke sector. In 2006 vertrok zij naar Amsterdam Partners en in 2013 nam zij zitting in het managementteam van het toenmalige Amsterdam Marketing, het huidige amsterdam&partners. Al van kinds af aan heeft Udo een voorliefde voor kunst, cultuur en lekker eten. Ze woont inmiddels 20 jaar in Amsterdam.

Trefwoorden: destinatie, destinatieorganisatie, marketing, management, partners, VVV

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

27/12/24
Eerste wandelchallenge 30 minuten iedere dag
Koninklijke Wandelbond Nederland (KWbN) organiseert samen met Lana Witte-de Wit, Wandelaar des Vaderlands, de allereerste Nieuwjaars Wandelchallenge. De challenge, iedere dag 30 minuten wandelen.
26/12/24
Recycling bekers bij sportevenementen
Dit jaar gingen nieuwe regels in voor de recyclinhg van plastic bij evenementen. Dat was niet makkelijk voor sportevenementen. Opeens moesten de kartonnen bekers voor deelnemers met plastic laagje of gewassen worden, of verzamelen en recyclen. De Zevenheuvelenloop is het eerste evenement dat een percentage van recycling doorgeeft, 92,5%.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
25/12/24
Apollo breidt aanbod op Gran Canaria en Fuerteventura uit
Deze winter is een delegatie van Apollo Reizen afgereisd naar Gran Canaria en Fuerteventura, waarbij een nieuw aanbod werd gelanceerd dat is afgestemd op de wensen en behoeften van de Nederlandse markt.
24/12/24
Vakantieparken in Nederland razend populair tijdens kerstvakantie
De Nederlandse bungalowparken zijn deze kerstvakantie goed gevuld. Met name in de eerste week van de vakantie is het erg druk. Op veel parken ligt de bezetting nu al boven de 85%. Dat blijkt uit gegevens van recreatieplatform Parkvakanties.
24/12/24
Beekse Bergen breekt record met 1,5 miljoen bezoekers
Safaripark Beekse Bergen heeft een mijlpaal bereikt: het park heeft afgelopen jaar maar liefst 1,5 miljoen bezoekers mogen ontvangen. Dit is een recordaantal voor het dierenpark, dat bekend staat om zijn unieke safaribeleving.
24/12/24
Zorgen over toekomst evenementen
Zowel gemeenten als evenementenorganisatoren maken zich grote zorgen over de toekomst van evenementen in Nederland. Uit recent onderzoek van bureau Respons blijkt dat de druk op de sector toeneemt.
24/12/24
Exclusief voor leden
Meer Nederlanders kiezen voor vroeg boeken van vakantie
Een kwart van de Nederlanders heeft al een vakantie voor 2025 geboekt. Ook wil 39% van de reizigers die nog moet boeken dit in het vroegboekseizoen doen. Dat meldt de VakantieDiscounter na onderzoek onder 2.125 reizigers.

||| Agenda |||

04/01/25
04/01/25 t/m 04-01-25: Vakantiebeurs voor bijzondere reizen
De Vakantiebeurs voor bijzondere reizen in Amsterdam op 4 en 5 januari is dé plek voor reizig...
08/01/25 t/m 09-01-25
08/01/25 t/m 09-01-25: Travel Trade Days
Va­kan­tie­beurs is het grootste rei­seve­ne­ment van het jaar, al meer dan 50 jaar bekend in ...
27/01/25
27/01/25 t/m 27-01-25: Plant Powered Dinner Talk
Op maandag 27 januari 2025 vindt de allereerste Plant Powered Dinner Talk plaats bij resta...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...