Geplaatst op: 08-04-2019
Auteur: Redactie
PleisureWorld NRIT

TUI-campagne met Erben Wennemars

TUI-campagne met Erben Wennemars

Het merendeel van de Nederlanders is ook op vakantie bezig met een gezonde levensstijl. Op vakantie zijn Nederlanders actiever dan in het dagelijks leven. Meest favoriete activiteit is wandelen, gevolgd door zwemmen en fietsen. Zich mentaal weer op te laden is ook voor veel mensen belangrijk. Dat blijkt uit onderzoek dat reisorganisatie TUI liet uitvoeren door onderzoeksbureau MetrixLab. Om een gezonde levensstijl thuis en op vakantie door te trekken start TUI met Erben Wennemars de campagne ‘ Opladen’.   


Uit het onderzoek blijkt dat de meerderheid van de mensen er voor kiest om ook op vakantie heel bewust om te gaan met eten en om in beweging te blijven. 77% van de respondenten geeft aan een gezonde levensstijl belangrijk te vinden en 58% is hier ook op vakantie bewust mee bezig. Voornamelijk door gezond te eten en te drinken (72%), goed te slapen (73%) en actief bezig te zijn (60%).


Actieve vakanties steeds belangrijker
Op vakantie neemt of heeft men meer de tijd voor actieve bezigheden dan thuis. 60% van de respondenten is actief bezig tijdens de vakantie, terwijl 45% aangeeft dit in het dagelijkse leven te doen. Wandelen is veruit de meest favoriete sportieve activiteit tijdens een vakantie. 80% van de respondenten trekt de wandelschoenen aan op vakantie, gevolgd door zwemmen (47%), fietsen (38%) en fitness (16%). Maar ook hardlopen, yoga en tennis zijn geliefde activiteiten tijdens de vakantie. Vooral ouders met kinderen in de leeftijd van 0-15 jaar vinden het belangrijk om zich – mentaal – op te laden.


Tips van Erben Wennemars voor bewuste levensstijl thuis én op vakantie
Om vakantiegangers te helpen in hun keuze voor een gezonde en actieve vakantie, start de reisorganisatie vandaag de campagne ‘Opladen’. Met behulp van de sportieve Erben Wennemars geeft TUI tips, hoe je thuis en ook op vakantie een bewuste levensstijl kunt doortrekken. De aftrap daarvoor werd gegeven in BNR radioprogramma The Friday Move, waar Erben Wennemars co-host is.



Trefwoorden: reisbedrijven, touroperators, marketing, campagnes, vakanties, actieve vakanties

CELTH





||| Nieuws |||

12/02/25
Scandic versterkt positie in Duitsland
Scandic blijft uitbreiden op bestemmingen in Duitsland en zal een leegstaand hotel met 214 kamers overnemen in het westelijke district van het centrum van Berlijn.
11/02/25
Exclusief voor leden
Meer dan 50 miljoen verblijfstoeristen in Nederland
Weer een recordjaar voor het Nederlands verblijfstoerisme met 51,7 miljoen gasten en 146,1 miljoen overnachtingen. In 2012 telden Nederlandse logiesaccommodaties slechts 33,4 miljoen gasten die samen 92,9 miljoen overnachtingen realiseerden. Dat blijkt uit voorlopig cijfers van het CBS op basis van de Statistiek Logiesaccommodaties.
11/02/25
DMO en Groninger Museum maken samen podwalk door de stad
Marketing Groningen en het Groninger Museum introduceren de nieuwe podwalk ‘Hoe van Gogh naar Groningen kwam’. Deze podwalk neemt luisteraars mee langs historische locaties in de stad Groningen, waar de kunststroming door het eind van de 19e eeuw/de eeuwwisseling voelbaar is.
11/02/25
Aviareps vertegenwoordig Visit Monaco in Nederland
Bureau AVIAREPS zal destinatie Monaco vertegenwoordigen op de DACH-markt (Duitsland, Oostenrijk en Z...
10/02/25
Nationale Sportweek telt liefst 5 host cities
Van 19 tot en met 28 september 2025 vindt de Nationale Sportweek plaats, waarbij heel Nederland in beweging komt. Vijf steden springen eruit als host cities: Leeuwarden, Bunschoten, Zoetermeer, Westland en Helmond.
10/02/25
Winnaars Persprijzen Toerisme Vlaanderen & Brussel
Op 6 februari vond de jaarlijkse uitreiking van de Persprijzen Toerisme Vlaanderen & Brussel plaats in Vlaams Cultuurhuis de Brakke Grond in Amsterdam. Tijdens dit evenement werden de meest inspirerende reportages over toeristisch en cultureel Vlaanderen in Nederlandse media gevierd.
10/02/25
Exclusief voor leden
Bezoekersrecord voor Toverland
Attractiepark Toverland heeft in 2024 voor het derde jaar op rij een bezoekersrecord behaald. Het park in het Limburgse Sevenum werd bezocht door 1,2 miljoen gasten. Deze groei is te danken aan investeringen in kwaliteit, seizoensevenementen en gasttevredenheid.
10/02/25
Meer aandacht voor voetgangersveiligheid
Voor het eerst sinds jaren is er tijdens het Commissiedebat Verkeersveiligheid op 11 februari prominent aandacht voor het verbeteren van voetgangersveiligheid. Directeur VeiligheidNL Martijntje Bakker pleit voor meer aandacht voor de vele enkelvoudige ongevallen.

||| Agenda |||

12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...
24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...