Geplaatst op: 06-05-2019
Auteur: Redactie
NRIT Media

Nieuw wervingssysteem helpt bij zoektocht naar flexkrachten

Uitzendbureaus nu via Omnidex toegang tot Roompot Vakanties

Nieuw wervingssysteem helpt bij zoektocht naar flexkrachten

Om sneller en makkelijker flexibel personeel te werven gaat Roompot Vakanties gebruikmaken van het nieuw ontwikkelde programma Omnidex. Op drukke zomerse dagen heeft de vakantieaanbieder heel veel extra schoonmakers en horecamedewerkers nodig en dankzij dit nieuwe systeem kan Roompot potentieel putten uit het landelijke bestand van uitzendorganisaties, waardoor het zoekgebied aanzienlijk wordt uitgebreid.


Omnidex is een voorselectiesysteem op het gebied van flexwerk dat werkgevers koppelt aan flexkrachten die staan ingeschreven bij alle uitzendbureaus en erkende intermediairs. Dankzij de implementatie van dit nieuwe systeem zal het zoeken en vinden van geschikte kandidaten sneller gaan dan dat ieder uitzendbureau apart benaderd moet worden. Ook wordt het zoekgebied sterk uitgebreid. In potentie kunnen namelijk alle uitzendorganisaties in Nederland zich inschrijven en op aanvragen van Roompot reageren.


Uitkomst

Jurgen van Cutsem, CEO van Roompot Vakanties: "Dit systeem vormt een uitkomst voor ons, zeker nu het drukke vakantieseizoen weer nadert. Het vinden van voldoende goede krachten is in onze sector de grootste uitdaging. We zijn dan ook blij dat een deel van dit proces met Omnidex wordt ondersteund.”

Omnidex selecteert niet alleen op opleiding en werkervaring, maar kijkt ook naar kwaliteiten als klantgerichtheid en naar sociale competenties. "We focussen ons puur op de inhoud van de kandidaten en kijken niet via welk uitzendbureau ze bij ons zijn aangemeld”, aldus directeur van Omnidex Roy van der Maas. Uitzenders kunnen het systeem gebruiken naast hun huidige acquisitie en relatiebeheer.


Over Omnidex

Omnidex is een nieuw voorselectiesysteem op het gebied van flexwerk. Het ontzorgt werkgevers door, onder andere, veel kostbare tijd te besparen binnen de selectieprocedures van uitzendbureaus en tijdelijke werknemers. Ook verbetert het de inkooppositie, omdat in potentie alle uitzendorganisaties in Nederland op aanvragen kunnen reageren. Voor uitzendbureaus is het systeem van Omnidex een praktische en effectieve manier om kandidaten aan te bieden bij nieuwe werkgevers. Voor werkgevers vergroot het systeem de kans op een succesvolle match tussen kandidaat en bedrijf. Uitzenders kunnen gratis van het systeem gebruikmaken en betalen alleen bij een succesvolle plaatsing een kleine fee. Op korte termijn kunnen werkgevers en uitzendbureaus ook uitgebreide persoonlijkheidstesten bij Omnidex afnemen.

Link: https://www.omnidex.nl/
Trefwoorden: Wervingssysteem, flexkrachten, horecameewerkers, schoonmaakmedewerkers

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

13/11/24
Biografische management roman Samen Gastvrij gelanceerd
Vandaag is het boek ‘Samen Gastvrij: Uitnodiging tot een verbonden samenleving ‘van gastvrijheidsambassadeur en CEO van Onemeeting, Luc van Bussel, gelanceerd. In dit manifest roept Van Bussel op tot een samenleving waar verbinding, gastvrijheid en aandacht voor elkaar centraal staan.
13/11/24
Brieven aan de toekomst voor een duurzame wereld
Tijdens de Nationale Klimaatweek, is er een tijdcapsule begraven op de campus van Breda University of Applied Sciences (BUas). Deze symbolische actie benadrukt de urgentie van klimaatverandering en de noodzaak tot verandering. De tijdcapsule bevat brieven aan de toekomst, vol wensen en dromen voor een leefbare wereld.
13/11/24
ACSI viert 60-jarig jubileum met boek en film
Campingspecialist ACSI, opgericht door Ed van Reine in 1965, viert zijn 60-jarig jubileum met de lancering van een boek en een film. Het bedrijf is met 10.000 aangesloten campings in Europa nog steeds relevant.
12/11/24
Gaming hotspot Breda week lang podium van Game Week 2024
De 2de editie van de jaarlijkse Game Week wordt gehouden in Breda. Jong en oud laten zich informeren, inspireren en entertainen op het gebied van gaming.
12/11/24
Handboek voor helden
Ede Marketing heeft een activiteitenboek gelanceerd speciaal bedoeld voor kinderen van 8 tot 12 jaar. Kinderen ontdekken met fascinerende verhalen, puzzels en uitdagende opdrachten de militaire geschiedenis van Ede.
12/11/24
Onderhandelingsresultaat over nieuwe Horeca-cao
De nieuwe Horeca-cao is definitief en gaat per 1 januari 2025 in en loopt tot en met 31 december 2026. Vandaag, 12 november, wordt bekend of ook de leden van de CNV hebben ingestemd met de cao.
12/11/24
Nieuwe supermarktconcepten bij Center Parcs: Albron en Boon Food Group bundelen krachten
Door de samenwerking gaan supermarkten van Center Parcs zich ontwikkelen tot innovatieve, gebruiksvriendelijke omgevingen die gasten optimaal bedienen tijdens hun verblijf.
12/11/24
Exclusief voor leden
Prima derde kwartaal voor Nederlandse logiesaccommodaties
In het derde kwartaal van 2024 hebben Nederlandse logiesaccommodaties zowel meer gasten als overnachtingen gerealiseerd, vergeleken met dezelfde periode in 2023 en 2019. Dat blijkt uit de nieuwste gegevens uit de Statistiek Logiesaccommodaties van het CBS.

||| Agenda |||

22/11/24
22/11/24 t/m 22-11-24: Bestemmingsmanagement, samen zetten we stappen vooruit’
Op vrijdag 22 november organiseert NBTC in Ede de jaarlijkse Beleidsmakersdag met dit jaar als thema...
28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...