Geplaatst op: 27-05-2019

3d avatar van jezelf als voetbalheld

3d avatar van jezelf als voetbalheld
Digitaal voetbalmoves maken. Foto: Madurodam

De oudste Madurodam indoor attractie Zo Groot is Oranje is sinds kort uitgebreid en gemoderniseerd. Het hart van de attractie - een wide screen beeld- en geluidprojectie gewijd aan de legendarische EK-finale van 1988 – is ongewijzigd gebleven. Dat geldt ook voor de indoor skillzone en het outdoor Johan Cruyff Court. Nieuw zijn de ‘Kleedkamer van Oranje’ - waar de shirts van de Oranjehelden en -heldinnen van nu hangen – en een 3D-scanner met app, waarmee kinderen zichzelf omtoveren tot een ARvatar (Augmented Reality avatar) gehuld in een Oranje-tenue. De app maakt het ook mogelijk de 3D avatar een aantal spectaculaire ‘voetbal moves’ te laten doen en die online te delen.

Meer aandacht voor Neerlands trots in voetbal

De aanpassing van Zo Groot is Oranje – de eerste indoorattractie die Madurodam in 2014 opende – brengt de attractie meer in lijn met de overige indoorattracties van het park. Die nemen de bezoekers steeds thematisch mee naar het naar het verleden, om vervolgens te focussen op bijzondere Nederlandse prestaties in het heden, afgerond met een inkijkje in de toekomst. Door nu ook expliciet aandacht te besteden aan het huidige Nederlands Elftal en de Oranje Leeuwinnen sluit Zo Groot is Oranje beter aan op dit stramien. Daarnaast wil Madurodam met de vernieuwde Oranje-attractie onderstrepen een eigentijds themapark te zijn dat aansluit op de belevingswereld van ouders en kinderen van nu.


Nieuwe toepassing 3D-scanner

In de nieuwe ‘Kleedkamer van Oranje’ staat de 3D-scanner die tot voor kort in het Fantasitron was te vinden. Daarmee kunnen bezoekers een 3D ‘Madurodam-variant’ van zichzelf maken en die plaatsen naast bekende bezienswaardigheden in Nederland in het klein. Speciaal voor Zo Groot is Oranje liet Madurodam ook nog een app ontwikkelen die deze 3D-scan omzet in een zogeheten ARvatar. Deze combinatie van een avatar (digitale representatie van jezelf) en Augmented Reality (AR) maakt het mogelijk om jezelf virtueel, maar levensecht op elke denkbare plek in een digitale wereld te plaatsen.

In dit voorjaar werd volop getest met het maken van de ARvatar. Bezoekers van toen, vielen niet direct op dat het schieten van je 3d foto te maken had met voetbal. Nu is het echt verbonden aan de voetbalhelden. >>>

Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform.
Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
E-mailadres:
Wachtwoord:

Wachtwoord vergeten? - Lid of abonnee en nog niet geregistreerd?

Geen lid van het NRIT Media Vrijetijdsplatform? Word hier lid

 Proeflidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Jaarlidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Bedrijfslidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform

Stopt automatisch
Compleet individueel
lidmaatschap
Compleet bedrijfs-lidmaatschap
Lidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform90 dagen365 dagen365 dagen
Onbeperkt digitaal toegang tot alle content Kennisbank
Nieuwsbrief NRIT Actueel
Recreatie & Toerisme
Vrijetijdstudies
Toegang zonder inloggen
€ 45,-
€ 165,75 per jaarVanaf € 331,50 per jaar
Probeer nu
Bestel nu
Bestel nu
Trefwoorden: Madurodam, attractie, voebal, trots, Nederland, Holland

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

26/11/24
KLM wil lonen bevriezen
Terwijl de wereld om ons heen snel verandert, van wereldwijde verkiezingen tot razendsnelle AI-ontwikkelingen en stijgende kosten, wordt de drang om te ontsnappen sterker dan ooit. Toch willen reizigers zich niet zomaar afsluiten, blijkt uit onderzoek van Booking.com; in plaats daarvan zoeken ze juist naar diepere verbindingen, betekenisvolle ervaringen en avonturen die hen laten herontdekken wat reizen voor hen betekent.
26/11/24
Exclusief voor leden
KLM werkt samen met Kolet voor internet op reis
Sinds 25 november biedt KLM in samenwerking met Kolet, een Franse specialist in eSIM-technologie, een oplossing aan voor betaalbaar internet op de reisbestemming in meer dan 190 landen wereldwijd.
25/11/24
Publieksstemming open voor Parkvakanties Awards 2025
De Parkvakanties Awards 2025 is van start. Op het grootste vakantieparkenplatform van Nederland zijn de genomineerde vakantieparken en aanbieders bekendgemaakt.
25/11/24
Zomervakantieplannen van Nederlanders: de eerste insights
Gaan Nederlanders in zomer van 2025 weer zo massaal op vakantie? En wanneer nemen ze de beslissing? Trends & Tourism zocht het uit.
25/11/24
Exclusief voor leden
Airbnb draag bij aan herstel Nederlandse molens
Tijdens de jaarlijkse Molencontactdag in Soest zijn drie molenprojecten in Lonneker, Grathem en Groningen beloond met een totaalbedrag van 22.500 euro uit het recent opgerichte Molenerfgoedfonds. Dit fonds is een samenwerking tussen Airbnb en De Hollandsche Molen.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?
22/11/24
Vlonderpad in Pannenhoef
Brabants Landschap heeft in natuurgebied De Pannenhoef een nieuw vlonderpad aangelegd. De vele bezoekers van de Pannenhoef weten het maar al te goed, het gebied is vaak nat en de paden modderig.
22/11/24
LEADER Oost-Groningen stimuleert lokale initiatieven
Een nieuwe bakkerij met brasserie in Scheemda, een avontuurlijke beleefroute bij Bourtange en een moderne speeltuin in Boven Pekela: deze projecten, en nog 18 andere, ontvangen een financiële injectie van LEADER Oost-Groningen.

||| Agenda |||

28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...