Geplaatst op: 25-06-2019
Auteur: Ton Vermeulen
PleisureWorld NRIT

Award voor beste Family Entertainment Center uitgereikt aan Michael van Hoorne van Avonturenboerderij Molenwaard

Award voor beste Family Entertainment Center uitgereikt aan Michael van Hoorne van Avonturenboerderij Molenwaard

De award voor het beste Family Entertainment Center 2018 is uitgereikt aan Michael van Hoorne voor zijn succesvolle initiatief Avonturenboerderij Molenwaard in de Zuid-Hollandse Alblasserwaard. Al in het eerste jaar wist dit attractiepark voor kinderen in de leeftijd van 2 tot 8 jaar 120 duizend bezoekers te trekken en ook de waardering van die bezoekers is heel hoog.


De Avonturenboerderij werd eerder dit jaar op de Vakdag Het nieuwe dagje uit al als winnaar uitgeroepen maar Michael was toen niet beschikbaar om de prijs in ontvangst te nemen. Op de tweedaagse inspiratietour van PleisureWorld NRIT maakte het gezelschap met zo’n 50 ondernemers een pitstop bij de Avonturenboerderij. Daar reikte Hans van Leeuwen de award aan Michael van Hoorne uit.

Een Family Entertainment Center

  

Op de tweede plaats eindigde Afsluitdijk Wadden Center, op de derde positie de winnaar van vorig jaar, The Maxx. 


Bij de beoordeling werd onder meer gekeken naar de diversiteit aan activiteiten, de sfeerbeleving, thematisering en hospitality, het commerciële concept en de online performance, conversie en strategie. Een Family Entertainment Center moet aan drie voorwaarden voldoen: 

• Het moet minimaal drie activiteiten bevatten

• Het moet gericht zijn op meerdere doelgroepen

• Het moet een familiegevoel uitstralen.


Van Leeuwen benadrukte in zijn speech dat hij nog nooit eerder had gezien dat een FEC in zo korte tijd – de opening was in maart 2018 – al zo’n hoog niveau bereikte. Dit was volgens hem vooral te danken aan de medewerkers.

Avonturenboerderij Molenwaard

  

Bij Avonturenboerderij Molenwaard, dat als motto hanteert ‘waar spelen ontdekken is’, draait alles om het Hollandse landleven dat aan de hand van Fien en Teun ontdekt wordt. Kinderen kunnen op Molenwaard een boerderijdiploma halen en genieten van educatieve shows. Ook zijn er het hele jaar door themamaanden: Lammetjes, Onder Water, Vroege Vogels, Rollen in de Modder, Kaas, Paddenstoelen & Pompoenen en Winter op de Boerderij.Dat het publiek Molenwaard waardeert, blijkt wel uit de comments. Zo laat een bezoeker weten "dat Romy een superfijne dag heeft gehad met haar driejarige dochter en dat ze zeker terugkomt” en meldt Ingeborg "dat ze nog nooit eerder een park heeft gezien waar je als bezoeker zo hartelijk en gastvrij wordt ontvangen”. Veel waardering is er ook voor de shows, de picknickmand en de opdrachtjes om boer of boerin te worden.

De Award

  

Eerdere winnaars van de Family Entertainment Center award waren The Maxx en De Voltage.

 
 
Trefwoorden: dagrecreatie, attractieparken, awards, zuid-holland

CELTH





||| Nieuws |||

31/01/25
Exclusief voor leden
Reisboekingen in de plus maar grote verschillen tussen bestemmingen
In 2024 is het aantal reisboekingen met 3% gestegen ten opzichte van 2023. . Europa is stabiel als reisbestemming maar op Azië na verliest intercontinentaal reizen. Ook zien we grote beweging tussen de verschillende vakantielanden met forse winnaars maar ook verliezers.
31/01/25
Leontien Mees vertrekt bij Maastricht Marketing
Leontien Mees, directeur-bestuurder van Stichting Maastricht Marketing, heeft aangekondigd dat zij per 1 september 2025 de organisatie zal verlaten. Na ruim acht jaar vindt zij het tijd voor een nieuwe uitdaging.
31/01/25
Exclusief voor leden
Groei Nederlands verblijfsbezoek zwakt af
Het Nederlands verblijfstoerisme, zowel binnenlands als buitenlands, groeit in 2025 naar verwachting met 2,5% naar 52 miljoen verblijfsgasten. Dit is een daling ten opzichte van de gemiddelde groei van 5% per jaar in de periode 2012-2019.
30/01/25
Breda Marketing presenteert jaarplan 2025: Toegepaste technologie en creativiteit centraal
Breda Marketing heeft haar jaarplan 2025 gepresenteerd. De nadruk ligt op samenwerking en innovatie om Breda te profileren als dé 'Stad van Oplossingen'.
30/01/25
Exclusief voor leden
Minder festivals maar meer evenementen georganiseerd
In 2024 vonden er aanzienlijk meer concerten plaats dan in 2023, terwijl het aantal festivals juist daalde. Festivals en concerten trokken gezamenlijk 30,5 miljoen bezoeken, iets minder dan in 2023. Dit blijkt uit de branchecijfers die Respons jaarlijks in opdracht van de Vereniging van Evenementen Makers (VVEM) opstelt. Ook in 2025 staat het aantal festivals onder druk.
29/01/25
Exclusief voor leden
5 grote museale ontwikkelingen in New York
In toeristenmagneet New York vinden in 2025 in ieder geval 5 grote museale ontwikkelingen plaats. Eén museum is nieuw, de andere vier presenteren grote uitbreidingen.
28/01/25
Dit zijn de beste reisbloggers van Nederland
Op 18 januari 2025 werden de winnaars van de allereerste editie van de Dutch Travel Blog Awards bekendgemaakt. Dit event, georganiseerd door het gespecialiseerde travel marketingbureau Thx.agency, biedt het podium aan de beste travel content creators van Nederland.
28/01/25
Stichting het Gehandicapte Kind viert 75-jarig jubileum met Samenspeeldagen in Efteling
De Efteling organiseert samenspeeldagen. Initiatieven zoals Speelbos NEST! zorgen ervoor dat kinderen met een beperking niet aan de zijlijn, maar in de spotlights staan.

||| Agenda |||

29/01/25
29/01/25 t/m 02-02-25: Caravana
Van 29 januari t/m 2 februari 2025 is de WTC Expo in Leeuwarden het toneel van Caravana 20...
06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...