Geplaatst op: 09-08-2019
Auteur: Marc Gerlings

Mening over cabinepersoneel: als ze maar klantvriendelijk zijn

Mening over cabinepersoneel: als ze maar klantvriendelijk zijn

Het merendeel van de Nederlanders lijkt niets te geven om de ‘looks’ van het cabinepersoneel bij luchtvaartmaatschappijen. Maar liefst 43 procent van de Nederlanders maakt het bijvoorbeeld niets uit als cabinepersoneel zichtbare tatoeages, piercings of tandversieringen heeft, ‘als zij maar klantvriendelijk zijn’. Dat blijkt uit een representatieve steekproef van Vliegtickets.nl.

Nog eens 28,1 procent van de ondervraagden vindt tatoeages, piercings en/of tandversieringen niet per se storend, ‘mits ze niet te heftig zijn.’ Een iets groter percentage (28,2%) vindt het wel terecht dat het cabinepersoneel geen zichtbare tatoeages, piercings en/of tandversiering mag hebben.

Hakken & make-up

Ook over het dragen van een schoen met hak hebben veel Nederlanders een uitgesproken mening. Hoewel het dragen van hakken nog altijd de norm is als stewardess, vindt 67,9 procent dat ronduit belachelijk. Slechts 8,8 procent van de ondervraagden vindt dat het dragen van hakken hoort bij het werk als stewardess.

Vliegtickets.nl vroeg tevens naar de mening over de zichtbare hoeveelheid make-up die stewardessen op hebben.
74,2 procent vindt dat niet per se nodig, maar vindt wel dat de stewardess er verzorgd uit dient te zien.23 procent van de ondervraagden vindt dat stewardessen helemaal geen make-up hoeven te dragen, ‘als ze mij maar goed helpen.’2,8 procent van de ondervraagden vindt het horen bij het werk als stewardess.

Gezond gewicht

Dat een steward/stewardess een gezond gewicht heeft, vindt:

- 62,1 procent niet per se belangrijk, ‘als hij/zij het werk maar goed kan uitvoeren’.
- 21,5 procent totaal onbelangrijk: ‘cabinepersoneel moet er in allerlei soorten en maten zijn’.
- 14,4 procent wél heel belangrijk: ‘omdat dat hoort bij het werk’.
Trefwoorden: vliegen, stewardess, cabinepersoneel

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

26/11/24
KLM wil lonen bevriezen
Terwijl de wereld om ons heen snel verandert, van wereldwijde verkiezingen tot razendsnelle AI-ontwikkelingen en stijgende kosten, wordt de drang om te ontsnappen sterker dan ooit. Toch willen reizigers zich niet zomaar afsluiten, blijkt uit onderzoek van Booking.com; in plaats daarvan zoeken ze juist naar diepere verbindingen, betekenisvolle ervaringen en avonturen die hen laten herontdekken wat reizen voor hen betekent.
26/11/24
Exclusief voor leden
KLM werkt samen met Kolet voor internet op reis
Sinds 25 november biedt KLM in samenwerking met Kolet, een Franse specialist in eSIM-technologie, een oplossing aan voor betaalbaar internet op de reisbestemming in meer dan 190 landen wereldwijd.
25/11/24
Publieksstemming open voor Parkvakanties Awards 2025
De Parkvakanties Awards 2025 is van start. Op het grootste vakantieparkenplatform van Nederland zijn de genomineerde vakantieparken en aanbieders bekendgemaakt.
25/11/24
Zomervakantieplannen van Nederlanders: de eerste insights
Gaan Nederlanders in zomer van 2025 weer zo massaal op vakantie? En wanneer nemen ze de beslissing? Trends & Tourism zocht het uit.
25/11/24
Exclusief voor leden
Airbnb draag bij aan herstel Nederlandse molens
Tijdens de jaarlijkse Molencontactdag in Soest zijn drie molenprojecten in Lonneker, Grathem en Groningen beloond met een totaalbedrag van 22.500 euro uit het recent opgerichte Molenerfgoedfonds. Dit fonds is een samenwerking tussen Airbnb en De Hollandsche Molen.
25/11/24
De beste en populairste website in de vrijetijdssector
Wat zijn de beste en populairste websites van Nederland? In een online publieksverkiezing werden in 38 categorien de winnaars gekozen. Wie wonnen er in de vrijetijdssector?
22/11/24
Vlonderpad in Pannenhoef
Brabants Landschap heeft in natuurgebied De Pannenhoef een nieuw vlonderpad aangelegd. De vele bezoekers van de Pannenhoef weten het maar al te goed, het gebied is vaak nat en de paden modderig.
22/11/24
LEADER Oost-Groningen stimuleert lokale initiatieven
Een nieuwe bakkerij met brasserie in Scheemda, een avontuurlijke beleefroute bij Bourtange en een moderne speeltuin in Boven Pekela: deze projecten, en nog 18 andere, ontvangen een financiële injectie van LEADER Oost-Groningen.

||| Agenda |||

28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...