Geplaatst op: 19-11-2019
Auteur: Redactie
PleisureWorld NRIT

ANWB Reizen nieuwe partner van Travel Impact Lab

ANWB Reizen nieuwe partner van Travel Impact Lab
ANWB Reizen heeft zich aangesloten bij het Travel Impact Lab. Travel Impact Lab is blij met haar nieuwste partner ANWB Reizen, met haar reisorganisaties FOX Verre Reizen van ANWB, Pharos, ANWB Ledenreizen en ANWB Kampeerreizen. Travel Impact Lab heeft de missie om te zorgen dat de reisbranche innoveert. Zo kunnen reisorganisaties meebewegen met snel veranderde markt, technische ontwikkelingen en natuurlijk de behoefte van de klant.

ANWB aan de slag met innovatie
ANWB Reizen wil aan de slag met innovatie. Door de samenwerking met Travel Impact Lab vergroot zij haar kennis op het gebied van efficiënt innoveren en nemen zij deel aan het innovatieprogramma. Ze leren op die manier ook veel startups in de reisbranche kennen om strategische partnerships mee te sluiten.

Marjon Kaper, directeur ANWB Reizen: ‘Ik geloof in allerlei manieren van samenwerken, zelfs met de concurrent. De reisindustrie is toe aan vernieuwing. Samenwerken helpt ons allemaal verder. En we moeten nog zoveel! Met name op het gebied van duurzaamheid. Laten we het dan zo veel mogelijk samen doen en zo meer bereiken." Eelke Pollé van Travel Impact Lab: ‘Ik geloof dat ANWB Reizen als partner van toegevoegde is voor ons huidige ecosysteem van reisorganisaties en startups. Ze hebben een grote achterban, veel kennis en potentie om het verschil te kunnen maken."

Veel innovaties mislukken door gebrek aan kennis
Travel Impact Lab weet uit ervaring dat 95% van corporate innovaties mislukt, omdat de bedrijven niet over de juiste innovatiekennis en -tools beschikken en nodeloos veel geld en tijd spenderen aan ideeën waar geen markt voor blijkt te zijn. Travel Impact Lab helpt bedrijven om de juiste middelen, manier van denken en vaardigheden te ontwikkelen. Naast ANWB Reizen zijn onder andere ook Transavia, Riksja Travel, SNP Natuurreizen en Airtrade partner van Travel Impact Lab.

De reissector groeit sterk en is een belangrijke werkgever; maar liefst 10% van de banen wereldwijd zijn te vinden in de reissector. De banen in het toerisme hebben hierdoor zelfs de kracht om rijkdom opnieuw te verdelen, doordat vrouwen en jongeren hierin makkelijker aan het werk komen. Bovendien is het zo dat mensen uit rijkere landen op vakantie gaan naar verre en armere landen, waar ze hun geld besteden. Het is dus belangrijk om het reizen duurzamer te maken, zodat mensen over 20 jaar ook nog steeds op reis gaan.

Link: https://www.travelimpactlab.nl
Trefwoorden: reisbranche, reisbedrijven, duurzaam toerisme, innovatie

CELTH





||| Nieuws |||

12/02/25
Scandic versterkt positie in Duitsland
Scandic blijft uitbreiden op bestemmingen in Duitsland en zal een leegstaand hotel met 214 kamers overnemen in het westelijke district van het centrum van Berlijn.
11/02/25
Exclusief voor leden
Meer dan 50 miljoen verblijfstoeristen in Nederland
Weer een recordjaar voor het Nederlands verblijfstoerisme met 51,7 miljoen gasten en 146,1 miljoen overnachtingen. In 2012 telden Nederlandse logiesaccommodaties slechts 33,4 miljoen gasten die samen 92,9 miljoen overnachtingen realiseerden. Dat blijkt uit voorlopig cijfers van het CBS op basis van de Statistiek Logiesaccommodaties.
11/02/25
DMO en Groninger Museum maken samen podwalk door de stad
Marketing Groningen en het Groninger Museum introduceren de nieuwe podwalk ‘Hoe van Gogh naar Groningen kwam’. Deze podwalk neemt luisteraars mee langs historische locaties in de stad Groningen, waar de kunststroming door het eind van de 19e eeuw/de eeuwwisseling voelbaar is.
11/02/25
Aviareps vertegenwoordig Visit Monaco in Nederland
Bureau AVIAREPS zal destinatie Monaco vertegenwoordigen op de DACH-markt (Duitsland, Oostenrijk en Z...
10/02/25
Nationale Sportweek telt liefst 5 host cities
Van 19 tot en met 28 september 2025 vindt de Nationale Sportweek plaats, waarbij heel Nederland in beweging komt. Vijf steden springen eruit als host cities: Leeuwarden, Bunschoten, Zoetermeer, Westland en Helmond.
10/02/25
Winnaars Persprijzen Toerisme Vlaanderen & Brussel
Op 6 februari vond de jaarlijkse uitreiking van de Persprijzen Toerisme Vlaanderen & Brussel plaats in Vlaams Cultuurhuis de Brakke Grond in Amsterdam. Tijdens dit evenement werden de meest inspirerende reportages over toeristisch en cultureel Vlaanderen in Nederlandse media gevierd.
10/02/25
Exclusief voor leden
Bezoekersrecord voor Toverland
Attractiepark Toverland heeft in 2024 voor het derde jaar op rij een bezoekersrecord behaald. Het park in het Limburgse Sevenum werd bezocht door 1,2 miljoen gasten. Deze groei is te danken aan investeringen in kwaliteit, seizoensevenementen en gasttevredenheid.
10/02/25
Meer aandacht voor voetgangersveiligheid
Voor het eerst sinds jaren is er tijdens het Commissiedebat Verkeersveiligheid op 11 februari prominent aandacht voor het verbeteren van voetgangersveiligheid. Directeur VeiligheidNL Martijntje Bakker pleit voor meer aandacht voor de vele enkelvoudige ongevallen.

||| Agenda |||

12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...
24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...