Geplaatst op: 03-12-2019
Auteur: Redactie
NRIT Media

ANWB Reizen schakelt hulp in van studenten

ANWB Reizen schakelt hulp in van studenten

Hoe halen we meer uit ledenvoordeel? Voor deze vraag schakelt ANWB Reizen de hulp in van studenten: tweedejaarsstudenten Internationaal Toeristisch Management (ITM) van Hogeschool Tio duiken tijdens de 5-daagse bootcamp Tourism Business Innovation in de wereld van toerisme-innovatie. De projectweek staat volledig in het teken van leren door te doen: de studenten mogen zich vijf dagen lang vastbijten in het ledenvoordeel voor ANWB Reizen.

 

Nieuw concept voor ledenvoordeel

Na een kick-off in Pathé Leidsche Rijn gaan de toerismestudenten aan de slag met een uitdagende opdracht: ontwikkel een ledenvoordeelconcept voor producten van ANWB Reizen, waardoor leden zich gewaardeerd voelen én nieuwe leden kunnen worden aangetrokken. ANVR-voorzitter Frank Oostdam trapte de week af met een gastcollege: "Hartstikke leuk om de aftrap te mogen doen van deze projectweek. Voor de deelnemende Tio-studenten is het een prachtige manier om voeling te krijgen met een aantal belangrijke uitdagingen in de reissector.” 

 

Wie geeft het beste advies?
Tijdens een spannende finale op de laatste dag, vrijdag 29 november in Kinepolis Jaarbeurs Utrecht, gaan de studenten de strijd met elkaar aan, want wie geeft ANWB Reizen het beste advies? Gert-Jan Bressers, Managing Director van FOX (onderdeel van ANWB Reizen) is benieuwd: "Ik ben erg nieuwsgierig naar de verschillende adviezen die we aan het eind van deze week gepresenteerd krijgen. Aan enthousiasme bij de studenten is hier in ieder geval geen gebrek, dus dat belooft wat!”

 

Praktijkles 3.0

De projectweek Tourism Business Innovation van Tio, die plaatsvindt van 25 t/m 29 november, staat volledig in het teken van de praktijk. De studenten gaan aan de slag met probleemcases, krijgen een kijkje achter de schermen en volgen inspirerende workshops. Aan het eind van de week brengen studenten een advies uit waar ANWB Reizen direct mee aan de slag kan. Zo ontstaat praktijkles 3.0: studenten leren van de praktijk in het bedrijfsleven, en het bedrijfsleven leert van de studenten. Win-win!

Link: https://www.tio.nl/internationaal_toeristisch_management/
Trefwoorden: Ledenvoordeelconcept, toerisme studenten, toerisme innovatie

CELTH





||| Nieuws |||

12/02/25
Scandic versterkt positie in Duitsland
Scandic blijft uitbreiden op bestemmingen in Duitsland en zal een leegstaand hotel met 214 kamers overnemen in het westelijke district van het centrum van Berlijn.
11/02/25
Exclusief voor leden
Meer dan 50 miljoen verblijfstoeristen in Nederland
Weer een recordjaar voor het Nederlands verblijfstoerisme met 51,7 miljoen gasten en 146,1 miljoen overnachtingen. In 2012 telden Nederlandse logiesaccommodaties slechts 33,4 miljoen gasten die samen 92,9 miljoen overnachtingen realiseerden. Dat blijkt uit voorlopig cijfers van het CBS op basis van de Statistiek Logiesaccommodaties.
11/02/25
DMO en Groninger Museum maken samen podwalk door de stad
Marketing Groningen en het Groninger Museum introduceren de nieuwe podwalk ‘Hoe van Gogh naar Groningen kwam’. Deze podwalk neemt luisteraars mee langs historische locaties in de stad Groningen, waar de kunststroming door het eind van de 19e eeuw/de eeuwwisseling voelbaar is.
11/02/25
Aviareps vertegenwoordig Visit Monaco in Nederland
Bureau AVIAREPS zal destinatie Monaco vertegenwoordigen op de DACH-markt (Duitsland, Oostenrijk en Z...
10/02/25
Nationale Sportweek telt liefst 5 host cities
Van 19 tot en met 28 september 2025 vindt de Nationale Sportweek plaats, waarbij heel Nederland in beweging komt. Vijf steden springen eruit als host cities: Leeuwarden, Bunschoten, Zoetermeer, Westland en Helmond.
10/02/25
Winnaars Persprijzen Toerisme Vlaanderen & Brussel
Op 6 februari vond de jaarlijkse uitreiking van de Persprijzen Toerisme Vlaanderen & Brussel plaats in Vlaams Cultuurhuis de Brakke Grond in Amsterdam. Tijdens dit evenement werden de meest inspirerende reportages over toeristisch en cultureel Vlaanderen in Nederlandse media gevierd.
10/02/25
Exclusief voor leden
Bezoekersrecord voor Toverland
Attractiepark Toverland heeft in 2024 voor het derde jaar op rij een bezoekersrecord behaald. Het park in het Limburgse Sevenum werd bezocht door 1,2 miljoen gasten. Deze groei is te danken aan investeringen in kwaliteit, seizoensevenementen en gasttevredenheid.
10/02/25
Meer aandacht voor voetgangersveiligheid
Voor het eerst sinds jaren is er tijdens het Commissiedebat Verkeersveiligheid op 11 februari prominent aandacht voor het verbeteren van voetgangersveiligheid. Directeur VeiligheidNL Martijntje Bakker pleit voor meer aandacht voor de vele enkelvoudige ongevallen.

||| Agenda |||

12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...
24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...