Geplaatst op: 13-12-2019
Auteur: redactie
NRIT Media

Vacansoleil verkoopt camping Le Grand Dague en investeert in touroperating

Vacansoleil verkoopt camping Le Grand Dague en investeert in touroperating

Europees marktleider in luxe campingvakanties Vacansoleil heeft camping Le Grand Dague verkocht aan de Franse campingketen Sandaya. De camping in de Dordogne is de eerste Iris Parc-camping waarvan Vacansoleil afscheid neemt. De verkoop van de vier andere Iris Parc-campings wordt voorbereid. Een gevolg van Vacansoleils besluit zich volledig te concentreren op zijn eigen succesvolle touroperatoractiviteiten.

De verkoop van camping Le Grand Dague werd deze week afgerond, tot grote tevredenheid van beide partijen. Vacansoleil verlegt de koers naar een strategie die beter aansluit bij de herziene ambities en de actuele marktontwikkelingen. Het Nederlandse familiebedrijf, dat dit jaar zijn 50ste verjaardag viert, legt de focus volledig op de core business touroperatoractiviteiten. Het exploiteren van campings in eigen beheer strookt niet langer met deze ambities.

Afscheid van Iris Parc-campings

Camping Le Grand Dague werd door Vacansoleil onder de vlag van zusterbedrijf Iris Parc in de markt gezet. Iris Parc is de zelfstandige campingketen van Vacansoleil. Omdat Vacansoleil zich volledig terugtrekt als campingeigenaar, worden ook de vier andere Iris Parc-campings verkocht. Vacansoleil blijft deze campings wel aanbieden in zijn eigen assortiment.

Klaar voor de toekomst

Met ruim 50 jaar ervaring is Vacansoleil dé specialist op het gebied van luxe campingvakanties in 17 landen. Elk jaar genieten meer dan 500.000 gasten van een vakantie op een Vacansoleil-camping. Inmiddels wordt er met meer dan 500 campingpartners samengewerkt. ‘De komende jaren gaan we nog intensiever investeren in deze samenwerkingen, zowel met huidige als nieuwe partners’, aldus commercieel directeur Guido Tusek. ‘Daarnaast investeren we volop in innovatieve producten, marketing en IT-systemen. Zo willen we onze positie als campingspecialist verder verstevigen én de uitstraling van ons merk een extra boost geven.’

Topics:Vakanties
Trefwoorden: verkoop camping, investering touroperators

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

22/11/24
Vlonderpad in Pannenhoef
Brabants Landschap heeft in natuurgebied De Pannenhoef een nieuw vlonderpad aangelegd. De vele bezoekers van de Pannenhoef weten het maar al te goed, het gebied is vaak nat en de paden modderig.
22/11/24
LEADER Oost-Groningen stimuleert lokale initiatieven
Een nieuwe bakkerij met brasserie in Scheemda, een avontuurlijke beleefroute bij Bourtange en een moderne speeltuin in Boven Pekela: deze projecten, en nog 18 andere, ontvangen een financiële injectie van LEADER Oost-Groningen.
22/11/24
Burgers' Zoo benut regenwater slim voor duurzame verzorging dieren
Burgers' Zoo zet een slimme stap op het gebied van duurzaamheid. Het Arnhemse dierenpark maakt optim...
22/11/24
Zeeland.com maakt lokaal boeken mogelijk dankzij samenwerking met Allyourz
Zeeland.com, het online inspiratieplatform van de provincie Zeeland, gaat een pilot aan met Allyourz. Dit betekent dat bezoekers van Zeeland.com voortaan direct hun verblijf in de provincie kunnen boeken.
21/11/24
Praktijk: bedrijven leveren essentiële bijdrage in opleidingen
Individuele bedrijven leveren in Nederland een essentiële bijdrage aan het opleiden van jonge mensen in de beroepspraktijk en investeren daar fors in. Dit blijkt uit onderzoek van ResearchNed. Het onderzoek leidt tot veranderende inzichten bij VNO-NCW en MKB-Nederland over stages, vergoeding en subsidie voor leerwerkplekken.
20/11/24
Recreatie Vakbeurs 2024 weer groot met 8.000 bezoekers
De 22e editie van Recreatie Vakbeurs, die plaatsvond op 12, 13 en 14 november 2024 in Evenementenhal Hardenberg, is wederom met meer dan 8.000 bezoekers een groot succes gebleken.
20/11/24
BUas traint op AI en ethiek
Vanaf februari 2025 verplicht de AI Act bedrijven om hun medewerkers AI-geletterd te maken. Dit houdt in dat werknemers die met Artificial Intelligence (AI) werken, moeten begrijpen wat AI precies is. Maar AI maakt nog geen onderscheid in ethische vraagstukken.
19/11/24
KLM breidt intercontinentale netwerk uit met drie nieuwe bestemmingen
KLM breidt haar intercontinentale netwerk uit met nieuwe diensten tussen Amsterdam en San Diego (VS), Georgetown (Guyana) en Hyderabad (India).

||| Agenda |||

28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...