Geplaatst op: 30-12-2019
Auteur: Ton Vermeulen
PleisureWorld NRIT

Plopsa neemt Comics Station over

Plopsa neemt Comics Station over

Het noodlijdende indoor attractiepark Comics Station in Antwerpen is overgenomen door de Plopsa Group.


De Plopsa Group en de aandeelhouders van het Antwerpse indoorpretpark Comics Station hebben vandaag een akkoord gesloten om het pretpark aan de Plopsa Group over te dragen. Tegelijk sluit Plopsa een nieuwe overeenkomst met Standaard Uitgeverij rond de stripfiguren van SU in het park. Plopsa zal de volgende jaren zo’n 5 miljoen euro investeren.


Moeizame exploitatie

Comics Station, in het Centraal Station van Antwerpen, is in 2017 geopend maar heeft nooit winst kunnen maken. In het openingsjaar bedroeg het verlies 1,9 miljoen euro dat in 2018 opliep naar 2,7 miljoen euro. Hoofdoorzaak zijn de tegenvallende bezoekersaantallen. Gerekend werd op 250 duizend bezoekers per jaar, het waren er in 2018 slechts 150 duizend. In augustus 2019 kon het bedrijf de rekeningen niet meer betalen en werd aan schuldeisers geduld gevraagd.


"Vanuit het aandeelhouderschap zijn we verheugd dat Comics Station Antwerp een doorstart kan nemen. Het park beschikt immers over verschillende troeven voor gezinnen met jonge kinderen die garant staan voor een goed gevulde familiedag binnen een bruisende stad als Antwerpen.", aldus de huidige aandeelhouders. "We zijn ervan overtuigd dat we met de expertise van de Plopsa Group een goede optie genomen hebben op de uitbouw van een solide verdere toekomst van Comics Station Antwerp."


Park komende maanden nog dicht

De voorbije weken en ook nu tijdens de kerstvakantie was het park gesloten. Dat zal de volgende maanden nog even zo blijven. "We willen niet overhaast te werk gaan. Er moeten een aantal aanpassingen gebeuren vooraleer het park opnieuw kan openen. Bepaalde thema’s blijven, andere verdwijnen en uiteraard zal er ook Studio 100-content toegevoegd worden. Zo komt er bijvoorbeeld een dagelijkse Bumba Show.”, aldus Van den Kerkhof. Het zou de bedoeling zijn om de deuren opnieuw te openen bij de start van de paasvakantie en dat onder een nieuwe naam. Met de geplande wijzigingen en investeringen gaat een prijskaartje gepaard van 5 miljoen euro, gespreid over de volgende jaren.


Trefwoorden: attractieparken, belgie

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

13/01/25
2024 lastig jaar horeca met volumedaling
Koninklijke Horeca Nederland (KHN) keek bij de opening van vakbeurs Horecava terug op het horecajaar 2024 en de brancheorganisatie keek ook vooruit op 2025. Het bleek een lastig jaar met een lichte volumedaling in 2024.
13/01/25
Witte fiets Veluwe aan Zee weer terug
De beeldbepalende witte fiets is weer teruggeplaatst bij Leisurelands locatie Veluwe aan zee. De fie...
13/01/25
Exclusief voor leden
Waterbedrijven mogen op meer locaties water oppompen
Voor de vrijetijdseconomie is het van groot belang dat gasten altijd over goed schoon drinkwater kun...
10/01/25
Shortlist kanshebbers wandelroute van 2025
Vijf routes in Nederland en België maken nog kans op de eretitel ‘Hicle Wandelroute van het Jaar 2025’. Tijdens de eerste dag van de Fiets en Wandelbeurs in Gent, op zaterdag 1 maart, maakt de jury de winnaar bekend van deze verkiezing.
10/01/25
Wie wil de stalen dino van DierenPark Amersfoort?
DierenPark Amersfoort zoekt een nieuwe bestemming voor de metalen dino die sinds 2015 wordt tentoongesteld in het dierenpark.
10/01/25
ChaletsPlus schenkt kerstkaartenbudget aan Stichting Het Buitenhof
In plaats van kerstkaarten schenkt Chalets Plus het budget van de kerstkaarten aan Stichting Het Buitenhof.
10/01/25
TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt
Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creaters om vakantiegangers sneller, actueler en relevanter te informeren.
10/01/25
Exclusief voor leden
Intercontinentale Nederlandse toerist kiest voor Azië
Zo rond van Vakantiebeurs publiceren diverse organisaties hun verwachtingen voor vakanties in 2025. Op nritmedia.nl gaf TUI de aftrap met haar zomervakantietrends, NBTC het haar Vakantie Sentiment Monitor en deed Sunweb onderzoek naar motieven en gedrag van Nederlandse vakantiegangers. ANWB sluit de week af met haar vakantieonderzoek.

||| Agenda |||

27/01/25
27/01/25 t/m 27-01-25: Plant Powered Dinner Talk
Op maandag 27 januari 2025 vindt de allereerste Plant Powered Dinner Talk plaats bij resta...
29/01/25
29/01/25 t/m 02-02-25: Caravana
Van 29 januari t/m 2 februari 2025 is de WTC Expo in Leeuwarden het toneel van Caravana 20...
06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...