Geplaatst op: 03-02-2020
Auteur: Redactie
PleisureWorld NRIT

VVV 2.0 geopend in Ruurlo

VVV 2.0 geopend in Ruurlo

In Ruurlo is het eerste Achterhoekse gastvrijheidspunt geopend. "De VVV 2.0”, zegt René Swienink van de Stichting Toeristische activiteiten Ruurlo. Alle VVV’s in de Achterhoek worden de komende periode gemoderniseerd en gedigitaliseerd. Daarvoor zijn drie typen VVV’s door Achterhoek Toerisme ontwikkeld.


De nieuwe VVV werd geopend door Marijke van Haaren, wethouder van de gemeente Berkelland en tevens voorzitter van de Stichting Achterhoek Toerisme. 'We moeten de VVV's in de Achterhoek moderniseren en digitaliseren', legt ze uit. 'We moeten voldoen aan de eisen van de moderne toerist.'


VVV ademt Ruurlo

Het nieuwe gastvrijheidspunt ademt de sfeer van het dorp. Een grote foto met daarvoor een hek opent de deuren naar het nieuwe ontmoetingspunt. Bij de foto staan kleine kabouterpaaltjes die verwijzen naar het kabouterpad. Een grote groene wand symboliseert de groene omgeving. Producten met een verwijzing naar Ruurlo en producten met de Achterhoekse vlag staan in nagebootste bomen. "We hopen dat dit een bijdrage gaat leveren in de toeristische sector en daarnaasthoop ik dat er meer reuring komt in Ruurlo”, zegt van Haaren.


Doel van het nieuwe gastvrijheidspunt is een kwalitatief nog betere informatievoorziening naar toeristen en plaatselijke bevolking, waar ook de ondernemers van kunnen profiteren. De VVV kreeg de afgelopen twee jaar zo'n 10 duizend bezoekers over de vloer. De vestiging wordt geëxploiteerd door de Stichting Toeristische Activiteiten Ruurlo.


Inspiratie uit Zeeland

"We zijn in 2018 in Zeeland geweest”, vertelt Swienink. "Daar hebben ze de VVV's omgebouwd tot inspiratiecentra. We waren erg onder de indruk van wat ze daar hebben gedaan, maar we waren wel kritisch over de kosten. Uiteindelijk moeten we veranderen omdat de maatschappij en het publiek veranderen.”


Drie typen VVV’s ontwikkeld

Ook andere VVV's in de Achterhoek worden de komende maanden omgebouwd. 'Die worden niet allemaal zoals hier', vertelt Van Haaren. Er komen drie verschillende soorten: een toeristisch informatiepunt waarin bezoekers basisinformatie kunnen krijgen, een gastvrijheidspunt zoals in Ruurlo of een inspiratiecentrum. Dat gaat nog een stapje verder en moet een echt belevingscentrum worden. Het eerste inspiratiecentrum komt in Winterswijk en gaat in april open.

Link: https://www.vvvruurlo.nl
Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, vvv, dmo, gastvrijheid, gelderland, achterhoek

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

22/11/24
Vlonderpad in Pannenhoef
Brabants Landschap heeft in natuurgebied De Pannenhoef een nieuw vlonderpad aangelegd. De vele bezoekers van de Pannenhoef weten het maar al te goed, het gebied is vaak nat en de paden modderig.
22/11/24
LEADER Oost-Groningen stimuleert lokale initiatieven
Een nieuwe bakkerij met brasserie in Scheemda, een avontuurlijke beleefroute bij Bourtange en een moderne speeltuin in Boven Pekela: deze projecten, en nog 18 andere, ontvangen een financiële injectie van LEADER Oost-Groningen.
22/11/24
Burgers' Zoo benut regenwater slim voor duurzame verzorging dieren
Burgers' Zoo zet een slimme stap op het gebied van duurzaamheid. Het Arnhemse dierenpark maakt optim...
22/11/24
Zeeland.com maakt lokaal boeken mogelijk dankzij samenwerking met Allyourz
Zeeland.com, het online inspiratieplatform van de provincie Zeeland, gaat een pilot aan met Allyourz. Dit betekent dat bezoekers van Zeeland.com voortaan direct hun verblijf in de provincie kunnen boeken.
21/11/24
Praktijk: bedrijven leveren essentiële bijdrage in opleidingen
Individuele bedrijven leveren in Nederland een essentiële bijdrage aan het opleiden van jonge mensen in de beroepspraktijk en investeren daar fors in. Dit blijkt uit onderzoek van ResearchNed. Het onderzoek leidt tot veranderende inzichten bij VNO-NCW en MKB-Nederland over stages, vergoeding en subsidie voor leerwerkplekken.
20/11/24
Recreatie Vakbeurs 2024 weer groot met 8.000 bezoekers
De 22e editie van Recreatie Vakbeurs, die plaatsvond op 12, 13 en 14 november 2024 in Evenementenhal Hardenberg, is wederom met meer dan 8.000 bezoekers een groot succes gebleken.
20/11/24
BUas traint op AI en ethiek
Vanaf februari 2025 verplicht de AI Act bedrijven om hun medewerkers AI-geletterd te maken. Dit houdt in dat werknemers die met Artificial Intelligence (AI) werken, moeten begrijpen wat AI precies is. Maar AI maakt nog geen onderscheid in ethische vraagstukken.
19/11/24
KLM breidt intercontinentale netwerk uit met drie nieuwe bestemmingen
KLM breidt haar intercontinentale netwerk uit met nieuwe diensten tussen Amsterdam en San Diego (VS), Georgetown (Guyana) en Hyderabad (India).

||| Agenda |||

28/11/24
28/11/24 t/m 28-11-24: Toeristische Ontmoetingsdag
Op donderdag 28 november organiseren Impuls Zeeland en het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme de Toeristi...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...