Midden-Amerikaanse landen azen op Europese toerist
Photo by Jose Acevedo from Pexels
PleisureWorld NRIT blogger Marcel Baltus heeft met zijn toeristisch pr-bureau een mooie klant binnengehaald. Hij gaat aan de slag voor CATA – het Central America Tourism Agency, het samenwerkingsverband van 8 landen in Midden-Amerika.
Tezamen met de aanstelling van een PR-bureau in Nederland zijn ook PR-bureaus in Spanje, Frankrijk, Italië, Engeland en Duitsland ingeschakeld, die alle aangesloten zijn bij het internationale netwerk van toeristische PR-bureaus Travel Lifestyle Network. Baltus Communications is sinds 2008 aangesloten bij dit netwerk.
Wat is CATA?
CATA – opgericht in 2002 - omvat de landen Panama, Guatemala, Belize, Costa Rica, El Salvador, Nicaragua, Honduras en de Dominicaanse Republiek en heeft als doelstelling zich internationaal gezamenlijk als een prachtige vakantiebestemming te promoten. "Samen sterk in plaats van ieder voor zich is de gedachtegang van CATA om zich als vakantie-, incentive- en congresbestemming in Europa te promoten”, aldus Marcel Baltus van Baltus Communications. "Als geen ander zijn wij een groot voorstander van samenwerken dus kunnen wij ons helemaal vinden in deze klant.”
Rondreis voor Centraal-Amerika
Eén van de CATA uitgangspunten is dat toeristen uit Europa tijdens een rondreis in Centraal-Amerika meerdere landen willen bezoeken. Met 29 luchthavens - en 47 zeehavens - is de regio goed toegankelijk voor toeristen uit Europa. Het Spaanse PR-bureau Promotourist is het aanspreekpunt voor CATA en coördineert de PR activiteiten in de vijf Europese landen.
Topics:Reis & vervoer, Toerisme, Vakanties
Trefwoorden: reisbranche, toerisme, vakanties, Amerika, Midden-Amerika