Geplaatst op: 02-07-2020
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

MarketingOost partner van Kennisnetwerk Destinatie Nederland

MarketingOost partner van Kennisnetwerk Destinatie Nederland
MarketingOost wordt partner van Kennisnetwerk Destinatie Nederland. Daarmee treedt deze toonaangevende destinatiemarketing- en –managementorganisatie toe tot het landelijke DMO netwerk om samen krachtig te werken aan de versterking van het vakgebied destinatiemanagement en de verdere ontwikkeling van de ‘spin in het web’ rol van DMO’s bij de bestemmingsontwikkeling.

De afgelopen periode werkte MarketingOost al op diverse onderwerpen en projecten samen met Kennisnetwerk Destinatie Nederland, onder meer op het gebied van Data & Inzichten en het Hersteloffensief #hiermoetjezijn. Het aangaan van een partnership met Kennisnetwerk Destinatie Nederland is een stap om deze samenwerking te intensiveren.

Belangrijke stap voor professionalisering

Evelyn Borgsteijn, directeur-bestuurder bij MarketingOost: "Onze toetreding tot Kennisnetwerk Destinatie Nederland is een belangrijke stap in verdere professionalisering en versterking van het vakgebied Destinatie Management binnen Nederland. Als professionals versterken en ondersteunen we elkaar door samenwerking in de programmalijnen en expertgroepen. Samen sterk door het delen van inzichten en data en een gedeelde visie op Gastvrijheidsontwikkeling voor en door DMO’s”.

Kennisnetwerk Destinatie Nederland is er blij mee dat MarketingOost partner wordt. "MarketingOost is een van de toonaangevende DMO’s in Nederland, met veel kennis op het gebied van data, inzichten en digitale toepassingen. Ook is er veel ervaring en expertise op het gebied van bestemmingsontwikkeling en regiobranding”, aldus Kees van Wijk, algemeen directeur Kennisnetwerk Destinatie Nederland / VVV Nederland. "Het partnership van MarketingOost betekent een verrijking van ons nationale DMO netwerk”.

Over Kennisnetwerk Destinatie Nederland en MarketingOost

Kennisnetwerk Destinatie Nederland is een netwerk van, voor en door professionals van circa 70 destinatiemarketing- en managementorganisatie. Door middel van samenwerking, gezamenlijke agendering van thema’s, kennisdeling, verbinding en ontmoeting draagt het netwerk actief bij aan de ontwikkeling en versterking van het vakgebied destinatiemarketing en destinatiemanagement. Met als doel om bij te dragen aan de ontwikkeling van aantrekkelijke bestemmingen om te bezoeken en teverblijven, voor bewoners en bezoekers. MarketingOost is de toonaangevende partij in de Vrijetijdseconomie die vanuit de rol van regisseur, adviseur en strategisch partner staat voor (de belangen van) de sector in Overijssel. 
Link: https://www.vvvnederland.nl/vvv-en-destinatiemarketing/kennisnetwerk/
Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, dmo's, overijssel

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

25/12/24
Apollo breidt aanbod op Gran Canaria en Fuerteventura uit
Deze winter is een delegatie van Apollo Reizen afgereisd naar Gran Canaria en Fuerteventura, waarbij een nieuw aanbod werd gelanceerd dat is afgestemd op de wensen en behoeften van de Nederlandse markt.
24/12/24
Vakantieparken in Nederland razend populair tijdens kerstvakantie
De Nederlandse bungalowparken zijn deze kerstvakantie goed gevuld. Met name in de eerste week van de vakantie is het erg druk. Op veel parken ligt de bezetting nu al boven de 85%. Dat blijkt uit gegevens van recreatieplatform Parkvakanties.
24/12/24
Beekse Bergen breekt record met 1,5 miljoen bezoekers
Safaripark Beekse Bergen heeft een mijlpaal bereikt: het park heeft afgelopen jaar maar liefst 1,5 miljoen bezoekers mogen ontvangen. Dit is een recordaantal voor het dierenpark, dat bekend staat om zijn unieke safaribeleving.
24/12/24
Zorgen over toekomst evenementen
Zowel gemeenten als evenementenorganisatoren maken zich grote zorgen over de toekomst van evenementen in Nederland. Uit recent onderzoek van bureau Respons blijkt dat de druk op de sector toeneemt.
24/12/24
Exclusief voor leden
Meer Nederlanders kiezen voor vroeg boeken van vakantie
Een kwart van de Nederlanders heeft al een vakantie voor 2025 geboekt. Ook wil 39% van de reizigers die nog moet boeken dit in het vroegboekseizoen doen. Dat meldt de VakantieDiscounter na onderzoek onder 2.125 reizigers.
24/12/24
Hoe elektrische machines bijdragen aan een duurzame logistiek
Duurzaamheid is een hot topic in de logistieke wereld. En dat is eigenlijk niet zo gek. Bedrijven zo...
24/12/24
Exclusief voor leden
32% wil feestdagen zonder schoonouders
Maar liefst 32 procent van alle Nederlanders brengt de kerstdagen het liefst zonder hun schoonouders door. Dit blijkt uit onderzoek van CheapTickets.nl onder 1.473 volwassen Nederlanders. Wat is de relatie met de toeristische sector? Veel mensen willen graag de schoonouders met vakantie sturen.
23/12/24
Daglichtoplossingen voor hotels en conferentiecentra
Het benutten van daglicht in hotels en conferentiecentra biedt veel voordelen. Het maakt gemeenschappelijke ruimtes aantrekkelijker en zorgt ervoor dat gasten zich prettiger voelen.

||| Agenda |||

04/01/25
04/01/25 t/m 04-01-25: Vakantiebeurs voor bijzondere reizen
De Vakantiebeurs voor bijzondere reizen in Amsterdam op 4 en 5 januari is dé plek voor reizig...
08/01/25 t/m 09-01-25
08/01/25 t/m 09-01-25: Travel Trade Days
Va­kan­tie­beurs is het grootste rei­seve­ne­ment van het jaar, al meer dan 50 jaar bekend in ...
27/01/25
27/01/25 t/m 27-01-25: Plant Powered Dinner Talk
Op maandag 27 januari 2025 vindt de allereerste Plant Powered Dinner Talk plaats bij resta...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...