Geplaatst op: 20-07-2020
Auteur: Redactie
NRIT

Goene pop-up van Breda Marketing op Grote Markt

Goene pop-up van Breda Marketing op Grote Markt
Breda wil bezoekers en de eigen bewoners in deze coronatijd de ruimte geven. Dat doen ze vanaf dit weekend ook letterlijk met een pop-up vestiging hartje binnenstad waar bezoekers worden verleid de natuur in en rond de stad te bezoeken. Ludiek is de geïntegreerde vakantieopvang voor kamerplanten. 

Wie binnenstapt in de pop-up in het historisch stadhuis waant zich midden in de natuur. De enorme groene wand neemt je mee naar ‘buiten’. In de pop-up kun je terecht voor de groene kaart van Breda, local tips om verborgen groene parels te ontdekken, voor het boeken van fietstours en als vakantieadres voor planten. 

De pop-up is onderdeel van de campagne ‘Breda geeft je de ruimte’. De campagne is bedoeld om het toerisme naar Breda en de regio aan te jagen. De eerste campagneperiode staat in het teken van actief bezig zijn in de natuur. Op www.welkominbreda.nl verzamelt Breda Marketing tips, routes en inspiratie om in beweging te komen en de groene ruimte in en om Breda op te zoeken. 

Groene Kaart Breda

Breda heeft als ambitie om in 2030 de eerste Europese stad in het park te worden om te laten zien dat groen en een stedelijke functie hand in hand gaan. Meer dan 60% van Breda is al groen. Om dit duidelijk te maken, ontwikkelden Breda en Staatsbosbeheer in navolging van Londen en Amsterdam de Groene Kaart. Deze kaart laat zien hoe de parken, (binnen)tuinen, plantsoenen, sportvelden, natuurspeeltuinen, begraafplaatsen groene daken, singels, bossen en polders de stad groen en blauw kleuren. Op de achterkant van de kaart kun je meer lezen over de natuur in en om Breda. 



Vakantieopvang voor planten

Voor wie niet kiest voor een staycation in Breda en toch op vakantie gaat, kan de pop-up ook van pas komen. Want er is plek ingeruimd voor een vakantieopvang voor planten. Bredanaars kunnen hun plant brengen, waarna er met liefde voor ze gezorgd wordt. (Voorwaarde is wel dat de plant voor 13 augustus weer opgehaald wordt). 

De pop-up is van 18 juli t/m 12 augustus geopend op donderdag en vrijdag van 12.00-17.00, op zaterdag van 10.00 -17.00 en op zondag van 10.00-16.00 uur. 
Trefwoorden: marketing, demo, Noord-Brabant, natuur

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

25/12/24
Apollo breidt aanbod op Gran Canaria en Fuerteventura uit
Deze winter is een delegatie van Apollo Reizen afgereisd naar Gran Canaria en Fuerteventura, waarbij een nieuw aanbod werd gelanceerd dat is afgestemd op de wensen en behoeften van de Nederlandse markt.
24/12/24
Vakantieparken in Nederland razend populair tijdens kerstvakantie
De Nederlandse bungalowparken zijn deze kerstvakantie goed gevuld. Met name in de eerste week van de vakantie is het erg druk. Op veel parken ligt de bezetting nu al boven de 85%. Dat blijkt uit gegevens van recreatieplatform Parkvakanties.
24/12/24
Beekse Bergen breekt record met 1,5 miljoen bezoekers
Safaripark Beekse Bergen heeft een mijlpaal bereikt: het park heeft afgelopen jaar maar liefst 1,5 miljoen bezoekers mogen ontvangen. Dit is een recordaantal voor het dierenpark, dat bekend staat om zijn unieke safaribeleving.
24/12/24
Zorgen over toekomst evenementen
Zowel gemeenten als evenementenorganisatoren maken zich grote zorgen over de toekomst van evenementen in Nederland. Uit recent onderzoek van bureau Respons blijkt dat de druk op de sector toeneemt.
24/12/24
Exclusief voor leden
Meer Nederlanders kiezen voor vroeg boeken van vakantie
Een kwart van de Nederlanders heeft al een vakantie voor 2025 geboekt. Ook wil 39% van de reizigers die nog moet boeken dit in het vroegboekseizoen doen. Dat meldt de VakantieDiscounter na onderzoek onder 2.125 reizigers.
24/12/24
Hoe elektrische machines bijdragen aan een duurzame logistiek
Duurzaamheid is een hot topic in de logistieke wereld. En dat is eigenlijk niet zo gek. Bedrijven zo...
24/12/24
Exclusief voor leden
32% wil feestdagen zonder schoonouders
Maar liefst 32 procent van alle Nederlanders brengt de kerstdagen het liefst zonder hun schoonouders door. Dit blijkt uit onderzoek van CheapTickets.nl onder 1.473 volwassen Nederlanders. Wat is de relatie met de toeristische sector? Veel mensen willen graag de schoonouders met vakantie sturen.
23/12/24
Daglichtoplossingen voor hotels en conferentiecentra
Het benutten van daglicht in hotels en conferentiecentra biedt veel voordelen. Het maakt gemeenschappelijke ruimtes aantrekkelijker en zorgt ervoor dat gasten zich prettiger voelen.

||| Agenda |||

04/01/25
04/01/25 t/m 04-01-25: Vakantiebeurs voor bijzondere reizen
De Vakantiebeurs voor bijzondere reizen in Amsterdam op 4 en 5 januari is dé plek voor reizig...
08/01/25 t/m 09-01-25
08/01/25 t/m 09-01-25: Travel Trade Days
Va­kan­tie­beurs is het grootste rei­seve­ne­ment van het jaar, al meer dan 50 jaar bekend in ...
27/01/25
27/01/25 t/m 27-01-25: Plant Powered Dinner Talk
Op maandag 27 januari 2025 vindt de allereerste Plant Powered Dinner Talk plaats bij resta...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...