Van coronadip naar zomerpiek in Midden-Limburg
Limburg Marketing ziet op haar website een krachtig herstel van het toerisme in Midden-Limburg. Na een flinke dip in het voorjaar is het digitale bezoek in de zomer krachtig hersteld met bijna twee keer meer bezoek in vergelijking met 2019. Bezoekers zijn vooral geïnteresseerd in waterrecreatie en routes. Ook het bezoek uit buurlanden nam fors toe.
Gedurende de eerste 6 weken van de vakantieperiode (1 juli t/m 15 augustus) is er 85% méér bezoek op www.vvvmiddenlimburg.nl geweest dan in dezelfde periode van 2019. Dit terwijl in de periode maart, april en mei de cijfers nog 23% mínder waren dan in dezelfde periode vorig jaar.
Toppers in de regio
Waterrecreatie en routeplanning zijn de meest bezochte thema's op de website van VVV Midden-Limburg. De stijging van het aantal fysieke bezoekers is ook duidelijk merkbaar op zowel de terrassen in de gehele regio, als ook in de binnensteden van zowel Roermond als Weert. Ook het grote aantal fietsers en wandelaars in de regio valt op. Daarmee is de dagrecreatie weer goed op gang. De overnachtingslocaties, met name campings en bungalowparken, hebben een zeer hoge bezettingsgraad.
Bezoek uit buurlanden
Niet alleen het digitale bezoek vanuit Nederland is met 81% toegenomen t.o.v. 2019, maar ook de Duitse (+99%) en Belgische (+104%) bezoekers weten in de eerste helft van de zomerperiode de regio aanmerkelijk meer te vinden van vorig jaar.
Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, dmo's, limburg